Ti4400 & ECS K7S5A - 3DMark hapert/schokt

Pagina: 1
Acties:

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Eerst even de specs:
ECSK7S5A / Athlon XP 1800 / Leadtek ti4400 / 512MB PC133 SDRAM / 3Com PCI netwerkkaart / SBLive

Ik heb een ontzettend vreemd probleem. Als ik 3D Mark 'nature' benchmark draai hapert het systeem om de 1/2 seconde heel eventjes. dit is niet het schokken dat je wel kent als de videokaart te langzaam is, het beeld staat gewoon heel eventjes stil. Zelfs in 800x600x32 gebeurd dit!

Tot vanmorgen had ik een Duron 1300 met bovenstaand systeem en dacht dat mijn geheugen de bottleneck was aangezien het nog SDRAM is. Heb toen 512 mb PC2100 DDR-RAM gekocht, maar het probleem bleef. Heb het DDR toen ingeruild (met bijbetaling) voor een Athlon XP 1800... maar nog steeds hapert de boel. In de eerste 3 benchmarks is er niks aan de hand. vette framerates en loopt supergoed, maar bij nature gaat het mis. Iedere keer die hapering, echt super raar.

Ik heb al veel geprobeerd aan de hand van de search van GoT:

zoals boven verteld:
- 512MB SDRAM door 512MB DDR vervangen (later teruggezet)
- Duron 1300 door XP 1800 vervangen (laten zitten)
- geheugen op 133 Mhz ipv 100 Mhz gezet

- kaart niet overclocked (en amper oc-ed geweest)
- netwerkkaart uit mijn computer verwijderd
- alle programma's op de achtergrond uitgezet
- soundblaster live in ander slot gedaan
- agp aperture size op 128 gezet en later nog 256
- dma uitgezet op harddisk, dma aangezet op harddisk
- harddisk gedefragmenteerd
- vsync aangezet (en laten staan)

ik weet het niet meer hoor, aan de search te zien waren er meer mensen met dit probleem maar een echt werkende oplossing stond er niet bij. Beetje zonde dat mijn systeem 'niet wil'. Wie kan me helpen?

P.S.
Duron 1300 te koop ;-)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tip: probeer eens nieuwe drivers ;)

• Palmboom
Op vrijdag 21 juni 2002 18:08 schreef SH007 het volgende:
tip: probeer eens nieuwe drivers ;)
hoe bedoel je snel, jemig. ik gebruik detonator 29.42

• Palmboom
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Harddisk is defect, heb windows opnieuw geinstalleerd en dat formatteren duurde een eeuwigheid en schijf maakte rare geluiden.

Dat wordt dan de derde keer dat ik een IBM 60GXP terug naar de fabricant kan gaan sturen. lekker hoor :-(

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
deze keer zullen ze je wel een 120gxp toesturen voor RMA . zo was dat bij mij ook . eerste keer kreeg ik voor mijn 30 gig 75gxp een 40 gig 60 gxp terug . direct verkocht wegens dikke rommel . tweede keer kreeg ik voor 30gig 75gxp een 120gxp 40 gig terug , zit er nog altijd in en doet het (tot nu toe) goed :9

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:10 schreef Palmboom het volgende:

[..]

hoe bedoel je snel, jemig. ik gebruik detonator 29.42
Nieuwe is niet beter... als je dat gelooft zou ik toch maar ff de detonator comparisation van guru3d.com eens bekijken, voor mijn GF2 Ti is zijn de 23.12 drivers de snelste en de stabielste, en b-lieve it or not, dat zijn ze ook, terwijl die 29.XX drivers echt bagger zijn, vooral in GTA3.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar ondersteunen die 23.11 drivers ook de ti4400??
De G-Force 4MX ondersteunt ie niet om maar een voorbeeld te noemen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Op zaterdag 22 juni 2002 13:36 schreef MorPhics het volgende:

[..]

