Fujitsu Siemens Laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 11:16
Ik ga volgend jaar naar het IIE, echter dat Omniboek staat me niet aan qua specs en prijs. Liever zou ik deze laptop kopen, alleen deze blijkt in Nederland niet te bestaan :?

Afbeeldingslocatie: http://shop.mediamarkt.de/prodimages/3801438.jpg

Als ik op deze pagina kijk dan gaat de D-serie slechts tot 1.2Ghz, terwijl dat die van de MM een P4 2Ghz is!

Iemand die hier meer over weet?

Is het duitse toetsenbord te vervangen door een Amerikaans of desnoods Nederlands of UK toetsenbord?

Iemand die ergens nog een leuke laptop heeft gezien, of ervaring heeft met Siemens laptops?

Verwijderd

http://www.computers.toshiba.nl/cgi-bin/ToshibaCSG/notebooks_desktops_servers_family_page.jsp?z=42

of

[url]http://www.compaq.nl/products/notebooks/index.html[/url

Als dit betaalbaar voor je is, zou ik heel zeker hier even kijken. dit zijn tot nu toe de enige twee producenten van laptops/notebooks waar ik over te spreken ben. Je moet deze dingen niet afrekenen op snelheid, maar degelijkheid. Mijn vader heeft vroeger een Armada E500 gehad die niet te slopen was, en bovenalles heel degelijk presteert.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Move PMG -> OH

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
ik heb inmiddels al bijna 2 jaar een FJ Liteline (die van de AH) en ik moet zeggen dat hij mij prima bevalt!

alleen de AMD processor wordt nog al eens warm en daardoor nemen de prestaties iets af.....maar dat mag de pret niet drukken!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• rik
Is het ding een beetje solide enzo? En hoe zit het met het gewicht?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou natuurlijk contact op kunnen nemen met de Mediamarkt hier in Nederland. Waarschijnlijk verkopen ze deze laptops wel of kunnen ze deze iig. bestellen.

Het Duitse toetsenbord is een AZERTY toetsenbord, de Q en de Z zijn omgedraait. Er loopt momenteel al een recent topic over de vraag of je een toetsenbord kan veranderen op een laptop, en zo ja, hoe duur dat dan is. Daarvoor kan je in dit topic terecht.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb zelf ook een Fujitsu (een oude PII) en ik heb em een jaartje geleden een glaasje Fanta aangeboden en dat ging dus in z'n geheel over het keyboard heen.
Nergens schade, alleen de toetsen bleven behoorlijk plakken. Nieuw keyboardje bestelt en meteen 350 gulden armer.. Niet goedoop dus!!!

Wees consequent, maar niet altijd

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ok sorry voor het replyen op een bericht van bijna een maand oud.

Als je naar het IIE gaat moet je geen Fujitsu nemen... Day wordt je niet in dank afgenomen door de meeste, volgend jaar 4e jaars, studenten.

Wat een bagger dingen waren die van ons zeg (Fujitsu LB C4110). Alle 150 identieke laptops hadden allemaal vergelijkbare problemen met behuizing en beeldscherm constructie.

• rik
Maar dat is dus.. 4 jaar terug? Die nieuwe zien er wel leuk uit vind ik.
Ik heb ook met Dells gewerkt van een aantal jaar terug (PII 266), en die scheuren ook :(

Verwijderd

Naja,

Wij zijn helemaal gestopt met de verkoop van Fujitsu siemens notebooks. Siemens z'n eigen notebooks (mintgroene dingetjes) waren echt super, solide niet kapot te krijgen. Sinds ze met fujitsu bezig zijn (vooral in het begin) kreeg je ineens van die zilvergrijze heel erg plastic dingen. Die C serie zijn nog steeds een ellende, echt rare problemen. Voorbeeld.. 4 notebooks binnen, alle 4 aanzetten voor auto install. 2 crashen er al bij de installer. Dan vergelijk je de beeldschermen en zie je dat er gewoon echt heel veel verschil in helderheid zit.. Dat kan natuurlijk niet.

