Regex vraag, [afbeelding] in quote

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hoi, ik heb een forum, en daarbij zoek ik een regex om als binnen een quote de [img] wordt gebruikt dat hij die automatisch vervangt door [_url=plaatje][Afbeelding][_/url] zonder die _ uiteraard..

Had zelf al wat geprobeerd, maar toen verving die alle [_img] 'tjes.

Kon niets vinden met de search, wie o wie weet een correcte regex, liefs voor de preg_replace.

Ik had dit al:
code:
1
2
preg_replace("/\\[quote\](.*)\\[img\](.*)\\[\/img\](.*)\\[\/quote\]/si",
"[quote]\\1[url=\\2][Afbeelding][/url]\\3[/quote]");

Maar dat werkte dus niet.

Verwijderd

Voor mezelf zal het zeker weten wel lukken, maar er gaat al snel veel tijd in die dingen zitten. Ik zie in ieder geval al dat die .* niet klopt. * betekent 0 of meer van de voorafgaande tekens. Als je zo'n cursus op phpbuilder doet, dan kom je er wel uit.

• drGoeroe
Ik vraag iemand of hij zo'n regex bij de hand heeft, heb nu even geen tijd/zin om een cursus/tutorial te volgen/lezen.

Gaat ook veel tijd in zitten.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens non-greedy modifier (?):
code:
1
2
preg_replace("/\\[quote\](.*?)\\[img\](.*?)\\[\/img\](.*?)\\[\/quote\]/si",
"[quote]\\1[url=\\2][Afbeelding][/url]\\3[/quote]");

• drGoeroe
Oke, nu werkt het, maar als er meer dan 1 plaatje in de quote staat replaced hij alleen de eerste naar [Afbeelding], is daar ook een oplossing voor?

Bedankt alvast!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
CrAzY_R: Ik vraag iemand of hij zo'n regex bij de hand heeft, heb nu even geen tijd/zin om een cursus/tutorial te volgen/lezen.
Dat is jammer. Dit is namelijk een programmeerforum. De meeste bezoekers hier komen niet om hun scriptjes voor gebruik door anderen hier neer te zetten. Daar zijn namelijk al erg veel andere websites voor. De P&W bezoeker komt hier omdat hij of zij geinteresseerd is in programmeren (en eventueel alles daar omheen) en op dat gebied graag een andere wat helpt.

Ik weet zeker dat je met wat inzet en hulp van andere bezoekers uit zou komen. Er lopen hier genoeg mensen rond die de oplossing zo uit hun mouw schudden (en als je geluk hebt denken ze nog even voor je na en stellen ze eventuele andere aanpakken voor).
Gaat ook veel tijd in zitten.
Helaas gaat het jou niet om problemen bij het programmeren, maar ben je op zoek naar een kant en klare oplossing voor je probleem. Het moet je onderhand duidelijk zijn dat je je vraag dus in het verkeerde forum hebt geplaatst.
Ik betwijfel overigens of je vraag wel in een van de andere fora van GoT past.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
deze thread gaat dicht :)
P&W is gericht op het zelf maken van dingen en in het oplossen van problemen die daarbij kunnen ontstaan.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com of in de P&W faq.
Zie voor discussies: [topic=411717/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.