Ik heb net ff zone-alarm geinstalleerd (een firewall), en nu krijg ik in 5 minuten al die meldingen dat m'n computer wordt getraceerd. Zijn dit poortscanners ofzo, of is dit gewoon nep? Ik heb de IIS 5 server draaien op m'n pc (lokaal), en heb af en toe ook de dynip programma aanstaan, dus mensen zouden misschien in kunnen breken? Graag reacties!
Een IIS webserver zet poort 80 open natuurlijk, dus script kiddos zouden het kunnen proberen.
Ik heb het idee dat ZoneAlarm een beetje paranoide is, net als BlackICE. Bij een PING slaat ie al alarm ('ZoneAlarm has blocked an ICMP ping request from bla bla bla'). Dan kan je meestal negeren
Ik heb het idee dat ZoneAlarm een beetje paranoide is, net als BlackICE. Bij een PING slaat ie al alarm ('ZoneAlarm has blocked an ICMP ping request from bla bla bla'). Dan kan je meestal negeren
portscan is echt niks aan de hand,,, dat had je al in andere topics hiero kunnen lezen..,,...........
pas als hij werkelijk waar aangeeft dat er een poort gebruikt word moet je je zorgen gaan maken en die poort afsluiten.
pas als hij werkelijk waar aangeeft dat er een poort gebruikt word moet je je zorgen gaan maken en die poort afsluiten.