Toon posts:

Probleem met computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik heb een computer geconfigureerd, ik kan hem gewoon opstarten cooller en alles doet het gewoon, alleen wil de hardeschijf niet opstarten, maar de hardeschijf krijgt wel stroom, dus ik heb deze hardeschijf er weer uit gehaald, getest op een andere pc doet hij het wel gewoon, nou heb ik dus alle onderdelen vervangen van de voeding tot de proccesor toe,

configuratie,
1200mhz celeron
20 gig hd maxtor
viper 2 32 mb
aopen mini atx motherboard, mx34-u
56x cd-rom speler
3,5" diskette station
atx voeding.
conexant 56k modem intern.

groeten Tjalle Koster ik hoop dat jullie met oplossingen komen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat versta je onder 'gewoon opstarten'?

Vind de BIOS wel de HD?
Zo ja, controleer dan in de BIOS of hij op toevalig de primary master (of de waar hij is op aangesloten) op none staat, en zo ja, zet deze even op auto ;)

Controleer ook even of de IDE kabel wel goed zit aangesloten :o. Kan nog wel eens een foutje zijn (bij oude IDE kabels vooral, waar geen female-ingang dicht zit)

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Het is inderdaad de master/slave optie, ik heb ook zoiets gehad, dus ik zou maar eerst effe in je handleiding kijken en de HD op master of slave uitproberen. Vergeet daarna niet FDISK te draaien, want meestal herkent windows em niet zonder dat je FDISK gebruikt hebt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn hd op master staan en zit in de primaire ide aansluiting, de cdromspeler ook op master in de 2ide aansluiting ook heb ik de ide kabels vervangen oude voor nieuwe, zou het aan de modem kunnen liggen , ook heb ik de cmos gecleared...

reply tweaker :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 16:58 schreef Smoke_screen het volgende:
ik heb mijn hd op master staan en zit in de primaire ide aansluiting, de cdromspeler ook op master in de 2ide aansluiting ook heb ik de ide kabels vervangen oude voor nieuwe, zou het aan de modem kunnen liggen , ook heb ik de cmos gecleared...

reply tweaker :)
Erg vreemd, aan je modem is erg sterk iig. Probeer eens de HD op de plek van de CDrom speler aan te sluiten, en de CDrom speler los te koppelen, het kan zijn dat je primary IDE channel kapot is :X

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 17:08 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Erg vreemd, aan je modem is erg sterk iig. Probeer eens de HD op de plek van de CDrom speler aan te sluiten, en de CDrom speler los te koppelen, het kan zijn dat je primary IDE channel kapot is :X
hmm denk het niet aangezien ik al 2 keer het motherboard heb vervangen. jullie moeten niet denken dat ik stinkend rijk ben is verstuur deze berichten op mijn werk :)

echt vaag...
Pagina: 1