[Router] Linksys router defect ???

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb 2 weken met een gigantische slechte verbinding gezeten en dacht alle tijd dat het aan UPC lag, nou, dit keer dus niet ;)

Mijn router is het probleem ;(

Ik heb dat mijn verbinding op willekeurige momenten gewoon uitvalt en weer aangaat. +- om de minuut, of PRECIES op het moment dat je wat van internet afhaalt/linkje aanklikt enzo.

Ik heb het resetknopje een minuut vastgehouden zodat ie weer op de fabrieksinstelling stond, ik heb hem geflashed maar nix helpt :'(

Wat kan ik nog doen ?????

PS. als ik em rechtstreeks op de pc aansluit werkt internet wel goed.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

het lijkt een beetje op een soort time out van je router.
ik ben verder niet zo bekend met linksys routers, maar ben je hier niet toevallig een instelling over tegen gekomen?

/edit om welk type gaat het trouwens?

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:29

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

Toevallig een BEFSR11?

Ik heb precies hetzelfde gehad, eerst deed die het bij mij voor 30 of 40 dagen goed. Daarna kreeg ik precies hetzelfde euvel. Van alles geprobeerd en Mr At (pc winkel) er ook helemaal gek mee gemaakt maar uiteindelijk mocht ik hem terug brengen en kreeg me geld terug. Ik weet iig niet hoe je het op kan lossen.
Ding heeft ook een tijde bij hun gestaan en vertelde ze mij dat er niks mee aan de hand was en dat ze voor de zekerheid maar een nieuwe hadden mee gestuurd. Daar was het meteen raak mee, precies weer hetzelfde. Ik hou het voorlopig wel weer bij me servertje :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 21:18 schreef Settler het volgende:
Toevallig een BEFSR11?

Ik heb precies hetzelfde gehad, eerst deed die het bij mij voor 30 of 40 dagen goed. Daarna kreeg ik precies hetzelfde euvel. Van alles geprobeerd en Mr At (pc winkel) er ook helemaal gek mee gemaakt maar uiteindelijk mocht ik hem terug brengen en kreeg me geld terug. Ik weet iig niet hoe je het op kan lossen.
Ding heeft ook een tijde bij hun gestaan en vertelde ze mij dat er niks mee aan de hand was en dat ze voor de zekerheid maar een nieuwe hadden mee gestuurd. Daar was het meteen raak mee, precies weer hetzelfde. Ik hou het voorlopig wel weer bij me servertje :)
Hmm vaag. Tis een BEFSR41 maar die is qua routerdeel identiek aan de 11

Het is geen instelling, ik heb em gereset met de knop zodat password en alle settings eruit waren, ik heb em opnieuw geflashed, maar het helpt niks.

Moet ik dan toch mijn router omruilen ? :'(

PS. nu ook, hij pingt, ik druk op verzenden en poef, 3 timeouts achter elkaar en ik moet nog een keer drukken :(

Als ik UT speel knalt mijn verbinding er overigens niet uit. Ik denk dat dit komt omdat de lijn dan permanent word belast oid.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb het probleem aangegeven bij Wintelco.

Had binnen 30 minuten een reactie :) netjes !

Waarschijnlijk kan ik de router voor garantie terugsturen naar Wintelco.

Ik hoop wel dat de volgende router het iets langer uithoudt, anders moet ik misschien overstappen op een ander merk/type :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hmm :o

Wereldrecord 14:06 stuur ik een mailtje, om 14:08 krijg ik respons :)

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Je zou ook even kunnen kijken of je de firmware nog kan updaten.

Senri no michi mo ippo kara

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Moeilijke keuze.

Moet ik nu wéér een Linksys nemen of moet ik overgaan op Svec :?

http://www.svec.com/PRODUCTS/FD2161EDS.HTM

Die linksys schijnt echt übergoed te zijn maar ik hoor ook mensen met klachten.

Wat moet ik doen ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 14:16 schreef Neophyte het volgende:
Je zou ook even kunnen kijken of je de firmware nog kan updaten.
Heb ik gedaan, helpt niet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op zaterdag 22 juni 2002 14:35 schreef Fairy het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, helpt niet
Maak eens een portforwarding aan??
Poort 80 forwarden naar een niet-bestaand IP op je lan..

dus 80 -> 192.168.1.254 bijvoorbeeld..

Klinkt gek, maar heb al tig keer gehad dat hiermee probleem omzeild is....
heeft te maken met Code Red attacks, komen op poort 80. Router snapt dat niet, en loopt vast. Door een forward te maken, gaan de requests door, en blijven ze niet in de router zegmaar, dus loopt ie ook niet vast :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 22:31 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Maak eens een portforwarding aan??
Poort 80 forwarden naar een niet-bestaand IP op je lan..

dus 80 -> 192.168.1.254 bijvoorbeeld..

Klinkt gek, maar heb al tig keer gehad dat hiermee probleem omzeild is....
heeft te maken met Code Red attacks, komen op poort 80. Router snapt dat niet, en loopt vast. Door een forward te maken, gaan de requests door, en blijven ze niet in de router zegmaar, dus loopt ie ook niet vast :)
Bedankt voor je reactie !

Marc van Wintelco wees mij net nog op dit topic (TOPSERVICE!!!!!!!).

Ik ga straks de doos weer uitpakken als ik terug ben van mij werk en dan probeer ik het. De doos stond al klaar om weer terug te gaan voor vervanging.

Ik laat het weten straks !

PS. wat ik niet kan verklaren is dat de verbinding wél blijft werken als ik UT via internet speel :?

We zien wel :*

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb het dus geprobeerd, maar het werkt voor geen meter.

