Eerst even de specs:
ECSK7S5A / Athlon XP 1800 / Leadtek ti4400 / 512MB PC133 SDRAM / 3Com PCI netwerkkaart / SBLive
Ik heb een ontzettend vreemd probleem. Als ik 3D Mark 'nature' benchmark draai hapert het systeem om de 1/2 seconde heel eventjes. dit is niet het schokken dat je wel kent als de videokaart te langzaam is, het beeld staat gewoon heel eventjes stil. Zelfs in 800x600x32 gebeurd dit!
Tot vanmorgen had ik een Duron 1300 met bovenstaand systeem en dacht dat mijn geheugen de bottleneck was aangezien het nog SDRAM is. Heb toen 512 mb PC2100 DDR-RAM gekocht, maar het probleem bleef. Heb het DDR toen ingeruild (met bijbetaling) voor een Athlon XP 1800... maar nog steeds hapert de boel. In de eerste 3 benchmarks is er niks aan de hand. vette framerates en loopt supergoed, maar bij nature gaat het mis. Iedere keer die hapering, echt super raar.
Ik heb al veel geprobeerd aan de hand van de search van GoT:
zoals boven verteld:
- 512MB SDRAM door 512MB DDR vervangen (later teruggezet)
- Duron 1300 door XP 1800 vervangen (laten zitten)
- geheugen op 133 Mhz ipv 100 Mhz gezet
- kaart niet overclocked (en amper oc-ed geweest)
- netwerkkaart uit mijn computer verwijderd
- alle programma's op de achtergrond uitgezet
- soundblaster live in ander slot gedaan
- agp aperture size op 128 gezet en later nog 256
- dma uitgezet op harddisk, dma aangezet op harddisk
- harddisk gedefragmenteerd
- vsync aangezet (en laten staan)
ik weet het niet meer hoor, aan de search te zien waren er meer mensen met dit probleem maar een echt werkende oplossing stond er niet bij. Beetje zonde dat mijn systeem 'niet wil'. Wie kan me helpen?
P.S.
Duron 1300 te koop ;-)
ECSK7S5A / Athlon XP 1800 / Leadtek ti4400 / 512MB PC133 SDRAM / 3Com PCI netwerkkaart / SBLive
Ik heb een ontzettend vreemd probleem. Als ik 3D Mark 'nature' benchmark draai hapert het systeem om de 1/2 seconde heel eventjes. dit is niet het schokken dat je wel kent als de videokaart te langzaam is, het beeld staat gewoon heel eventjes stil. Zelfs in 800x600x32 gebeurd dit!
Tot vanmorgen had ik een Duron 1300 met bovenstaand systeem en dacht dat mijn geheugen de bottleneck was aangezien het nog SDRAM is. Heb toen 512 mb PC2100 DDR-RAM gekocht, maar het probleem bleef. Heb het DDR toen ingeruild (met bijbetaling) voor een Athlon XP 1800... maar nog steeds hapert de boel. In de eerste 3 benchmarks is er niks aan de hand. vette framerates en loopt supergoed, maar bij nature gaat het mis. Iedere keer die hapering, echt super raar.
Ik heb al veel geprobeerd aan de hand van de search van GoT:
zoals boven verteld:
- 512MB SDRAM door 512MB DDR vervangen (later teruggezet)
- Duron 1300 door XP 1800 vervangen (laten zitten)
- geheugen op 133 Mhz ipv 100 Mhz gezet
- kaart niet overclocked (en amper oc-ed geweest)
- netwerkkaart uit mijn computer verwijderd
- alle programma's op de achtergrond uitgezet
- soundblaster live in ander slot gedaan
- agp aperture size op 128 gezet en later nog 256
- dma uitgezet op harddisk, dma aangezet op harddisk
- harddisk gedefragmenteerd
- vsync aangezet (en laten staan)
ik weet het niet meer hoor, aan de search te zien waren er meer mensen met dit probleem maar een echt werkende oplossing stond er niet bij. Beetje zonde dat mijn systeem 'niet wil'. Wie kan me helpen?
P.S.
Duron 1300 te koop ;-)