Toon posts:

2 vragen over codes

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had even 2 vragen voor mijn site:

1. hoe kan ik een preload-venstertje maken?
2. hoe kan ik een soort indeling maken waardoor er 300 paginas aan een verbonden zijn, zodat als ik het afsluitknopje wil veranderen ik dat maar 1 keer hoef te doen en niet 300 keer.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 20:22 schreef vragensteller het volgende:
ik had even 2 vragen voor mijn site:

1. hoe kan ik een preload-venstertje maken?
2. hoe kan ik een soort indeling maken waardoor er 300 paginas aan een verbonden zijn, zodat als ik het afsluitknopje wil veranderen ik dat maar 1 keer hoef te doen en niet 300 keer.
1) met Flash oid. javascript kan ook wel.

2) Databases of XML met een parser/template gebruiken.

3) http://gathering.tweakers.net/forum/find

Welkom op GoT!

Allereerst wil ik je even vragen de FAQ door te lezen. Vervolgens ga je verder met dit verhaal. Dan ben je helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen op GoT en dit leuke subforumpje in particular :)

En ik raad je dus ook aan bovengenoemde Search volop te benutten :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
1.
Als je een Flash site wilt of hebt kun je inderdaad met Flash een preloader maken. Heb je een 'gewone' HTML site, dan kun je het met JavaScript proberen.

2.
Database is the word, scripting is the tool. Ligt aan het Operating System van je webserver. Als het een NT bak is kun je bijvoorbeeld voor ASP gaan met een Access database; Is het een UNIX machine, is een veelgebruikte combinatie PHP en MySQL als database.

Voor beide punten geldt dat er uitstekend informatie te vinden is op het internet. Het enige wat je voor dit soort dingen hoeft te doen, is even google.com openen, en op bovenstaande keywords zoeken.

De search op dit forum is uiteraard ook een prima informatiebron, er zijn je al heel wat mensen voor geweest, die zo'n zelfde probleem hadden.

Succes. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.