Shiva Dialback op GSM

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 12:52
Ik weet niet precies waar ik dit topic het meeste thuishoort.

Ik heb een probleem met de dialback funktie van een Shiva naar een GSM toe.

Ik kan uitbellen naar de Shiva via mijn Siemens S45 ,en vervolgens blijft windows wachten op de dialback. Tot zover gaat het net als met een traditioneel intern of extern modem voor de landlijn.

Op het moment dat de shiva terug belt krijg ik meteen een error.

Ik vraag me dus af of dit een probleem is met mijn Siemens of dat het een algemeen probleem is dat je met een GSM geen data connecties aan kan nemen.

Iemand ervaring hiermee?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Let er op dat je telefoon meestal wel de data connectie aan kan, maar dat je provider dit niet op alle abbonements vormen ondersteunt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• om3ega
Op vrijdag 21 juni 2002 21:40 schreef marco899 het volgende:
Let er op dat je telefoon meestal wel de data connectie aan kan, maar dat je provider dit niet op alle abbonements vormen ondersteunt.
Data is geen probleem met mijn abbo. Ik kan ook internet op enzo.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Op vrijdag 21 juni 2002 21:40 schreef om3ega het volgende:

[..]

Data is geen probleem met mijn abbo. Ik kan ook internet op enzo.
Bel is met de helpdesk van je network-operator!

#StopBurningStuff

• om3ega
Op vrijdag 21 juni 2002 21:42 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Bel is met de helpdesk van je network-operator!
Mja.. dat heb ik gedaan :) .. Maar dat vriendelijke meisje met limburgs accent wist niet waar ik het over had :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Haha ja het is maar net wie je aan de lijn krijgt dat is waar.

#StopBurningStuff

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:19

Eboman

Ondertitel

Laat je de Shiva terugbellen naar je data-nummer van je mobiel ?

Signature

• om3ega
Op vrijdag 21 juni 2002 21:53 schreef Eboman het volgende:
Laat je de Shiva terugbellen naar je data-nummer van je mobiel ?
Data nummer? Gewoon naar het nummer waar ik op gebeld kan worden. :) Heb ik een speciaal data nummer dan?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:19

Eboman

Ondertitel

Waarschijnlijk wel , toen ik bij mijn kpn abbo data aanvroeg kreeg 2 extra nummers. 1 voor fax en 1 voor data dan weet je telefoon wat voor oproep het is.

Signature

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 13:13

Pogostokje

* twiet *

Ja. Of eigenlijk, dat moet je aanvragen.
Uitbellen is geen probleem, maar als je gebeld wordt dan moet het duidelijk zijn dat het om een data verbinding gaat.

Als je zelf met je GSM naar een ISP ofzo belt dan geeft je GSM aan 'dit is een datagesprek'. Als iemand vanaf een landlijn naar je GSM belt dan weet het netwerk en je GSM niet dat het een datagesprek is. Dan gaat het geheel uit van een normaal spraak-gesprek en dat werkt niet met modems. :)

Heeft te maken met de compressie die wordt toegepast. Bij spraak is dat een destructieve compressie, da's bij data niet handig. :)

Nouja, de rest is technische blabla, kijk verder op www.bryte.net voor meer van dit soort vragen enzo. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ja dat klopt je hebt idd een data nummer, bij vodafone en kpn is dat zo, anderen weet ik niet, meestal heb je dat nummer niet bij je abbo erbij gekregen, maar bij de helpdesk kunnen ze je dat wel vertellen.
(ervaring van collega's dat dat bij kpn wel ff kan duren)

edit: typo's

• om3ega
Bedankt allemaal :) ..

Ik ga eens even kijken of mijn provider (Vodafone) zulke dingen ook kan regelen en wat het kost natuurlijk :)

Ik dacht dat het GSM netwerk slim genoeg zou zijn om (net als SMS) te kunnen zien of het inkomende gesprek data is :)

--
Gelijk even gebeld naar Vodafone. Ik heb inderdaad nog geen datanummer , maar dat is gratis aan te vragen :) .. Helaas gaat het systeem om 2200h down (voor updates) zodat de (dit keer zonder limburgs accent sprekende) meneer die ik aan de lijn had het niet gelijk kon verwerken , maar vanaf 08:00h morgen ochtend kan ik het aanvragen , en krijg ik het direct.

Wat een service :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 13:13

Pogostokje

* twiet *

Ik dacht dat het GSM netwerk slim genoeg zou zijn om (net als SMS) te kunnen zien of het inkomende gesprek data is :)
SMS komt echt heel anders binnen en digitale dataverbindingen zijn ook geen probleem. Maar het onderscheid tussen een fax en een schreeuwende ex is niet te maken. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1