Toon posts:

Clockgenerator Vervangen !!

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik ben nieuw hier dus zal jullie ook gelijk bomben met vragen, Hier is de 1ste: Ik had mijn MSI - 6195 opgeblazen dmv slechte koeling of wat er ook was gebeurt maar goed: Op dat moederbord zat een ICS - 9248-110 Clock generator die een FSB aankan van 90,100 ~ 120, 133, 150mhz. Nu heb ik de ECS K7asa voor mijn Slot A Athlon met bijna dezelfde clockgen (ICS 9248-64, die 90, 100, 120 & 133 aankan) maar het verhaal is al bekend dat het erg moeilijk om een simpel moederbord op de 120mhz FSB te krijgen dus wou ik die Generator gaan vervangen met die 110 versie die in stappen gaat. Kan dit & zal het goed gaan?????

Verwijderd

HAHA leuk ID maar volgens mij is dat soort acties sinds die MSX 4 --> 7 Mhz niet meer mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je "sinds de MSX 4" ????

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

En als het lukt moet je niet gek staan te kijken dat de tijd sneller loopt :)
Kzou zeggen: vergelijk de specs/datasheets van die chippies eens.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dat zal vast niet gaan werken, je bios weet niet dat er een nieuwe klokgenerator op zit...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat op die K7asa niet de clock generator de beperkende factor is, maar eerder het chipset. Daarom heeft het vervangen van de clockgenerator in dit gevan IMO geen zin.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je soms dat mijn hele pc even wordt geaccelereerdt in alle kanten?? (zolang stabiel is alles ok)

Verwijderd

Ik zou de datasheets van beide chips naast elkaar leggen, en kijken of de commando's hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De K7asa verschilt niet zoveel van de MSI 6195 behalve de onboard features maar ze hebben dezelfde chipset, nergens kan ik een Bios Update voor dat kreng vinden, Softfsb toolz heb ik al geprobeerd & een Golden Finger device komt eraan, maar ff serieus: Kan Dit zonder problemen??

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 17:07 schreef LiSm het volgende:
Hoe bedoel je "sinds de MSX 4" ????
Dat bedoel ik niet :)

Je kon die MSX toch OC'en door de clock generator te vervangen en hem zo ipv op 4 op maar liefst 7 Mhz laten lopen.

Dus niet MSX 4 maar een MSX op 4 Mhz :+

Verwijderd

Topicstarter
eeh, die msi gebruikte ik om mee te clocken maar dat ding is gefried, dus mijn id was om die Huidige clockgen te vervangen met mijn huidige mobo ECS k7asa.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op vrijdag 21 juni 2002 17:13 schreef NioXX het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet :)

Je kon die MSX toch OC'en door de clock generator te vervangen en hem zo ipv op 4 op maar liefst 7 Mhz laten lopen.

Dus niet MSX 4 maar een MSX op 4 Mhz :+
Dat waren nog eens tijden, toen had ik mijn geheugen met 64 k uitgebreid door er van die chippies in te solderen :)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ja, die XT tijden ken ik nog wel ja, maar we zijn een paar stappen verder & ik had de verschillen bekeken op www.ics.com voor de 9248-64 & 110 versie, allebij geschikt voor de amd chipset,, Maar dan het solderen... Hoe?

Ik kan natuurlijk niet met een bout werken die 25watt uitstoot...:)

Verwijderd

clockgen vervangen kan opzicht wel, maar niet zomaar door een andere van een ander mobo

je moet zoeken op Inet welk type er past en meer of dezelfde functies heeft

als je zoéén vind en kan kopen dan kan je het vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kopen als ik er nog 1 heb liggen op een mobo die alleen een ander type nummer heeft? Ja, okey, eigenwijs ben ik maar dat is normaal voor een Tweaker :)

Verwijderd

Ik zou het niet doen, zonde van je mobootje als het misgaat ...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan moet ik het maar laten zoals als het is,,, Maar er breken nieuwe tijden aan met een Golden finger device :)

Thankz!

Verwijderd

http://www.fanatic.co.jp/pll/pll_english.html

Turbo PLL los bij plaatsbaar op mobo.
Afbeeldingslocatie: http://www.fanatic.co.jp/images/pll-01.jpg

Kijk een op deze site, is een zeer interesant ding.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 21 juni 2002 18:40 schreef a.p.versteeg het volgende:
http://www.fanatic.co.jp/pll/pll_english.html

Turbo PLL los bij plaatsbaar op mobo.
[afbeelding]

Kijk een op deze site, is een zeer interesant ding.
Totdat je weet wat het kost!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Epsilon

meuktracker : softfsb :)

gaan beperkingen meer :)

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op vrijdag 21 juni 2002 17:08 schreef PipoDeClown het volgende:
En als het lukt moet je niet gek staan te kijken dat de tijd sneller loopt :)
Kzou zeggen: vergelijk de specs/datasheets van die chippies eens.
Stel alles loopt sneller. De tijd verloopt sneller in Games, muziek klinkt vals omdat ie te snel gaat, je tijd klopt niet meer.

Volgens mij precies het millenium probleem senario :), alleen dan echt.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:49 schreef memendo het volgende:

[..]

Totdat je weet wat het kost!
Dan maak je hem zelf. :)
http://www.overclockers.com/tips745/

• Memendo
  • Laatst online: 17:31

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 21 juni 2002 19:26 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dan maak je hem zelf. :)
http://www.overclockers.com/tips745/
quote van de site:
This article is based on what I learned from visiting Japanese overclocker sites and trying it out myself. This is not for beginners, and is not risk-free, so I'm disclaiming any responsibility for any damages you might incur doing this.
Lijkt me ook niet dat dat voor beginners is nee :+

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als ik zo op die site kijk, gaat het dus 2 keer zo hoog, betekend dit dan dat alles (dus ook de klok/timer (zoals gezegt)) 2 x zo snel gaat lopen? Want anders heb je er niks aan want probeer dan maar is een film te kijken ofzo :+

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

chromeeh

the Gnome

Hmmmm maar je moet wel oppassen met een andere clock gen. dat je de time cycles die de cpu afgeeft goed overneemt anders krijg je een onbalans met die 2, nou ja... je hoeft geen genie te zijn om te bedenken wat dat betekent :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1