Ik heb aan wintelco gevraagd om de router terug te brengen en dat kan ik doen :) ennehhh, zoals 'gewoon' weer binnen 2 minuten antwoord :o .

Bijna sneller als met de telefoon 8-)

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Fairy:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Maarehh, zometeen is het zo ver, dan ga ik naar Harderwijk om een nieuwe te halen *D

Maybe dat die wel goed blijft werken :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik ben in harderwijk geweest, heb een nieuwe router, maar hij doet precies hetzelfde :'(

Wat nu :? :? :?

Verwijderd

Vraag aan de verkoper of je Linksys router kan omruilen naar een Draytek Vigor 2200E. Een maat van me heeft de router al een jaar i.c.m. UPC en heeft helemaal geen problemen. Behalve als UPC uitvalt ;) . Misschien een oplossing voor jou probleem.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Op dinsdag 25 juni 2002 22:07 schreef Pinux1 het volgende:
Vraag aan de verkoper of je Linksys router kan omruilen naar een Draytek Vigor 2200E. Een maat van me heeft de router al een jaar i.c.m. UPC en heeft helemaal geen problemen. Behalve als UPC uitvalt ;) . Misschien een oplossing voor jou probleem.
De BEFSR41 draait al 2 jaar bij mijn ouders met UPC/Chello zowel met COM21 als Terayon modem. Nooit problemen, firmware versie 1.39.2 oid (niet de nieuwste iig).

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb ook een linksys router befrs11 en een vriend heeft een 41, maar beiden hebben we er nog nooit problemen mee gehad!(zeelandnet icm com21 kabelmodem)

Wel een keer soortgelijk iets gehad, maar dat loste zich vanzelf op, ik denk dan ook dat dat aan de isp lag, ook al duurde het ongeveer een week.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 22:15 schreef Joca het volgende:
Ik heb ook een linksys router befrs11 en een vriend heeft een 41, maar beiden hebben we er nog nooit problemen mee gehad!(zeelandnet icm com21 kabelmodem)

Wel een keer soortgelijk iets gehad, maar dat loste zich vanzelf op, ik denk dan ook dat dat aan de isp lag, ook al duurde het ongeveer een week.
Dit duurt al langer, en sluit ik de pc rechtstreeks op het modem aan dan is alles OK.

Ik snap hier werkelijk niks meer van !

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 22:07 schreef Pinux1 het volgende:
Tja, als dit ook niet helpt, dan zou ik moeten vragen of we iets in die richting kunnen proberen.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

[topic=503870]

Vrijwel zelfde probleem. Ik heb met Linksys gemaild. De (meeste) problemen zijn op de lossen met een Firmware upgrade volgens de aardige mensen bij Linksys........misschien in sprookjesland, want ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ze vertelden me o.a. dat ik bepaalde poorten moest forwarden.........heel leuk en aardig.......maar dan ben ik ineens de enigste van 8 computers op een router van 700 gulden die internet heeft.

Je kan proberen om linksys (www.linksys.com gewoon) ff te mailen......behoorlijk uitgebreide reply krijg je terug. Ze nemen je probleem serieus en ik had binnen een dag een antwoord.

Probeer het ff en laat het weten, want ik zit met irritante problemen tijdens MSN, ICQ, downloads en surfen.

Tijdens Counter-Strike is er nix aan het handje, Gamespy Arcade daarentegen werkt voor geen meter.......elke keer disconnect.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 22:23 schreef Centaur het volgende:
[topic=503870]

Vrijwel zelfde probleem. Ik heb met Linksys gemaild. De (meeste) problemen zijn op de lossen met een Firmware upgrade volgens de aardige mensen bij Linksys........misschien in sprookjesland, want ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ze vertelden me o.a. dat ik bepaalde poorten moest forwarden.........heel leuk en aardig.......maar dan ben ik ineens de enigste van 8 computers op een router van 700 gulden die internet heeft.

Je kan proberen om linksys (www.linksys.com gewoon) ff te mailen......behoorlijk uitgebreide reply krijg je terug. Ze nemen je probleem serieus en ik had binnen een dag een antwoord.

Probeer het ff en laat het weten, want ik zit met irritante problemen tijdens MSN, ICQ, downloads en surfen.

Tijdens Counter-Strike is er nix aan het handje, Gamespy Arcade daarentegen werkt voor geen meter.......elke keer disconnect.
M;n pa heeft net een mailtje gestuurd, misschien helpt dat.

Ik heb ook tijdens UT dan valt ie niet uit omdat het netwerk constand belast word. Doe ik idlepimps.com dan gaat het voortdurend mis.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd maar nog steeds heeft niks geholpen.

Ik heb andere MTU's geprobeerd, SPI ingeschakeld, DMZ etc, nieuwe router. maar niks helpt nog.

Heeft er IEMAND nog een idee wat ik kan doen ? hij heeft in het begin namelijk gewoon goed gewerkt, dus zou ie dat nu toch ook moeten kunnen ?

EDIT:
Internet is nu haast helemaal niet meer mogelijk :{

Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=24ms TTL=255
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=40ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=26ms TTL=255
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=28ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=96ms TTL=255
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=62ms TTL=255
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=15ms TTL=255
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=26ms TTL=255
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=43ms TTL=255
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.46.36.1: bytes=32 time=60ms TTL=255

:r

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
OK.

Ik weet het nu zeker, ik ga deze router retourneren en een goeie kopen :{

Ik hoorde dat Draytek Vigor 2200e erg goed was ?

Heeft iemand hier toevallig wat pro's en cons van routers ? ik zou firewall wel handig vinden enzo.
Pagina: 1