NTFS partities,grootte,clusters en pagedisk

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ben bezig op en SCSI-disk partities aan te maken (WIN2000 PRO). Ik heb wel eens gelezen (ik meen op site van voormalig Quantum) dat NTFS-partities het meest efficient kunnen werken met 4GB per partitie (afh v. clustergrootte)

Klopt dit en wat zou een goede (efficiente)clustergroote zijn?

Verder heb ik begrepen dat een partitie allocated voor een pagefile op een SCSI-drive sneller zou werken dan een zelfde partitie maar dan op een IDE-drive.....

Search kon ik niet echt iets in vinden. Link doorgooien vind ik ok

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Swapfile bij voorkeur zo veel mogelijk in het midden van de harde schijf (de as), omdat hier de dat het dichtst op elkaar zit en dus de snelheid het hoogst (meestal root van de partitie/of eerste partitie).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb juist begrepen altijd aan 1 vd uiteinden. Op deze wijze zal die "leesarm" of hoe dat geval ook heet, minder travel hoeven te maken om bij die pagedisk te zijn.....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gebruik gewoon de standard clustergrootte (4 kb). Aan de buitenkant van de disk komt de data het snelste langst. Maar in het midden van de disk hoeft er gemiddeld minder lang gezocht te worden.

Verwijderd

Is er een bepaald programma waarmee je kan zien waar (op de schijf) je programma's geinstalleerd staan? Dus een visuele weergave van de fysieke indeling van je schijf, zeg maar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom schop je een oud topic omhoog met een compleet offtopic vraag :?

Wel, kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Een paar handige freeware tooltjes".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.