zwart scherm bij het opstarten van RH7.3

Pagina: 1
Acties:

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Ik had een RH7.3 server draaien voor 31 dagen lang. Alleen hij liep vast op zijn 31 dag. Dus ik dacht reset hem en dan doet hij het wel weer, niet dus.

Hij start alles netjes op behalve als hij in KDE komt krijg ik zwart beeld wat verspringt naar licht zwart en dan weer terug springt naar zwart(zo gaat het de heletijd).

Ik heb al init 1 gedaan en toen Xconfigurator alleen dat hielp ook niet hij herkend gewoon mijn videokaart normaal maar, op het moment dat ik hem herstart, krijg ik weer het zwart licht zwart spelletje. Wat moet ik doen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
zoiezo een Dekstopmanager op een server???
en ik denk of dat er toch instellingen niet goed staan of dat je videokaart misschien kapot is? test hem in een andere pc ofzo.
of handmatig de file: /etc/X11/XF86Config-4 editen naar de juiste instellingen en dan nog eens proberen.

• wigwam
dat heb ik geprobeerd. En dan doet hij het gewoon alleen, als ik dat reboot dan doet hij het niet.

• GeeMoney
Op vrijdag 21 juni 2002 22:33 schreef wigwam het volgende:
dat heb ik geprobeerd. En dan doet hij het gewoon alleen, als ik dat reboot dan doet hij het niet.
al gekeken in de config files, log messages en dergelijke, hij doet het niet zomaar meer :)

• wigwam
heb de logfile hier neer gezet http://wigwam.ath.cx/XFree86.0.log <-- misschien dat iemand hier wat mee kan

• GeeMoney
Op vrijdag 21 juni 2002 22:45 schreef wigwam het volgende:
heb de logfile hier neer gezet http://wigwam.ath.cx/XFree86.0.log <-- misschien dat iemand hier wat mee kan
could not open default font 'fixed'

font 'fixed' is neit geinstalled, kijk eens of deze in de packages zit of dergelijks.
ik weet dit niet zeker, kan hem hier in ieder geval niet vinden misschien dat ie in Rode Hoed wel zit :?

Of install even wat fonts zoals Xfont75dpi ofzo, moet je ff doorspitten in je package manager.
Overigens lijkt het mij sterk dat ie de vorige keren wel heeft gedraaid die package verdwijnt niet zomaar :+

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 21 juni 2002 22:55 schreef The_Dart het volgende:

[..]

could not open default font 'fixed'

font 'fixed' is neit geinstalled, kijk eens of deze in de packages zit of dergelijks.
ik weet dit niet zeker, kan hem hier in ieder geval niet vinden misschien dat ie in Rode Hoed wel zit :?

Of install even wat fonts zoals Xfont75dpi ofzo, moet je ff doorspitten in je package manager.
Overigens lijkt het mij sterk dat ie de vorige keren wel heeft gedraaid die package verdwijnt niet zomaar :+
Mijn vermoeden is dat je pakketten hebt lopen updaten en dus ook per ongeluk verwijderen... omdat fonts pas geupdate worden na een fontserver restart (wat je met de hand moet doen of bij een reboot zou gebeuren) heb je al die tijd er geen last van. (het pakket heet iets van fonts-base fonts-75)

Dit is nou het nadeel van een stabiel UNIX-systeem. Je zet even hier wat goed, verandert daar wat....uiteindelijk mag de server NOOIT MEER UIT! Niemand weet namelijk hoe hij weer werkend te krijgen is als er iets mis blijkt te zijn. :)

• wigwam
weet jij toevallig waar ik dat font vandaan kan halen. En hoe ik die precies kan installeren. Ik weet wel wat van linux maar net niet genoeg. Al vast bedankt

• Valium

Valium

- rustig maar -

Dat font zit in een fontpackage. Staat als het goed is gewoon op de CD. Anders staat dat pakket op dezelfde plek als waar je je nieuwe X-pakketten vandaan hebt gehaald.

(probeer anders de redhat FTP-site of rpmfind.net)

edit:

Ik ben in een goede bui (of ik heb gewoon niets te doen vanmiddag, dat kan ook :P )
... allereerst doe je een init 3 (= zelfde als 5, maar dan zonder X).
op de prompt inloggen en dan ftp://rpmfind.net/linux/redhat/7.3/en/os/i386/RedHat/RPMS/XFree86-base-fonts-4.2.0-8.i386.rpm downloaden.
(wget)

vervolgens installeren met rpm -U blablabla.rpm

• GeeMoney
zoek even op rpmfind.net en doownloade de juiste RPM, dan is het in de console:

urpmi <blaat>.rpm

mocht urpmi er nog niet opstaan, dan kan je die vanaf cd wel installeren en anders als tar.gz downloaden maar ik geloof dat urpmi standaard geinstalleerd word moet dus geen probleem zijn.

• wigwam
thnx voor de link

• wigwam
Ik heb geprobeerd die rpm te installeren. Dat is wel gelukt alleen X werkt nog steeds niet nog steeds die font fout...

• Valium

Valium

- rustig maar -

Ik heb even nogmaals gelezen en wat is de kritieke regel bij jou?
Could not init font path element unix/:7100, removing from list!
Je hebt je fontserver niet draaien. Je moet voordat je X kunt starten, een werkende fontserver hebben. Die fontserver geeft je fonts door aan je X.
Download deze rpm:
ftp://rpmfind.net/linux/redhat/7.2/en/os/i386/RedHat/RPMS/XFree86-xfs-4.1.0-3.i386.rpm

(Handig zo'n logfile.)

even starten met /etc/init.d/xfs start

• wigwam
je moet toch die rpm's installeren met rpm -U bla.rpm --force of rpm -i bla.rpm --force

xfs draait gewoon al ?????

• wigwam
Ik ben dus nog even geprobeerd om die font opnieuw te installeren dat is nu gelukt alleen. Die xfs draait alleen als ik hem herstart dan krijg ik een failure fout. Maar hij start wel gewoon op de eerste keer
Pagina: 1