Toon posts:

CopperJet 810 pakket (tweakdsl)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[adsl newbie]
Misschien een domme vraag, maar ik weet het effe niet

Heb dus vandaag m'n tweak-dsl doe-het-zelf pakket binnen. Alles een beetje uitgepakt & bekeken.. Nu zag ik dus dat er uit de splitter een 8-aderige connector zit voor het modem, en in het modem zelf een 6-aderige connector als adsl ingang

maar in de doos zit geen 8polig -> 6polig kabel. Ben ik nu erg stom aan het denken of zijn ze zo'n kabel vergeten in te pakken?
[/adsl newbie]

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
6-aderig :?

4-aderig en 8-aderig kan ik geloven
4-aderig als telefoonmeuk zeg maar, en 8 aderig als UTP kabel

maar 6...wat voor stekkertje oid is het, kan me er niet echt wat bij voorstellen eigelijk :o

Verwijderd

Topicstarter
Ugh ja dat moet zijn 4-aderig :) 8 <--> 4 dus.. maar mis ik een kabel dan?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Nee hoor, zat ook zo in m'n Cistron pakket.
Een RJ11 connector past prima in die RJ45 socket.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat had ik idd geprobeerd...leek goed te passen maar ik was er toch niet geheel zeker over...de handleiding was hier ook niet al te duidelijk over

Maargoed... nu maar kijken hoe ik de grote afstand van de hoofdtelefoonaansluiting naar m'n pc kan overbruggen :) wireless LAN?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

sluit de boel ff snel aan ;) we willen resultaten weten! Volgens mij ben jij de eerste met een Tweak aansluiting naast Foris en ... .

Verwijderd

Topicstarter
Na een ontzettende kabelzooi gemaakt te hebben in de woonkamer/hal/computerkamer (de hoodftelefoonaansluiting zat weer es op een onmogelijke plek)

M'n cross-over kabel was natuurlijk ook te kort, dus ik vandaag op pad voor een lekker lang stukje UTP (Vobis *sigh* ik had het gelijk nodig, en Vobis is de enige zaak in de buurt). Daar hadden ze alleen maximale lengte van 15m...ik had dus 25 meter nodig (ja echt).. Uiteindelijk ging ik naar huis met 10m cross-over, 15m straight + een koppelstuk

Thuis het zaakje in elkaar gezet....doet ie het nog steeds niet.. het ETH lampje wilde niet aan... Haal ik ergens een oude stoffige cross-over kabel vandaan en sluit 'm aan...en de connectie was een feit :) (Hebben ze me weer een defecte kabel verkocht...zelfs DAT gaat mis bij vobis)

Anyways..ik heb nu een connectie...het modem laat mooi 8M zien :9~ Ik heb nog niet echt spannende resultaten behaald (max 200 kb/s) maar ik ben ook nog maar net bezig :)

Sharing werkt ook al... Alleen kan ik niet meer connecten bij WinMX :( En het configuration tool werkt bij mij niet |:(

Dat probeer ik nu dus uit te vogelen...misschien ligt het aan win2k ofzo... Maar de verbinding is iig wel ok :)

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

hoeveel haal je bij speedtest.nl of mordax.nl? Het is verstandig je ff te registreren bij speedtest, zodat er een beeld kan worden gevormd van de te behalen snelheden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal ongeveer 400 Kb/s bij beide sites..en 51Kb/s upstream.. was ondertussen ook iets anders aan het dl'en met 40Kb/s

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

moet sneller kunnen, Cistron haalt 750 kb/s... Upstream is wel goed.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Die speedtest en mordax metingen kloppen van geen kant voor dit soort abonnementen.
Dan wordt er een bestand van 512KB ofzo gedownload wat in minder dan een halve seconde binnen is.

Download deze files eens gewoon met internet explorer of netscape, en kijk wat hij dan aangeeft:

http://www.marcoh.mbit.nl/test5.bin (32MB)
http://www.marcoh.mbit.nl/test6.bin (100MB)
[edit]
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://inode.darktech.org/images/got/speed.png
(oudere meting van mij)

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zaterdag 22 juni 2002 15:37 schreef Operations het volgende:
Die speedtest en mordax metingen kloppen van geen kant voor dit soort abonnementen.
Dan wordt er een bestand van 512KB ofzo gedownload wat in minder dan een halve seconde binnen is.
Valt wel mee vind ik. Bij Cistron Maxx worden er constante snelheden gemeten bij speedtest.
was de meting hierboven mer Tweak of Cistron?

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Cistron

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 22 juni 2002 15:37 schreef Operations het volgende:

Download deze files eens gewoon met internet explorer of netscape, en kijk wat hij dan aangeeft:

http://www.marcoh.mbit.nl/test5.bin (32MB)
http://www.marcoh.mbit.nl/test6.bin (100MB)
[edit]
zoiets dus:
[afbeelding]
(oudere meting van mij)
hee thnx das vrij accuraat ja :)
* m-m doet vaak een linux isotje als benchmark, dat komt vaak ook veel hoger uit dan bijv. mordax met zn halve mb

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Mordax kan bij op school 5 MB/s meten, is deze test dan betrouwbaarder dan speedtest?
Pagina: 1