Toon posts:

[VB] import excel --> sqlserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Ik ben iemand anders zijn vb project verder gegaan maar krijg de volgende foutmelding (VS 6.0 nederlands :( )

De bedoeling is dat ik een xls bestand kan selecteren om gegevens te importeren naar sql server DB. Hiervoor is natuurlijk een odbc con. nodig en als het goed is stat dat nu allemaal goed. Toch krijg ik de de volgende error en weet niet in welke richting ik het moet zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.bizcane.com/jp/error.JPG

Heeft iemand een tip?

[edit] het is al weer bijna 5 uur! verwacht geen reactie voor 5 uur [edit]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

DSN naam echt wel goed? server naam goed? Eeuh hoe ziet je hele connectie string eruit (als je het en en ander in VBA zou doen)?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb odbc handmatig gedaan. Kan ook met command is misschien handiger.

verder heb ik als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.bizcane.com/jp/dunbrad.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bizcane.com/jp/dunbrad2.JPG

Of doe ik hier in iets fout?

Verwijderd

Topicstarter
Ok laat ik het zo zeggen. Ik werk met een dataproject en wil toegang krijgen tot m'n excel sheet via dataenvironment. Ik heb dus al ODBC gegevens geconfigureerd maar krijg evengoed geen gegevens uit m'n sheet. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie?

• McMad
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 11:26
Staat je excel bestand wel op de plaats waar VB hem verwacht?

He's mad, he's mad, he's madder then mad Jack McMad, winner of last years madman competition.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik controleren?

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen?

• McMad
Op vrijdag 21 juni 2002 16:51 schreef Helerion oa het volgende:
..
De bedoeling is dat ik een xls bestand kan selecteren
..
Mag je zeggen waar het bestand zou moeten staan. Punt twee is of de code op de goede (ie de aangewezen plek) kijkt.

He's mad, he's mad, he's madder then mad Jack McMad, winner of last years madman competition.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij hoeft niet geselecteerd te worden.
In de ODBC kan gewoon op gegeven worden welk bestand er gebruikt gaat worden

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Gerco

Professional Newbie

[off-topic]
Sorry dat ik even off-topic ga, maar het is niet om techposts te scoren :P

[afbeelding]
Verbindingsreeks ??????????? OMG!
[/off-topic]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
[off]
duidelijk taal:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!
[/off]

Maar met verbindings reeks lukt het helaas ook niet. Of kan het misschien zo zijn dat ik de verkeerd ODBC driver gebruik? Zo ja welke driver moet ik dan precies hebben?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 09 juli 2002 16:22 schreef Helerion het volgende:
Maar met verbindings reeks lukt het helaas ook niet. Of kan het misschien zo zijn dat ik de verkeerd ODBC driver gebruik? Zo ja welke driver moet ik dan precies hebben?
Nee, dat bedoelde ik niet, ik had het over de ENORM brakke vertaling van 'Connection String' naar 'Verbindingsreeks'. Met je probleem kan ik je helaas niet helpen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik helaas ben ik gedoomed om met NL te werken :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt echt helemaal gek hier. Snap echt niet wat ik fout doe :( .
Als ik de connect test zegt hij dat hij goed is, maar krijg toch de tabellen niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.bizcane.com/jp/2.GIF

• McMad
Je moet de te selecteren range in excel een naam geven. Range selecteren en in het vakje naast de formuleregel (links) een naam typen.

edit:
Selectie is inclusief tabelheaders

Verwijderd

Topicstarter
bedankt McMad,

Ik begreep in eerste instantie niet wat je bedoelde maar je hebt me een duwtje in de goede richting gegeven. Achteraf was het tamelijk simpel en kwam er achter toen ik een import probeerde in eccess. Toen begreep ik wat je bedoelde
Pagina: 1