Toon posts:

freesco met xp geen verbinding/freesco met 98 wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een freesco router, en daar zit m'n gewone pc en m'n laptop op aangesloten.

Mijn laptop met windows 98 krijgt zonder problemen een ip adres toegewezen en ik kan er gewoon mee internetten.

Maar mijn gewone pc met windows XP die krijgt een heel vaag ip en een heel vaag subnetmasker toegewezen:
IP-adres: 169.254.93.229
Subnetmasker: 255.255.0.0

Ik kan met winxp ook niet internetten.

M'n NIC is nog wel goed, want als ik een crosscable tussen m'n laptop en pc leg dan heb ik wel gewoon verbinding.
Aan de router kan het ook niet liggen, want anders zou ik op m'n laptop ook geen internet hebben.

Heeft iemand enig id waarom ik niet normaal kan internetten op m'n pc?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ip dat je krijgt is een IP dat windows zelf aan de netwerkkaart geeft als de DHCP het niet doet. Als je nu eens alles met de hand instelt, en geen DHCP gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de ip's 192.168.0.100 t/m 192.168.0.110 geprobeert, maar geen van allen werkte.

pingen gaat ook niet echt..

maar de dhcp zou het toch gewoon moeten doen?

Verwijderd

Misschien is je kabel beschadigd of kan je wel de Win98 komputer berij(ei :?)ken??

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn laptop aan die ene kabel hang dan heb ik daar wel gewoon verbinding via dhcp.. aan de kabel kan het dus niet liggen.

Verwijderd

Doe eens een kabel tussen je laptop en je XP komputer. Kun je dan wel pingen en shares zien?? Heb je een default Gateway opgegeven (192.168.0.1/IP van je ROUTER)??

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik al geprobeert, en dat is geen probleem, pingen en sharen.. alles lukt dan.

maar via dhcp op die freesco router kan ik helemaal nx met XP.

Verwijderd

Zie vorige post je moet een default gateway opgeven

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je precies?.. die gateway die ik van chello heb gekregen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 18:13 schreef drahcir het volgende:
hoe bedoel je precies?.. die gateway die ik van chello heb gekregen?
Nee, het IP aders van je router(en in je router moet weer de gateway van chello, maar dat gebeurt vanzelf door de DHCP server van Chello) :)

Verwijderd

Topicstarter
de instelingen op de router zijn goed, en de instellingen van XP zijn:

Automatisch een ip-adres laten toewijzen

De volgende DNS-serveradressen gebruiken:
192.142.28.66
192.142.28.130

Bij geavanceerd heb ik de gateway ingestelt op
192.168.0.1

Een subnetmasker kan ik niet invoeren (dat kan alleen als je zelf een ipadres opgeeft)

Verwijderd

misschien heeft XP problemen met de netwerkkaart instellingen van Freesco. Dus effe de setupdisk draaien vd kaart in dos (vanaf flop of zo). Voor 2 PC's zou ik het echt imho overigens handmatig doen, doe ik hier voor 8 nog zelfs.

Verwijderd

Ik heb ook een freesco bak en dit is de XP van het netwerk, bij mij gaat het heel easy.

Ik heb deze week weer XP moeten installeren, en zolang ik als groep ook @home intik is gelijk het hele internet gebeuren klaar.

Ik kijk nu even naar de instellingen, eigenschappen TCP/IP, alles staat idd op automatisch bij de 2 tabbladen.

Als dit ook zo is zou ik aan de netwerkkaart twijfelen, je kunt wat proberen door de netwerkkaart te verwisselen met degene die het wel doet.

Verwijderd

LAN verbinding verwijderen en idd via de setup van XP installeren dan doet ie ut perfect :) iig bij mij
Pagina: 1