Toon posts:

s3Inc. Trio3D/2X Open GL???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu iemand via internet aan het helpen een spel te instaleren, maar ze krijgt de volgende foutmelding:
open GS Initialization Failiure. to play please verify that your card is OpenGL compliant. If it is, please update the latest video drivers. See the readme.txt. for more details
In het systeem bij configscherm staat dat ze de volgende videokaart heeft:

s3Inc. Trio3D/2X

Van welk merk is dit?
En is dit compatible met Open GL?
Zo ja? Waar kan ik de geschikte drivers downloaden?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Dit is GEEN OpenGL kaartje, is nl. erg oud, S3 is het merk (is nu Diamond of was het andersom?), trio de serie, DX/GX/DX2 de uitvoering.

I play my enemies like a game of chess...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Alleen OpenGL via MESA. Je zult de eerste zijn die het voor me gaat testen als je er zin in hebt: JGC's Unified S3 driver
De detonator voor S3 chipsets (hmm, moet em nog ff updaten), zit een MESA software OpenGL renderer in die zou moeten werken.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

LOL, met dit kaartje kan je echt niks :S, ondersteunt zelfs niet d3d... althans niet volledig, heb em zelf ook gehad.
tip: koop een nieuwe videokaart :7

Verwijderd

Eens met Angelfire,

[..Alleen OpenGL via MESA. De detonator voor S3 chipsets (hmm, moet em nog ff updaten), zit een MESA software OpenGL renderer in die zou moeten werken..]

Stoer, ben erg benieuwd naar resultaten :P
Zal vast wel niet boven voodoo1 resultaten komen..

Verwijderd

Topicstarter
Product: S3 Trio 3D/2X AGP 4MB
Is ie echt maar 4 mb VRAM??

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Is echt maar 4 Mb, er zijn versies in omloop met 8Mb, maar dat is een uitzondering (waren toen extreem veel duurder dan de 4Mb)

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Ik heb nog een ATI Mach64 PCI 1 MB kaartje in de kast liggen. Ik gebruik het af en toe ook nog 8-)

• _JGC_
Op vrijdag 21 juni 2002 20:46 schreef unknownjim het volgende:

[..]

Is ie echt maar 4 mb VRAM??
Heb ze ook wel in 8MB versies gezien. Beide keren heb je er niets aan overigens

Verwijderd

Topicstarter
en ze wil Soldure of Forune II instaleren, gaat dus niet lukken :(

• _JGC_
Op vrijdag 21 juni 2002 20:54 schreef unknownjim het volgende:
en ze wil Soldure of Forune II instaleren, gaat dus niet lukken :(
Mag ik even lachen?

vast wel
WHAAHAHAHAH :D

SoF II zal dus nooit lukken, mag je wel een heel stukje snellere kaart nemen. Heb hier nu een Savage4 in mn systeem, das 2 generaties verder in de S3 wereld, die trekt dat spel ook hoogstwaarschijnlijk niet (SoF kon ie met moeite op 1024x768x32 doen overigens)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee sof2 kun je wel helemaal shaken.. daar kan zelfs geen 'JGC Unified S3 Driver, Detonator onder de S3 kaarten' tegenop :+ ;)

ik vraag me af of de rest van dat systeem uberhaupt wel geschikt is voor dit spel.. ik bedoel; een pc waarin een s3 trio wordt meegeleverd zal wel flink verouderd zijn.. hoogstens eeen p2-400 ofzo. Met zo'n proc. helpt een Geforce 4TI ook niet meer om het spel wel fatsoenlijk te draaien..
Pagina: 1