Ik ben bezig met een projectje in php, en nou loop ik tegen een probleem aan. Ik wil graag een soort abstracte data-class maken. Deze class moet dus data kunnen ophalen en bewaren. Hiermee wil ik bereiken dat ik in andere modules, onafhankelijk van de databron, gewoon data kan ophalen.
Ik zou dus theoretisch op het laatste moment nog kunnen beslissen of ik mysql wil gebruiken als databron, of bijvoorbeeld xml.
Nou zit ik alleen met het volgende probleem:
"SELECT title, date FROM pages LIMIT 1,10";
Hoe zou ik zoiets (dus dat LIMIT gedoe) kunnen implementeren? Misschien moet ik een eigen query language ontwerpen oid? En hoe hebben jullie dit gedaan?
En natuurlijk is het ook nog mogelijk dat er allang zo'n "data-abstractie-laag" bestaat. Zo ja, welke
?
Ik zou dus theoretisch op het laatste moment nog kunnen beslissen of ik mysql wil gebruiken als databron, of bijvoorbeeld xml.
Nou zit ik alleen met het volgende probleem:
"SELECT title, date FROM pages LIMIT 1,10";
Hoe zou ik zoiets (dus dat LIMIT gedoe) kunnen implementeren? Misschien moet ik een eigen query language ontwerpen oid? En hoe hebben jullie dit gedaan?
En natuurlijk is het ook nog mogelijk dat er allang zo'n "data-abstractie-laag" bestaat. Zo ja, welke