Toon posts:

Slackware 8.1 met autopkg Updaten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn systeem Slackware 8.1 met autopkg gaan update,
Ik gebruik daarvoor meedere ftp/http site's geprobeerd, maar het wil niet lukken.

wie gebruikt ook autopkg om Slackware te updaten.

En welke site gebruiken jullie.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 21:56

2P

:wq

Ik gebruik AutoPKG om slack up te daten. Roeleert! :)

De meeste FTP's zijn nogal druk omdat er net een release is geweest.

Maar je kan ook gewoon via http updaten. Zet het volgende in je autopkg.conf:
code:
1
ROOT=http://www.slackware.at/data/slackware-8.1/slackware

Ik heb net even 8.1 geupgrade naar 8.1.01 (current dus). Dit ging heel netjes, er werden 3 pakketten voor me gedownload en vervolgens gevraagd of ik deze wou upgraden.

Heel mooi scriptje :)

Verwijderd

Topicstarter
:'( werkt niet

• 2P

2P

Weet je zeker dat er maar 1 keer "ROOT=.." in autopkg.conf staat?

En doe je ook eerst 'autopkg --update' ?

En waar gaat het eigenlijk precies fout?

Verwijderd

Topicstarter
Slackware gaat de site checken, dat doet is twee keer.
daarna krijg ik foutmeldign "FAILED".

Choose another mirror or Check your Network settings.

Als ik nu naar ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/slackware/slackware-current ga dan kan ik deze pakkages met wget gewoon downloaden, maar als ik dit probeer met autopkg te updaten dan wil het niet.

Dit staat er in mijn autopkg.conf
#
# Please specify a valid HTTP URL or FTP URL

SLV=current

#ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/linux/distr/slackware/slackware-8.1/

ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/slackware/slackware-current

# If you want HTTP or FTP Proxy Support,
# Setup the following Variables in /etc/wgetrc or in /usr/local/etc/wgetrc.

http_proxy = http://192.168.0.1:8080
ftp_proxy = ftp://192.168.0.1:8080
use_proxy = on

#
# /etc/autopkg.conf
#

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 23:13 schreef snakeeye een lang verhaal
ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/slackware/slackware-current/slackware

die vergeten.. maar autopkg zegt dat me system up to date is, maar ik heb 8.1 en als ik list vanaf die site vind ie ook alleen maar apache 1.24? volgens mij is die (nog) niet geupdate

[edit]

voor die van 2P moet SLV=8.1 zijn :? mischien is daarom waarom die iet wil updaten

[edit2]

heb nu SLV=8.1 en de ROOT van 2P en hijs nu aant updaten :)

[edit3]

### Fetching apache-1.3.26-i386-1... 100%/100% OK!
### Fetching cvs-1.11.2-i386-2... 100%/100% OK!
### Fetching mod_ssl-2.8.9_1.3.26-i386-1... 100%/100% OK!
### Fetching sysvinit-2.84-i386-19... 100%/100% OK!
=> Upgrading apache-1.3.24-i386-1 -> apache-1.3.26-i386-1... DONE!
=> Upgrading cvs-1.11.2-i386-1 -> cvs-1.11.2-i386-2... DONE!
=> Upgrading mod_ssl-2.8.8_1.3.24-i386-2 -> mod_ssl-2.8.9_1.3.26-i386-1... DONE!
=> Upgrading sysvinit-2.84-i386-18 -> sysvinit-2.84-i386-19... DONE!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Hey als ik nu ook die ROOT van 2P gebruikt dan kan ik wel updaten.. ;)

Alleen vraag ie wel telkens om Y/N, kan dat ook niet automatische.
En kan ik niet updaten naar Current.

• 2P

2P

Op zondag 23 juni 2002 20:53 schreef snakeeye het volgende:

Alleen vraag ie wel telkens om Y/N, kan dat ook niet automatische.
# autopkg --upgrade -a
En kan ik niet updaten naar Current.
Kan, maar moet je nog even mee wachten. De FTP's zijn nog redelijk druk en niet alle zijn gesynchroniseerd met ftp.slackware.com. En trouwens, 8.1 (eigenlijk 8.1.01) is op dit moment hetzelfde als current ;)

Btw, UneXpeCteD zei het ook al: je moet wel achteraan je ROOT 'slackware' hebben staan, dus
ROOT=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/slackware/slackware-current/slackware

Verwijderd

Topicstarter
Aha,
OK het werk.

thnx

Verwijderd

Ik ben nieuw met Slackware. Ik heb het pas sinds eergisteren (voor het eerst in mn leven) geinstalleerd.

Paar weken geleden begonnen met Debian. Beviel ook (redelijk) goed trowuens. Maar ok Slackware draait hier nu zoals ik het wil. Dingen compileren netjes mn quake haalt zn fps netjes (met debian had ik steeds last van xlibs-dev en libmesa stuff).

