ey ppl ik wilde een netwerk met ics opzetten. linux is de host en winxp pro de client. nu wilde ik weten of jullie hier ervaring mee hebben en het technisch uberhaupt wel haalbaar is (voordat ik weer ga klooien met me partities om linux erop te krijgen
)
ics onder linux zal niet gaan 
maar internet delen met linux is heel goed te doen hoor
je kan het zelfs op een enkele diskette zetten, om alleen internet te delen!
[topic=309398] zou je ff moeten lezen!
maar internet delen met linux is heel goed te doen hoor
je kan het zelfs op een enkele diskette zetten, om alleen internet te delen!
[topic=309398] zou je ff moeten lezen!
lmao ik bedoel gewoon internet delen maar ik was te lui om het te tikken. ik zal ff in die thread kijken. thx!
maar ik ben dus ZELF de server met mijn linux in dat voorgestelde netwerk, om het voor de zekerheid ff te melen
maar ik ben dus ZELF de server met mijn linux in dat voorgestelde netwerk, om het voor de zekerheid ff te melen
edit:
ik zit nu hier: http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO
maar ik snap er werkelijk geen hol van. ze melden nergens hoe je nou werkelijk je linux instelt (ik heb RedHat 7.1 d8 ik), weet iemand dat hier wel?
ik zit nu hier: http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO
maar ik snap er werkelijk geen hol van. ze melden nergens hoe je nou werkelijk je linux instelt (ik heb RedHat 7.1 d8 ik), weet iemand dat hier wel?
edit:
is een router kopen geen slimme oplossing?
is een router kopen geen slimme oplossing?
Als je het makkelijk en snel wilt, moet je geen linux nemen 
Als je aan linux wilt beginnen, begin met [topic=163843/1/999] , lees wat, lees nog wat, lees nog meer, en je zult er komen
als je makkelijk internet wilt delen, ga je op zoek naar freesco
als je mxstream hebt, ga je naar FloppyT zoeken
beide zijn goed in te stellen, en je hebt toch linux
geen volledige distro, maar gewoon een mooie distro, om alleen internet te delen
echt veel linux-kennis zul je er niet van krijgen, maar dat wil je zo te lezen ook niet
dus ik zou zeggen, ga een beetje kijken op die linkjes die ik je gegeven heb een stukje naar boven, en probeer zoiets
Als je aan linux wilt beginnen, begin met [topic=163843/1/999] , lees wat, lees nog wat, lees nog meer, en je zult er komen
als je makkelijk internet wilt delen, ga je op zoek naar freesco
als je mxstream hebt, ga je naar FloppyT zoeken
beide zijn goed in te stellen, en je hebt toch linux
geen volledige distro, maar gewoon een mooie distro, om alleen internet te delen
echt veel linux-kennis zul je er niet van krijgen, maar dat wil je zo te lezen ook niet
dus ik zou zeggen, ga een beetje kijken op die linkjes die ik je gegeven heb een stukje naar boven, en probeer zoiets
Met al deze genoemde links lijkt me de kans zeer groot dat het je gaat lukken
Dit topic is gesloten.
![]()