Toon posts:

dual screen met gf3 & stealth s220 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pasgeleden een tweedehands stealth s220 gekocht
om dual monitor te kunnen gebruiken. Ik heb de bios van de kaart naar de laatste versie geflashed.
Met behulp van de beta drivers heb ik het tweede scherm onder win xp aan de praat gekregen. Tot zover geen problemen.

Als ik nu de resolutie, verversingssnelheid of kleurkwaliteit verander van het beeldscherm dat aan de stealth hangt dan veranderd het beeld van het beeldscherm dat aan mijn gf3 hangt naar een soort vage tekens in wat lijk op EGA weergave :( . Dit gebeurd echter alleen in het windows bureaublad. Als ik een spel start geeft dit geen problemen.

Heeft iemand dit probleem eerder gezien, weet iemand een oplossing. :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:44
het scheint dat s3 kaartjes niet zo goed werken met dualscreen.
Ik heb zelf ook dualscreen:
TNT 2 m64 :r
en een ATI

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Misschien geven die beta drivers problemen ?

Probeer het eens met beide kaarten op 800*600 bij 256 kleuren ? en daarna wisselen ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 juni 2002 17:33 schreef PASware het volgende:
Een roddel uit de fabeltjeskrant neem ik aan. Ik heb een S3 ViRGE als 2de kaart en dat werkt prima.

Zoek even op wat de laatste drivers zijn voor de stealth en ga niet met beta zooi kloten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ik heb zelf ook dualscreen:
en een ATI
kuch
die s220 is geen s3 :Z
Diamond Stealth II S220 = Rendition Verite V2100 Chipset :z

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Het wisselen van de kleurdiepte en resolutie van de stealth (rendition) veroorzaakt juist de problemen.
Als is daarna de resolutie/kleurdiepte/verversingssnelheid verrander van de geforce geeft die weer normaal beeld.

Maar dit werkt dus niet echt fijn. :'(

edit: De geforce ti200 is wel overclocked naar 230/525.
maar ik kan me niet voorstellen dat dit de problemen veroorzaakt. Voor dat de 2e kaart er bij kwam heeft hij namelijk altijd zo gedraaid

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 juni 2002 20:54 schreef LegioeN het volgende:
Het wisselen van de kleurdiepte en resolutie van de stealth (rendition) veroorzaakt juist de problemen.
Als is daarna de resolutie/kleurdiepte/verversingssnelheid verrander van de geforce geeft die weer normaal beeld.

Maar dit werkt dus niet echt fijn. :'(

edit: De geforce ti200 is wel overclocked naar 230/525.
maar ik kan me niet voorstellen dat dit de problemen veroorzaakt. Voor dat de 2e kaart er bij kwam heeft hij namelijk altijd zo gedraaid
Het lijkt me een driver probleem... Wat wil je ook, zo'n oud kaartje nog onder WinXP :X

Daar zijn gewoon geen goede drivers meer voor ben ik bang ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de s220 onder win2k werden nooit officiële drivers uitgebracht, laat staan dat ze ooit ontwikkeld zijn voor winXP. Misschien dat ergens een of andere hobbyist ergens drivers heeft geprogrammeerd. Was voor win2k wel het geval (werkte nog vrij redelijk ook).

Verwijderd

wat is daar mis mee?? heb ik ook draaien voor dual screen en het draait perfect!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dus al de beta drivers omdat met de orginele drivers de kaart onder XP niet aan de praat te krijgen is.

Maar als iemand andere drivers weet, wil ik die wel proberen. Ik heb in ieder geval tot nu toe nog niets gevonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2002 @ 00:13:
Ik gebruik dus al de beta drivers omdat met de orginele drivers de kaart onder XP niet aan de praat te krijgen is.

Maar als iemand andere drivers weet, wil ik die wel proberen. Ik heb in ieder geval tot nu toe nog niets gevonden.
heb jij die beta drivers nog want ik zit met hetzelfde probleem.
heb je een link of mail me op p.dumoulin@gmail.com
hopelijk kan je me helpen met dit probleem want ik krijg die kaart niet aan de praat onder xp

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

obrigado, aangezien dit topic ruim 3 !!! jaar oud is, is jouw kick een beetje loos, en ik zie ook dat je je eigen topic hebt geopend: diamond stealth II 220 4 mb PCI onder XP?

vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.