Hoe groot mag een bestand zijn, wil je het als bijlage versturen via Outlook Express 6? Bij een Hotmail-account is dat 1024Kb, dat staat er namelijk duidelijk bij. Maar bij Outlook kan ik dat nergens vinden. Ik wil namelijk een Mp3-tje verzenden van circa 3MB.
Anoniem: 26306
Dat ligt volgens mij volledig aan de capaciteit van de mailbox van de ontvanger. Ik geloof niet dat er een echte limiet bestaat.
Outlook heeft voor zover ik weet geen beperking!
Of je het bestand kan versturen ligt echt aan de server waar je het naartoe stuurt!
Of je het bestand kan versturen ligt echt aan de server waar je het naartoe stuurt!
http://www.uitdehoogte.nl/bert
Outlook heeft geen beperkingen.. Providers en hun mailservers wel
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij weigert namelijk dat bestand in kwestie, van 3MB, te verzenden. Ik dacht dat Outlook misschien een limiet had, mja.... zal dan wel aan me provider liggen I guess.
Anoniem: 18151
Wat voor foutmelding geeft ie dan?Op vrijdag 21 juni 2002 18:14 schreef acd het volgende:
Hij weigert namelijk dat bestand in kwestie, van 3MB, te verzenden. Ik dacht dat Outlook misschien een limiet had, mja.... zal dan wel aan me provider liggen I guess.
Aan de andere kant is e-mail ook eigenlijk niet geschikt voor het transporteren van grote bestanden. Daar kan je beter FTP voor gebruiken. Zet dat bestand ergens op een website en stuur hem die link. Dan kan hij het zelf downloaden.
Hij geeft niet echt een foutmelding ofzo, maar OE loopt gewoon vast bij het verzenden. Bij kleinere bestanden van rond de 1 a 2 MB doet die dat juist niet. Dus ik denk dat me limiet wel rond de 2MB zal liggen. Wel niet veel mja....Op vrijdag 21 juni 2002 18:53 schreef _kadaver_ het volgende:
[..]
Wat voor foutmelding geeft ie dan?
Aan de andere kant is e-mail ook eigenlijk niet geschikt voor het transporteren van grote bestanden. Daar kan je beter FTP voor gebruiken. Zet dat bestand ergens op een website en stuur hem die link. Dan kan hij het zelf downloaden.
Maar FTP is inderdaad een wel wat beter alternatief, maar wou op dat gebied gewoon ff experimenteren met me Email.
Pagina: 1