Nieuwe is niet beter... als je dat gelooft zou ik toch maar ff de detonator comparisation van guru3d.com eens bekijken, voor mijn GF2 Ti is zijn de 23.12 drivers de snelste en de stabielste, en b-lieve it or not, dat zijn ze ook, terwijl die 29.XX drivers echt bagger zijn, vooral in GTA3.
Volgens mij lopen die nieuwe 29.xx drivers alleen goed met een geforce 4...met mijn oude GTS waren die 23.** drivers ook sneller.

GTA3 loopt nu perfect hier, met die 29. driver (ja ok wel een 4400)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

[..]

Dus het lag niet aan mijn mobo of videoplank :) gelukkig heb ik 23.11 nog op een backup staan :)
Deze heb ik geinstalleerd en het ga stukken sneller!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
wat wil je voor die duron hebben ?

• Palmboom
75, ik heb je al gemaild.

Verwijderd

[..]

ik heb wel vaker gehoord van dat guru3d.com
lijkt me best handig want bij een vriend loopt allees super snel met een p3 en een gf2 mx, en bij mij met een athlon xp 1600 en gf2 mx loopt alles #@#@(*&(*&
hoe kan ik nu op die site een goede detonator voor mijn kaart vinden?

[simpeler]
of weten jullie dat misschien wel uit je hoofd?
[/simpeler]

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:07 schreef Palmboom het volgende:
Eerst even de specs:
ECSK7S5A / Athlon XP 1800 / Leadtek ti4400 / 512MB PC133 SDRAM / 3Com PCI netwerkkaart / SBLive

Ik heb een ontzettend vreemd probleem. Als ik 3D Mark 'nature' benchmark draai hapert het systeem om de 1/2 seconde heel eventjes. dit is niet het schokken dat je wel kent als de videokaart te langzaam is, het beeld staat gewoon heel eventjes stil. Zelfs in 800x600x32 gebeurd dit!

Tot vanmorgen had ik een Duron 1300 met bovenstaand systeem en dacht dat mijn geheugen de bottleneck was aangezien het nog SDRAM is. Heb toen 512 mb PC2100 DDR-RAM gekocht, maar het probleem bleef. Heb het DDR toen ingeruild (met bijbetaling) voor een Athlon XP 1800... maar nog steeds hapert de boel. In de eerste 3 benchmarks is er niks aan de hand. vette framerates en loopt supergoed, maar bij nature gaat het mis. Iedere keer die hapering, echt super raar.

Ik heb al veel geprobeerd aan de hand van de search van GoT:

zoals boven verteld:
- 512MB SDRAM door 512MB DDR vervangen (later teruggezet)
- Duron 1300 door XP 1800 vervangen (laten zitten)
- geheugen op 133 Mhz ipv 100 Mhz gezet

- kaart niet overclocked (en amper oc-ed geweest)
- netwerkkaart uit mijn computer verwijderd
- alle programma's op de achtergrond uitgezet
- soundblaster live in ander slot gedaan
- agp aperture size op 128 gezet en later nog 256
- dma uitgezet op harddisk, dma aangezet op harddisk
- harddisk gedefragmenteerd
- vsync aangezet (en laten staan)

ik weet het niet meer hoor, aan de search te zien waren er meer mensen met dit probleem maar een echt werkende oplossing stond er niet bij. Beetje zonde dat mijn systeem 'niet wil'. Wie kan me helpen?

P.S.
Duron 1300 te koop ;-)
Ik heb hetzelfde met mn gf4 ti4200 en tb1333. Maar volgens mij is dat haperen een teken dat je pc het niet aan kan. Alleen waarom hij dan om de x aantal seconden hapert snap ik ook niet. Want ik heb dit wel vaker bij d3d spellen, en als ik dan een aantal features uit zet of de res verlaag loopt het wel soepel.

• Palmboom
Op zondag 23 juni 2002 23:29 schreef xerix het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met mn gf4 ti4200 en tb1333. Maar volgens mij is dat haperen een teken dat je pc het niet aan kan. Alleen waarom hij dan om de x aantal seconden hapert snap ik ook niet. Want ik heb dit wel vaker bij d3d spellen, en als ik dan een aantal features uit zet of de res verlaag loopt het wel soepel.
Nee, met een andere harddisk trekt ie het ondertussen prima.
Pagina: 1