Nogmaals : die low-end sucken, die high ens celcius mobiles zijn echt om te kwijlen... Magnesium behuizing, afneembaar toetsenbord met bluetooth.. Quaddro 2 er in... maarja, dan heb je een laptop van 4000 euro... :(

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

rik schreef op 21 juni 2002 @ 22:07:
Iemand die ergens nog een leuke laptop heeft gezien, of ervaring heeft met Siemens laptops?
Tja, Fujitsu, het is allemaal geen kwaliteitje Toshiba. Beetje slap spul, veel plastic look en feel. Afwerking is matig, batterijen zijn binnen 1.5 jaar op (prijzig...) en de homepage is 100% bagger voor driver en software support. Het is geen notebook om dagelijks mee op stap te gaan en intensief te gebruiken. Dat is de ervaring die ik met Fujitsu heb.
Zijn 2 jaar lang de laptops geweest die hier op de TU/e aan de studenten uitgegeven zijn (niet afgelopen jaar, maar daarvoor). Vooral die eerste generatie (lifebook 4110) is echt slappe troep.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat wil je trouwens met dat ding gaan doen, wat zijn je eisen en je wensen?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2002 @ 13:27:
http://www.compaq.nl/products/notebooks/index.html

Als dit betaalbaar voor je is, zou ik heel zeker hier even kijken. dit zijn tot nu toe de enige twee producenten van laptops/notebooks waar ik over te spreken ben. Je moet deze dingen niet afrekenen op snelheid, maar degelijkheid. Mijn vader heeft vroeger een Armada E500 gehad die niet te slopen was, en bovenalles heel degelijk presteert.
AMEN... Kijk even naar Evo serie van Compaq en dan voornamelijk de c serie (dus N160c (niet v=value=plastic) De c-serie heeft namelijk een magnesium behuizing.

Binnen een paar dagen krijg ik de N800c 1,8 GHz binnen voor onze klant.

• spook
  • Niet online
let goed op waar je hem voor wilt gebruiken.
Als je hem veel wilt vervoeren wordt de kwaliteid van de kast belangrijk en zullen veel (metname de goedkope) notebooks afvallen en moet je naar de profecionele systemen gaan kijken.
Bij goedkope notebooks wordt metname op de kwaliteid van de kast en de zuinigheid van onderdelen bespaart om de prijs laag te houden.
Bij P4 notebooks moet je wel goed opletten of je er 1 hebt met desktop of mobile proccessor.
Doordat de mobile cpus later kwamen zijn er een aantal notebooks waar de desktop variant inzit.

Je hebt het plaatje staan van de Fujitsu Siemens Amilo D, deze is nog niet in Nederland te koop maar komt binnenkort wel naar Nederland.
Een nieuw keyboard zal wel aan te komen zijn maar zal niet goedkoop zijn.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• rik
Ik ga inderdaad voor de P4-m, en dan een 14.1" scherm en hoogwaardige behuizing. Magnesium is lekker licht en sterk, maar wel wat duurder. Ik zal er regelmatig mee in de trein zitten (3 uur per dag minimaal) en dan wil ik eigenlijk wel even doorwerken als het niet te druk is (wat dus wel zo is :'( )

• spook
  • Niet online
Ik zou eens goed rond kijken.
Druk een keer achter op het scherm als die aanstaad om te kijken wat voor effect dat op het scherm heeft en cotroleer of je het scherm niet te makkelijk op het toetsenboord drukt.
Magnesium kasten zul je niet snel in de goedkope notebooks tegen komen

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• rik
spook schreef op 01 augustus 2002 @ 11:57:
Druk een keer achter op het scherm als die aanstaad om te kijken wat voor effect dat op het scherm heeft en cotroleer of je het scherm niet te makkelijk op het toetsenboord drukt.
Dat kan ik alleen bij Dell Inspirons 4100 uitproberen hier. Iemand die eht eens bij een HP wil doen voor me? ;)