Zojuist die autopkg tool ff getest. Een echte winner die tool vind ik! Installatie stelt helemaal niks voor. Updaten ging meteen van een leien dakje en upgrade ook. Ik ben ook zeer gecharmeerd van de nette overzichtelijk opties. Daar ik bij apt-get soms door de enorme mogelijkheden het bos niet meer helemaal zag daar is deze tool lekker simpel vind ik. pakketjes updaten,upgraden, installeren, deinstalleren en dat evt. handmatig of automatisch nou thats all i need ;)

Ik vraag me wel af wat jullie er verder van vinden aangezien ik natuurlijk geen echte Slackware ervaring nog heb? Is het wat deze tool? Heeft het toekomst?

Volgens mij dus wel. Deze tool kan echt gaan rulen zolang ie maar clean / fast /easy blijft imo. Ik heb nog niets geinstalleerd trouwens want ik ben up to date en k heb verder geen behoefte aan zaken. Voor de gein het ik wel "mksum" (zie readme autopkg) geprobeerd te installeren maar die package bestaat niet.

Verwijderd

Je bent natuurlijk niet verplicht autopkg te upgraden, aangezien autopkg ook niet tot de officiele Slackware release behoort.Dus als de huidige versie voldoet aan je verwachtingen dan zal deze wel blijven werken.

Ik vind Slackware een fijne distro. Even wennen maar dat gaat erg snel. Door het KISS (Keep It Simple Stupid!) compileert de meeste software er erg makkelijk op (de meeste Slackware packages zijn met default opties gecompileerd). Dat vangt dan het gemis aan packages voor Slackware op.

Slackware heeft wel toekomst, het is een van de oudste nog levende distributies. Iedere versie is weer beter dan de voorgaande, de desktop-inzetbaarheid is tegenwoordig ook prima zonder daarbij de server-kwaliteiten te vergeten.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 00:45 schreef janjanjansen het volgende:
Je bent natuurlijk niet verplicht autopkg te upgraden, aangezien autopkg ook niet tot de officiele Slackware release behoort.Dus als de huidige versie voldoet aan je verwachtingen dan zal deze wel blijven werken.

Ik vind Slackware een fijne distro. Even wennen maar dat gaat erg snel. Door het KISS (Keep It Simple Stupid!) compileert de meeste software er erg makkelijk op (de meeste Slackware packages zijn met default opties gecompileerd). Dat vangt dan het gemis aan packages voor Slackware op.

Slackware heeft wel toekomst, het is een van de oudste nog levende distributies. Iedere versie is weer beter dan de voorgaande, de desktop-inzetbaarheid is tegenwoordig ook prima zonder daarbij de server-kwaliteiten te vergeten.
Ja ik ben het wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik Slackware redelijk begrijp na slechts 2 dagen. Redhat en Mandrake heb ik nooit helemaal gesnapt. Steeds van alles zoek enzo op het systeem na een installtie met rpm's. Rare dependencie problemen e.d.

Debian was al een enorme verademing en de lightspeed waarmee je spul er op kan installeren is werkelijk ongeloofelijk. Daar kan echt geen Windows setup.exe / install.exe tegen op zou ik haast zeggen. Nadeel vond ik wel weer dat je toch niet alles in eigen hand hebt. Ik bedoel ff snel upgraden naar Gnome2 was toch een hele klus voor mij en kostte me zelfs 1 complete Debian herinstallatie, nvidia, quake3, backuppen,restoren etc. Hele dag weg :)

Slackware gaat hier lekker momenteel. Zojuist kxine + toebehoren gecompileerd en geinstalleerd en dat ging prima. Autopkg lijkt me ideaal voor minor Slackware updates.

[edit}
Ook is het zoeken naar nog niet geinstalleerde packages handig. Btw net weer heel wat geleerd in een half uurtje over de Slackware packages. Ik zie nu alweer wat anders tegen autopkg aan.[/edit]

Greetz,
Smasr

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 01:03 schreef smasr het volgende:

[..]

Ja ik ben het wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik Slackware redelijk begrijp na slechts 2 dagen. Redhat en Mandrake heb ik nooit helemaal gesnapt. Steeds van alles zoek enzo op het systeem na een installtie met rpm's. Rare dependencie problemen e.d.

Debian was al een enorme verademing en de lightspeed waarmee je spul er op kan installeren is werkelijk ongeloofelijk. Daar kan echt geen Windows setup.exe / install.exe tegen op zou ik haast zeggen. Nadeel vond ik wel weer dat je toch niet alles in eigen hand hebt. Ik bedoel ff snel upgraden naar Gnome2 was toch een hele klus voor mij en kostte me zelfs 1 complete Debian herinstallatie, nvidia, quake3, backuppen,restoren etc. Hele dag weg :)

Slackware gaat hier lekker momenteel. Zojuist kxine + toebehoren gecompileerd en geinstalleerd en dat ging prima. Autopkg lijkt me ideaal voor minor Slackware updates.

[edit}
Ook is het zoeken naar nog niet geinstalleerde packages handig. Btw net weer heel wat geleerd in een half uurtje over de Slackware packages. Ik zie nu alweer wat anders tegen autopkg aan.[/edit]

Greetz,
Smasr
Hoe zoek je dan naar niet geinstalleerde packages en/of update's.
Pagina: 1