was onder verkeerde login gepost excuses
ik heb een systeem al een paar maanden draaien, nu sluit ik net een Wester Digital 40 gig aan in het systeem, sneuvelt mijn maxtor 40 gig met een tik. vlak bij de molex aansluiting zitten 4 rechthoekige blokjes, deze zijn bijna aan erlkaar gesmolten....
er staat hele balangrijke data op de schijf.
op alle onderdelen van de pc zit nog garantie, ik ga hem dan ook ruilen...
(mobo heeft ook een klap gehad > geeft geen beeld meer, maar dat is de ramp niet.. die data op de hd is belangrijk)
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
of kan ik van een flash executable weer source maken (reverse engeneren ??) (ga ik ff vragen in webdesign en webscripting)
Maar om je even op weg te helpen: Als je ergens een exact dezelfde schijf kunt vinden, kun je een print-swap proberen. Waarschijnlijk is er alleen electronica op de printplaat kapot, en door die te wisselen kun je wel je data van de schijf afhalen..
Maar of je dan nog garantie krijgt betwijfel ik..
om te beginnen bedankt dat je er geen slotje op gemikt hebt. Ik zie in dat ik fout ben maar ik was ten einde raad!Op vrijdag 21 juni 2002 19:24 schreef Twynn het volgende:
Ik heb je post even gewijzigd.. (dat soort vragen mogen hier namelijk niet!)
Maar om je even op weg te helpen: Als je ergens een exact dezelfde schijf kunt vinden, kun je een print-swap proberen. Waarschijnlijk is er alleen electronica op de printplaat kapot, en door die te wisselen kun je wel je data van de schijf afhalen..
Maar of je dan nog garantie krijgt betwijfel ik..
hmm een print swap, tsja de hd wordt nog gewoon verkocht, eens kijken of dat het proberen waard is.
Als een flash bestand te reverse-engeneren is ben ik ook klaar zoniet dan moet ik dit eens overwegen.
zelf ben ik niet zo'n held in solderen (want er zal toch iets aan de fysieke hd vast zitten).
Tja, bedenk je wel dat het exact dezelfde versie moet zijn!Op vrijdag 21 juni 2002 19:36 schreef xychix het volgende:
hmm een print swap, tsja de hd wordt nog gewoon verkocht, eens kijken of dat het proberen waard is.
Nope, zit niks aan vast.. Dat gaat met connectoren..zelf ben ik niet zo'n held in solderen (want er zal toch iets aan de fysieke hd vast zitten).
Maargoed, nogmaals..
Er geen garantie dat het zeker werkt, maar 't is een optie voor je.. (mij is het op die manier namelijk wel ooit gelukt!)
dat is id een goede optie !! het printje is er door 5 schoefjes los te draaien af te halen !! ik ga morgenochtend meteen eenOp vrijdag 21 juni 2002 19:49 schreef Twynn het volgende:
[..]
Tja, bedenk je wel dat het exact dezelfde versie moet zijn!
[..]
Nope, zit niks aan vast.. Dat gaat met connectoren..
Maargoed, nogmaals..
Er geen garantie dat het zeker werkt, maar 't is een optie voor je.. (mij is het op die manier namelijk wel ooit gelukt!)
maxtor d50x-4d halen..
is dat gelijk genoeg of moet er ook dezelfde streepjes code op staan ?
Verwijderd
ik zo gedaan bij me doorgebrande printplaat van quantum
daarna ook nog garantie gekregen... (printplaat weer terug gezet) moet wel oppassen dat je de schroefjes dan NIET beschadicht
Ok thanks. (jullie helpen en steken me weer een hart onder de riem, nu ga ik toch nog een beetje vrolijk het weekend in)Op vrijdag 21 juni 2002 20:38 schreef T-Mug het volgende:
presies zoŽn hd halen en de printplaat overzetten dan kun je de data er weer afhalen
ik zo gedaan bij me doorgebrande printplaat van quantum
daarna ook nog garantie gekregen... (printplaat weer terug gezet) moet wel oppassen dat je de schroefjes dan NIET beschadicht
ik ga het ook zo proberen..
dan zit je na d tijd wel met 2 hd's...
Verwijderd
Anders krijg je dadelijk nog het welbekende ezel verhaal
misschien daaro evnt
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
AFAIK doet geen enkele hdd fabrikant aan datarecovery. Als de schijf binnen de garantietermijn (& voorwaarden) teruggestuurd wordt krijg je een andere, that's all.Op vrijdag 21 juni 2002 20:48 schreef ernst het volgende:
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/InformationBulletins/10003.html
misschien daaro evntverder neit gelzen zag alleen titel
zal ik zeker doen... het uitlezen van de data gebeurt eerst in een andere pc. daarna in de $%^& pc (want daar zit een brander in.. kijken of ik het veilig op cd kan zetten )Op vrijdag 21 juni 2002 20:47 schreef LiquidSoul het volgende:
Misschien een loze opmerking, maar check ook effe de voeding die je hebt gebruikt.
Anders krijg je dadelijk nog het welbekende ezel verhaal
Verwijderd
Ik zou die data bidirectoriaal van de harde schijf uitlezen en de rest van die pc weggooien. Bidirectoriaal uitlezen is meestal de enige manier om een kapotte HD uit te lezen.Op dinsdag 25 juni 2002 12:58 schreef xychix het volgende:
ik krijg nu het vermoeden dat door de klap meer is beschadigd. ik heb er tijdelijk een andere disk in zitten maar deze crashed regelmatig..
Als je meer info wilt moet je het maar zeggen.