[update]
Oke bij die Dells gaat het dus heel gemakkelijk. Je drukt een klein beetje achter het scherm, en gelijk heb je twee drukpunten in je TFT :+

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
ervaring met siemens: perfect cdkwijt even een mailtje en je krijgt er 2 opgestuurd.
tevens gelijk een paar dagen daarna een email of alles goed is aangekomen zo niet sturen ze het nog eens ..
perfecte laptop en een super service

yep it's me

• rik
smashnl schreef op 01 augustus 2002 @ 12:06:
ervaring met siemens: perfect cdkwijt even een mailtje en je krijgt er 2 opgestuurd.
tevens gelijk een paar dagen daarna een email of alles goed is aangekomen zo niet sturen ze het nog eens ..
perfecte laptop en een super service
Met welke serie heb je die ervaring opgedaan?

De Amilo-serie, is dat een valueline serie, of een betere serie?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

heeft er ook iemand ervaring met de HP Omnibook XE 4500? ik denk er over om deze binnenkort te kopen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• rik
sh4d0wman schreef op 01 augustus 2002 @ 12:27:
heeft er ook iemand ervaring met de HP Omnibook XE 4500? ik denk er over om deze binnenkort te kopen.
De 32MB dedicated Radeon in de xe4500 zie ik wel zitten. verder geen ervaringen. Ik twijfel ook nog of dat ik deze moet aanschaffen namelijk.

• spook
  • Niet online
rik schreef op 01 augustus 2002 @ 12:17:
[...]

Met welke serie heb je die ervaring opgedaan?

De Amilo-serie, is dat een valueline serie, of een betere serie?
Amilo >valueline
C serie > goedkoopste zakelijk (leuk voor op het buro)
E serie > Zakelijk magnesium kast degelijk
S serie > klein compleet magnesium kast
B serie > zeer klein leuk hebbe ding
Celsius serie > Mobiel werkstation, zwaar in gewicht en zeer goeie prestaties.

Ik zou zelf we wel 1 uit de s serie willen hebben :)

• rik
spook schreef op 01 augustus 2002 @ 13:55:
[...]
Ik zou zelf we wel 1 uit de s serie willen hebben :)
Zelf zou ik liever het geld van de S in handen krijgen en dan een E kopen. Houd ik waarschijnlijk nog geld over ook ;)

Verwijderd

Ik heb een aanbieding gekregen van de HHS om de Fujitsu Siemens C1020 te kopen, nu heb ik dus door de forums gelezen en zag dat deze notebooks niet erg gewild zijn.

Ik zoek dus een notebook voor school, die 4 jaar mee moet gaan, krachtig genoeg is om spellen te kunnen spelen, films te bekijken, een lange battery life heeft en m'n budget zit rond de 2000 euro.

Ik heb wat research gedaan naar wat andere notebooks en heb deze notebooks gevonden:
- Dell Inspiron 2650 P4-M 1.6 256MB CdRW/dvd combo
- Dell Inspiron 4150 " "+ ATI Radeon 32MB 30GB
- TM 632LC, P4-1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM, 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Lan, WIN2000/WIN XP PROF NL version
- Asus L3800C Mobile P4 1,7Ghz 40GB 512MB 15\"SXGA TFT DVD/CDRW

Heb ook nog gekeken naar compaqs, toshibas. Maar vond ik te duur, behalve de evo n800v, sprak mij wel aan... Wie heeft ervaring met een van deze notebooks, voor welke zou jij kiezen?

• rik
Ik heb de Acer Travelmate 632LC aangeschafd, dat wil zeggen ik ga hem morgen ophalen. Deze heeft een alu plaat op de bovenkant, errug cool dus :D
Niet echt een game PC, maar wel standaard Wxp Pro (scheelt me weer herinstallen) en verder lekkere specs.

