LCD, waar zit die controller chip ergens?

Pagina: 1
Acties:

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Ok, ik ziet hier ff bij een gameboy kloon (maar dan wel met een 160x160 lcd) te kijken of ik een chip of iets dergelijks kan vinden maar ik zie zo echt niks

ff 3 foto's van mn crapcam:

Afbeeldingslocatie: http://karp.netfirms.com/images/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://karp.netfirms.com/images/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://karp.netfirms.com/images/3.jpg
nou lijkt het alsof er nog chips zitten onder die zwart vlekken, kan ik dat voorzichtig verwijderen of niet?
ik heb geen idee hoe dat precies zit

thnx alvast voor hulp

/edit dom getypt

Verwijderd

Onder die zwarte vlekken idd. En edit je post even...

Verwijderd

yup!

• Karp
hmm, dat spul is vrij hard, kan ik dit er op een simpele manier afhalen ofzo?

Verwijderd

Nee, je moet er nix afpeuteren.. dan is hij gelijk kapot... D'r zitten geen chipjes onder maar dat zijn de IC's al. Zogenaamde druppel IC's.

• Karp
en weet je dan misschien waar ik die wel kan vinden?

als je goed kijkt zie je misschien op de middelste links boven pinnetjes zitten

die gaan weer in een ander onderdeel, kan daar die controller dan nog op zitten?

Verwijderd

Waar zit wat? De controller? Ja dat zijn dus die druppel IC's.
Maar daar staat meestal geen typenummers op dus is het erg moeilijk te achterhalen wat voor controller het is.

• Karp
en bijna alle onderdelen zit van die zwarte shit op, dus tenzij ik iets online kan vinden heb ik er niks aan?

bah

anders probeer ik wel contact te vinden met de importeur/fabrikant....
ik heb tot nu toe niks kunnen vinden over dit ding behalve resolutie en het feit dat die 4 grijstinten heeft

Verwijderd

hebbie geen scanner?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Die zwarte druppels zijn juist om de IC's te beschermen. Dus niet eraf pulken. Als het een controller chip is dan moeten er ergens uitgangen zijn waar je een draad op vast kan solderen. Ik kan niet uit je verhaal of pics. opmaken of die er zitten. En tja, je kan proberen te achterhalen welk merk en type LCD je hebt.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 21:37 schreef Rave17 het volgende:
Die zwarte druppels zijn juist om de IC's te beschermen. Dus niet eraf pulken. Als het een controller chip is dan moeten er ergens uitgangen zijn waar je een draad op vast kan solderen. Ik kan niet uit je verhaal of pics. opmaken of die er zitten. En tja, je kan proberen te achterhalen welk merk en type LCD je hebt.
IDD

Zoek dus naar fabrikant op het printje, en kijk of er ergens nummers op stickertjes staan.
Met deze gegevens moet je effe googelen of hotbotten.

Succes!

• Karp
ik kan er met mn crapcam geen betere foto's van maken zo in het donker, sorry

ik geloof wel dat ik weet waar de controller zit

er loop nl een vrij brede kabel naar een print plaatje, daarvan lopen alle kanalen naar 2 van die druppel ic's en van dat plaatje loopt een 10aderig kabeltje weer verder

• Karp
het enige wat ik ergens gevonde heb is "8-bit MPU video chip controller" maar dat zegt ook geen ******* of wel?

Verwijderd

Zit er niet een rij aansluitingen onder je lcd?

Als dat zo is dan kunnen de standaard aansluitingen wel zijn. Ik meen dat het er dan 14 moeten zijn.

Met een beetje geluk kun je hem zo gebruiken als GFX lcd.

• Karp
nergens 14 pinnen te tellen

maar ik heb hier in nederlands de importeur ge-emailed (shit wat is zoiets moeilijk te vinden)
en ik hoop dat ze meer informatie voor me hebben

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
als het zou lukken met zo'n gameboy kloon waarom dan niet met een gewonnen gameboy, sry dat ik zeik maar dit is hier denkik al enkele keren voorbij gekomen...
Pagina: 1