Toon posts:

Gebruiksdatum inktcartridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 4 HP cartridges liggen. 2x kleur met verpakkingsdatum maart 1999 en 2x zwart wit met datum december 2001. Ze zijn nog steeds gesealed, zijn deze nog bruikbaar? Of bestaat er ook zoiets als een houdbaarheidsdatum?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14

knakworst

Get more sats!

Ik heb net een HP cardridge gekocht en die moet ik installeren voor augustus 2003. Ik denk alleen dat als ze gesealed zijn dat ze wel 5 jaar kunnen blijven liggen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie [topic=485972/1/100] :)

Van die inkt uit Maart 1999 weet ik het niet zeker, maar die van December 2001 zullen het nog wel doen. Ze kunnen het ietwat slechter doen dan je gewend bent, dit komt omdat inkt na een tijdje een beetje gaat dikken.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 20:05 schreef Aikeleer het volgende:
Ze kunnen het ietwat slechter doen dan je gewend bent, dit komt omdat inkt na een tijdje een beetje gaat dikken.
mja de verpakking zit wel helemaal dicht dus dan zou het wel mee moeten vallen eigelijk :)

Verwijderd

Je kunt cartridges die over de houdbaarheidsdatum zijn nog gewoon gebruiken, mits ze geseald zijn. Alleen wanneer je ze uit de verpakking haalt dan kun je ze nog zo'n 2 maanden gebruiken. Dus veel printen zou ik zeggen :)