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
ik heb een paar jaar geleden zoeen FJ Lifebook gehad... waadeloos k*t ding...
lak van de laptop vervaagd door zweet van je handpalmen, accu's gaan veelste kort mee (als ie een uurtje meeging mag je van geluk spreken), scherm was vrij dof, waardeloze support... ik weet niet hoe de laptops nu zijn, nadat ze samen zijn gegaan met Siemens maar die laptop van toen heeft echt een slechte indruk op mij achter gelaten... :(

persoonlijk zou ik ZEKER voor de Dell laptops gaan dan weet je zeker dat je iets goeds in handen hebt... dat zijn HELE goeie solide laptops vervaardigd van top materiaal en laptops onderdelen, prestaties zijn perfect, zien er mooi en degelijk uit, en de support is ook goed (veel driver/bios updates) :D

Compaq en Toshiba laptops zijn ook heel erg goed (Compaq heeft wel betere support dan Toshiba)

Man - a being in search of meaning

• rik
BaBy-G schreef op 20 augustus 2002 @ 21:32:

persoonlijk zou ik ZEKER voor de Dell laptops gaan dan weet je zeker dat je iets goeds in handen hebt... dat zijn HELE goeie solide laptops vervaardigd van top materiaal en laptops onderdelen, prestaties zijn perfect, zien er mooi en degelijk uit, en de support is ook goed (veel driver/bios updates) :D
Welke Dell ben je gewend? De latitudes zijn opzich inderdaad wel solide, maar de Inspiron (consumentenmodel) is mij toch echt te plastic.
Compaq en Toshiba laptops zijn ook heel erg goed (Compaq heeft wel betere support dan Toshiba)
Zelf heb ik geen ervaring met beiden, maar ik had altijd vernomen dat Toshiba betere support heeft dan Compaq. Beiden degelijk spul, alleen wil niet altijd alles werken op een compaq (zoals een bepaalde usb2serial kabel hier).

[ Voor 0% gewijzigd door rik op 21-08-2002 06:29 . Reden: syntax ]

• rik
Inmiddels heb ik de TM 632LC binnen, en wat een vet ding is dat :)

Verwijderd

Dell is marktleider, en dat heeft zo zijn redenen.
Ze zijn ook heel erg goed qua prijs/kwaliteit.
Het enige nadeel is de kast, die is niet zo stevig als van de meeste andere merken...

• rik
Nou, prijs/kwaliteit vind ik opzich wel weer meevallen. Met name als je wat meer wilt dan de standaard-uitvoering moet je al snel in de buidel tasten. Verder zijn de apparaten (Inspiron heb ik het dan over) groter en zwaarder. Dit haal je overigens zelf al aan.

Wat ik fijn vind van de Acer die ik heb aangeschafd, is dat deze een alu bovenkant heeft. Oogt niet alleen cool, maar het voelt lekker koud aan en het is een stuk steviger. Bij Dell krijg je gelijk vlekken op je scherm als je de achterkant wat harder aanraakt.
Een ander voordeel is dat de TM standaard geleverd wordt met wXP Pro, tegenover Home op de meeste systemen (Pro tegen meerprijs).

Let op dat de Compaq's wel zilver zijn (gespoten) aan de bovenkant, maar dit is dus gewoon plastic!

De TM632LC is een echte aanrader voor de mensen die momenteel naar en laptop op zoek zijn.

Verwijderd

Om even op Fujitsu-Siemens verder in te gaan!

IK ben al een hele tijd op zoek naar een goede laptop en ik zie de Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 echt wel zitten!

Heeft iemand ervaring met deze laptop?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
sky61084: Graag even opletten voordat je oude topics omhoog trapt..
En als je ervaringen van die laptop wilt weten, dan moet je gewoon even wat reviews gaan zoeken.. Dan kom je er wel uit..
(en verder gewoon eens zo'n machine in een echte winkel gaan bekijken.. Daar heb je veel meer aan!)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.