• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Topicstarter
Ik heb een MSI moederbord met de mooie bluetooth aansluitingen, en een ericsson t68i een met bluetooth. Nu wil ik mijn draadloos headsetje van mijn phone (motorola headset voor bluetooth) gaan gebruiken als microfoon en koptelefoon voor mijn computer. Dit is toch gewoon mogelijk, aangezien het allebij bluetooth is?

Verwijderd

theoretisch gezien wel. Echter dient de bluetooth module op moederbord wel de mogelijkheid hebben om audio aangevoerd te krijgen. Het is maar een port, ik weet niet of je daar een audio signaal naar kunt sturen.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
dit vraag ik me dus ook af.. ik heb net een bluetrek besteld, lijkt me ook relaxed om m voor m'n computer te gebruiken..
iemand die dit al geprobeerd heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door StanTheMan op 12-12-2002 13:16 ]

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

DoctorV64

Cosmopoliet

Dat is een goede zeg, ik heb de Bluetrek en een T68i en de MSI BT USB dongle. Bluetrek met PC moet ik nog proberen. Ik zal het vanavond thuis eens proberen, ik vraag me alleen af welke functie dat kan hebben. Met de MSI software zie ik de mogelijkheid (nog) niet.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• StanTheMan
ohw.. en hoe bevalt die combinatie? heb m namelijk ook voor m'n t68i besteld.

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 12-12-2002 14:40 ]

Verwijderd

Weet iemand of er ook software is dat generic bleutooth kan gebruiken? Ik heb zelf een Nokia 6310i en een USB bluetooth dongle van Epox. Inbelverbindingen aanmaken gaat prima maar Nokia Phoneditor verdomd het met bluetooth (IR werkt wel prima maar ja, line of sight he) Dat van die headset op je pc lijkt me redelijk cool als dat werkt :)

• StanTheMan
heb even wat in de google nieuwsgroepen rondgekeken.

tot nu toe ondersteunen alleen TDK bluetooth adapters het (in beta fase: http://www.tdksystems.com/software/apps/content.asp?id=6), dus je hoeft het niet te proberen op de msi..
hopelijk komen er snel nieuwe drivers waar het headset profiel in zit verwerkt.

dacht ook gelezen te hebben dat je dan als het ware je computer als "headset" kunt gebruiken voor je telefoon, dus een soort grote handsfree telefoon heb je dan..

[ Voor 8% gewijzigd door StanTheMan op 12-12-2002 14:55 ]

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

De combi Bluetrek met T68i bevalt me goed. Werkt goed en de voice-dailing etc werken wel aardig. Welke SW-versie heb jij op je T68i?

Ow bummer over de headsetprofiel niet aanwezig in de MSI. Bespaart me weer moeite om het te proberen. Kan je niet de TDK drivers gebruiken voor de MSI-dongle ??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft iemand een MSI bluetooth key aan de praat gekregen met een IPAQ (3870) en/of een Nokia 6310?

Ik zie ze wel in de BT omgeving alleen active sync resp de nokia software kan ze niet vinden. Tips welkom. Oplossingen nog meer :)

Everything is better with Bluetooth

• StanTheMan
ik heb versie R2E006, lijkt me wel recent genoeg toch?

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

yep, ik had eerst een R2A versie en die gaf nog wat problemen met BT, maar de latere SW werken beter.

• 6killer
  • Nu online
ik heb de t68 met hbh-15 en die werkte met mn vorige SW versie goed (R2D nog wat) je kan idd niet als microfoon/oortelefoon voor pc gebruiken. ik kan zo gauw een tabel met mogelijkheden niet vinden maar daar stond aangegeven waar wat mee kon e.d.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:39
volgens mij moet je met de nieuwe drivers van widcomm wel verbinding kunnen krijgen met je headset en je msi adapter. ik heb net de nieuwe versie gedownload van tdk (versie 1.3.2.7) maar die wil een licentiecode als je een ander apparaat hebt dan tdk.
vervolgens de drivers van widcomm geporbeerd van anycom (http://support.rfi.de/sup...0314cab/$FILE/acbtusb.exe)
je moet wel de het bestand btwusb.inf een beetje aanpassen om heb te laten werken met je msi adapter. dit staat beschreven op http://www.gsmcity.de/blue/install.hm. je moet die waarden veranderen in hoe ze eruit zien bij je drivers van msi (anders herkent ie je bluetooth device niet meer). is allemaal niet zo moeilijk (beetje copy/pasten) en dan werkt het. voila driver versie 1.3.2.7 voor je msi met ondersteuning voor een voicegateway en een headset protocol
Afbeeldingslocatie: http://www.ssc.unimaas.nl/fyrfad/jp/screenshot.jpg
ik heb zelf geen headset dus probeerde ik mijn telefoon te koppelen als audio device maar dat wil nog niet lukken... misschien iemand anders die me kan vertellen of het lukt of niet

ow ja... voor de nokia 7650 gebruikers... die kunnen beter de tdk drivers installeren. die schijnen ook te werken. hier een link hoe het moet (wel duits) http://www.gsmcity.de/forum/thread.php?threadid=43

Verwijderd

Ik heb gisteren (ik weet het ik ben laat...) m'n MSI drivers eens ff vervangen door de nieuwste versie.
Die drivers werken in combinatie met een SE HBH-30 headset echt toppie.
Ik kan gewoon met de standaard drivers, zonder hackwerk in ini-files m'n headset met een MSI dongle gebruiken. De driver installeerd een nieuwe mixer device en gaan !

Verwijderd

Die drivers van Widcomm kun je voor veel bluetooth-dongles gebruiken o.a. die van MSI en Epox

Software en Userguide hier:
http://www.bluetake.com/Drivers/BluetoothSoftware.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 11:39 . Reden: URL toegevoegd ]

• Ricie
  • Niet online
Ik nam eerst me T68i op, en ik hoorde maar niks uit het luidsprekertje, maar ineens hoorde ik geluid uit de boxen van me computer. En ik kon via mijn microfoon praten. Maar dit was ook een MSI-dongle. En de software was gewoon van Windows XP.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand trouwens of je die MSI-dongle ook op niet MSI-mobo's kan gebruiken? (Lijkt me wel, maar ik denk, ik vraag het even :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

GeBas

--

jeanj schreef op 12 december 2002 @ 15:29:
Heeft iemand een MSI bluetooth key aan de praat gekregen met een IPAQ (3870) en/of een Nokia 6310?

Ik zie ze wel in de BT omgeving alleen active sync resp de nokia software kan ze niet vinden. Tips welkom. Oplossingen nog meer :)
MSI i.c.m. 6310 lukt mij ook niet, ik kan wel connecten maar dan houdt het op, hij vraagt om een wachtwoord of iets dergelijks. Krijg het in elk geval niet aan de gang.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

anandus schreef op 13 juni 2003 @ 15:39:
Weet iemand trouwens of je die MSI-dongle ook op niet MSI-mobo's kan gebruiken? (Lijkt me wel, maar ik denk, ik vraag het even :) )
Als je MB een USB-poort heeft dan kun je 'm gebruiken, welk merk bord dan ook..
Voor bepaalde MSI-borden zijn er wel aparte (interne) Bluetooth-uitbreidingen te krijgen

Verwijderd

GeBas schreef op 13 June 2003 @ 15:44:
[...]
MSI i.c.m. 6310 lukt mij ook niet, ik kan wel connecten maar dan houdt het op, hij vraagt om een wachtwoord of iets dergelijks. Krijg het in elk geval niet aan de gang.
Lees de handleiding even. Probeer anders als wachtwoord 0000
Pagina: 1