foute instelling in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb foute instelling gedaan in BIOS, nu post hij niet meer (ik laat nu comp ff 2 uurtjes zonder stroom, mayb dat-ie dan nog wat doet). Hoe kan ik bios instellingen herstellen? CMOS batterijtje ff eruit halen en erin doen? en zo ja, waar zit dat dingetje dan 9ja, op mobo, maar waar op mobo) ??

nog 1 vraagje, ik had die foute instelling gedaan als reactie op de msg van mijn bios self-tests, die zegt nl. : system memory fault/failure, maar ik kan dan op F1 duwen en dan boot-ie gewoon door. Ik kan zelfs win98 installen, maar dan krijg ik al snel errors, ik weet niet of dit samen kan hangen ,maar hoe los ik de probs op???

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je kan zoiezo de baterij er ff uithalen, is gewoon een zilveren knoopcel die in een houdertje zit. Er is meestal ook een jumper op je mainboard waarmee je alle BIOS installingen kan resetten naar fabriekswaarden.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Duh!!!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat nou duh ??

• RealCato
die jumper heb ik gevonden 'CCMOS jumper setting' (met opties Normal operation en Discharge BIOS, maar dan kan ik bios weer opnieuw d'rop zetten?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

FF je pctje drie keer op laten starten.
Dus, knop indrukken; paar seconden wachten, uit drukken! <-- 3X
Meestal word je bios ook zo gereset.

• RealCato
jumpertje 2x omzetten werkte, thx voor de info btw, kan ik voor volgende keer gebruiken

Verwijderd

"maar dan kan ik bios weer opnieuw d'rop zetten?"

Discharge betekend dat je bios naar default wordt gezet, niet gewist!

• RealCato
ja dat heb ik nu gemerkt, maar goed ook...

vaag, iemand anders zei me dat-ie dan gewist werd, maar zou ik idd vreemd vinden

Pagina: 1