Unreal T - 3dfx voodoo 2 - donker?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
Misschien een vage vraag:

Ik heb een geinig peeceetje, 300 mhz met 128 mb sdram pc133 en een matrox 200.

Nu heb ik daar voor het spelen van unreal T een voodoo 2 (12mb) bijgezet. Maar als ik hem op 3dfx zet is alles heel donker :?. Ik heb al aan een hoop instellingen geknutseld, britness enzo. andere drivers geprobeert. maar er veranderd weinig.

Iemand een oplossing? als ik iets anders dan 3dfx kies dan loopt ie bagger (op de matrox) maar is wel gewoon lichtjes.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

Gamma correction al geprobeerd?

Download my music on SoundCloud

• Icey
Op vrijdag 21 juni 2002 18:00 schreef dominicbout het volgende:
Gamma correction al geprobeerd?
ja standaart alles op 130, nu had ik alles een stapje hoger gezet, maar dan krijg je allemaal vreemdere kleuren.

Lager heb ik nog niet geprobeerd, zou dat het misschien oplossen??

in ieder geval, nu ff eten, zo terug :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

De 3Dfx Glide API is gewoon een aangepaste versie van OpenGL en heeft dus het zelfde gamma probleem (misschien is het geen probleem, maar OpenGL is imho altijd te donker).

Met Gamma correction kun je dat lichter zetten, maar daar worden de kleuren ook fletser van (zwart wordt bruin etc).

Verder kun je je monitor wat lichter zetten..

Veel meer is er denk ik niet aan te doen.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
myaps.. 3dfx kwaaltje

• Icey
Op vrijdag 21 juni 2002 18:06 schreef Bosmonster het volgende:
De 3Dfx Glide API is gewoon een aangepaste versie van OpenGL en heeft dus het zelfde gamma probleem (misschien is het geen probleem, maar OpenGL is imho altijd te donker).

Met Gamma correction kun je dat lichter zetten, maar daar worden de kleuren ook fletser van (zwart wordt bruin etc).

Verder kun je je monitor wat lichter zetten..

Veel meer is er denk ik niet aan te doen.
monitor staat al op ze allerlichts :(

• Icey
Op vrijdag 21 juni 2002 18:07 schreef VeldKoe het volgende:
myaps.. 3dfx kwaaltje
okay, dat myaps is een progje om het lichter te maken ofzo?

• Icey
Ik wou ff melden dat het niet donkerder is, maar echt donker!

Ik zie dus niks, totdat ik schiet, dan zie ik eventjes een vlammetje, en een gedeelte van me geweer.

echt extreem dus :(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 18:42 schreef Icey het volgende:
Ik wou ff melden dat het niet donkerder is, maar echt donker!

Ik zie dus niks, totdat ik schiet, dan zie ik eventjes een vlammetje, en een gedeelte van me geweer.

echt extreem dus :(
Install gewoon ff 3dfx (Underground) tools, daarmee kun je de gamme enzo van de Glide API enzo ook aanpassen :)

edit: heb alleen geen id of dees prog werkt met een Voodoo2 :+
Anders zoek ff naar een tooltje op http://voodoofiles.com

C:\>_

• Icey
Op vrijdag 21 juni 2002 18:50 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Install gewoon ff 3dfx (Underground) tools, daarmee kun je de gamme enzo van de Glide API enzo ook aanpassen :)

edit: heb alleen geen id of dees prog werkt met een Voodoo2 :+
Anders zoek ff naar een tooltje op http://voodoofiles.com
bedankt voor de tip! ik ga ff kijken, alles is beter dan de standaart voodoo drivers lijkt mij :7

• Icey
damn, geprobeert, maar het werkte niet :?

Verwijderd

Wel 'link gamma sliders' aanzetten he!

enne, probeer ook eens IN Unreal om die zooi wat feller te zetten.

• Icey
Op vrijdag 21 juni 2002 21:29 schreef vincent-marion het volgende:
Wel 'link gamma sliders' aanzetten he!

enne, probeer ook eens IN Unreal om die zooi wat feller te zetten.
Allebij al gedaan, in unreal werkt het een klein beetje, maar dan ook echt een klein beetje :(

nog steeds niet verder dus :(

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Vaag man, ik heb een VooDoo2 gehad, en dat was altijd ultiem :9~ in unrealtournament, wel altijd een stukje donkerder dan D3D maar de kwaliteit van de graphics in UT kan op geen een manier beter worden weergegeven dan in 3dfx, de engine van Unreal en UnrealTournament is niet voor niets voor 3dfx gebouwd.

hoewel een Geforce je misschien meer fps kan leveren, laadt geen een kaart UT zo soepel lopen als een Voodoo, geen twijfel mogelijk. ook het weergeven van de textures is stukken beter.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
ik had juist altijd het probleem met die voodoo's dat het te licht was :D

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

jah, bij mij was het ook te licht. Wat je zegt over die Voodoo story van je is niet helemaal waar. Natuurlijk, een Voodoo2 is duizend keer goedkoper dan een GF4 en naar verhouding in UT 10x zo snel maar een GF4 geeft met AGP texturing, 32-bit kleur en 32 bit textures in OpenGL een resultaat waar een voodoo2 eigenaar alleen maar van kan dromen hoor. Geld hetzelfde voor elke Geforce of TNT2 kaart.
Relatief gezien zwaait de Voodoo2 echter idd met gemak de plak maar je kunt niet zeggen dat de voodoo het beste beeld geeft. Ik heb een V2 gehad en een GF2mx en vond UT toch het mooist (en sneller) in OpenGL, 1024x768x32 met detail texturing, 32 bit textures, agp textures, en de hele zwik uit het ini bestandje op maximaal. Dat de engine gemaakt is voor 3dfx is in principe een feit maar geen garantie voor per definitie de mooiste graphics. Anders zou de engine wel héél beperkt zijn voor een grafische motor die zoveel gelicenseerd wordt he!

Verwijderd

Oh ja...nog dit. Als ik mijn voodoo5 gebruik ziet het er nóg mooier uit! (FSAAx4 he!!)
Pagina: 1