Toon posts:

Heatsinkjes Radeon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie van jullie heeft er op het geheugen van de Ati Radeon 8500 heatsinkjes geplaatst, en wat zijn de ervaringen?

Deze vraag stel ik omdat ik overweeg om ook heatsinkjes om mijn videokaart wil doen.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
kameraad van mij heeft ze op z'n club3d 8500pro
resultaat is niet denderend.
ze zitten er op met as2 adhesive, dus dat zit wel goed.
maar het kan nooit geen kwaad.
je geheugen blijft koeler = langer leven

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

Op vrijdag 21 juni 2002 19:03 schreef irmscher het volgende:
kameraad van mij heeft ze op z'n club3d 8500pro
resultaat is niet denderend.
ze zitten er op met as2 adhesive, dus dat zit wel goed.
maar het kan nooit geen kwaad.
je geheugen blijft koeler = langer leven
voor goede gelijding moet het geheugen ook ge poleist worden dan heb je echt goede geleiding

onder eige risco

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb ze er ook met AS2 opgeplakt, met thermal compound dan, en de sinkjes worden wel degelijk warm, dus zal het wel degelijk nut hebben. Op zeker moment toen ik heftig had zitten quaken, en de sinkjes er niet op zaten brandde ik bijna mijn vinger toen ik voelde of ze warm werden, de sinkjes worden ongeveer 30-35 graden, dus helpen doet het wel. Je kunt allicht een hogere overclock halen, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd. Het er op lijmen is overigens een zenuwenklus, waar je echt rustig de tijd voor moet nemen, waar je je in het begin op verkijkt is dat je teveel lijm "wilt" verbruiken, en dat molt wel je videokaart.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Gewoon met as 3 en seconde lijm.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
wat kost et ong om sinkjes + as2 oid aan te schaffen... en wat schiet je der ongeveer mee op?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op vrijdag 21 juni 2002 22:07 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
wat kost et ong om sinkjes + as2 oid aan te schaffen... en wat schiet je der ongeveer mee op?
wat het kost? zie pricewatch of pagina's als oc-shop.nl

ik denk dat je er niks mee opschiet. mijn club 3d radeon 8500 pro clockt voor geen meter over. nog geen 10mhz!
en hij voelt niet eens heet aan. memsinks gaan dan ook niet helpen.

Verwijderd

Lijkt me een beetje zinloos. Zo heet wordt je geheugen toch niet. En voor de levensduur boeit het ook niet, want voordat je vidkaart kaput is ben je toch allang aan een nieuwe toe.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op vrijdag 21 juni 2002 22:57 schreef weareborg het volgende:

[..]

wat het kost? zie pricewatch of pagina's als oc-shop.nl

ik denk dat je er niks mee opschiet. mijn club 3d radeon 8500 pro clockt voor geen meter over. nog geen 10mhz!
en hij voelt niet eens heet aan. memsinks gaan dan ook niet helpen.
Doe 3DMark 2001se maar, en bij dragon test, ff geheugen vast houden..... denk wel 50 graden. test duurdt gelukkig maar ff ander verbrand je je handen. schakkeld ie over naar volgende test is het geheugen stuk koeler, en met advanced pixsel weer zelfde. denk dat mem-sinks echt wel helpen, om de zooi wat koeler te maken/houden.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op vrijdag 21 juni 2002 23:21 schreef hetnet het volgende:

[..]

Doe 3DMark 2001se maar, en bij dragon test, ff geheugen vast houden..... denk wel 50 graden. test duurdt gelukkig maar ff ander verbrand je je handen. schakkeld ie over naar volgende test is het geheugen stuk koeler, en met advanced pixsel weer zelfde. denk dat mem-sinks echt wel helpen, om de zooi wat koeler te maken/houden.
word dat zo snel warm/koud? ik zal eens kijken of ik aan zo'n temp meter kan komen met n laser.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Op vrijdag 21 juni 2002 19:08 schreef Shunt het volgende:

[..]

voor goede gelijding moet het geheugen ook ge poleist worden dan heb je echt goede geleiding

onder eige risco
:Y)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zaterdag 22 juni 2002 09:00 schreef weareborg het volgende:

[..]

word dat zo snel warm/koud? ik zal eens kijken of ik aan zo'n temp meter kan komen met n laser.
Yep koelt razend snel af, daar keek ik ook van op.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op vrijdag 21 juni 2002 19:08 schreef Shunt het volgende:

[..]

onder eige risco
wat schuurpapier ( niet die groffe ) nemen werkt ook ! :)

dikzak

Pagina: 1