Switch met 3 identieke 8139c kaartjes snelheid

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Na blikseminschade heb ik op kosten van de verzekering een nieuw netwerkje aan kunnen leggen. Ik heb nu een 5 ports switch (e-tech) en 4 identieke Realtek 8139c netwerkkaartjes. Alle systemen draaien op winXP. Dat gaat lekker snel... dacht ik...

Eerst even een kort vraagje: op de doos van de netwerkkaartjes staat dat deze WOL ondersteunen. Mwha, lijkt me sterk voor 18 euro. Iemand enig idee? Het gekke is wel dat als alle pc's uit staan, er nog steeds een verbinding heeft met de switch (er blijft een LED op de switch branden van die pc). Heeft dit iets met WOL te maken?

Maar goed, het echte probleem: 2 pc's kunnen nu met ongeveer 1MB/s bij elkaar downloaden. Is lekker dus. Als ik nu mijn pc aanzet zakt die snelheid in. Mijn pc kan dan met 1 van de andere pc's nog steeds op volle snelheid communiceren maar de andere pc komt niet boven de 10k/s. Tja, dat schiet niet echt op. Alle pc's zoeken ism de switch uit welke snelheid het beste voor hun is. Of moet ik handmatig alles op 100MB-full duplex zetten?? Waar kan dit anders aan liggen??

Nog een vraagje: waarom verbreken de pc's na verloop van de tijd het downloaden? Bij de realtek kaartjes in XP heb ik de mogelijkheid om het energiebeheer te regelen. Standaard instelling is: "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Nee, dat mag hij van mij niet... tenminste ik dacht dat de verbinding telkens werd verbroken omdat de pc een tijd niet actief gebruikt werd (hij staat dus wel te downloaden van de andere pc). Heeft het energiebeheer er iets mee te maken of niet?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!! Skiwi

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Gebruik je wel goede kabels? (UTP Cat 5) Check verder dat je echt een 100mbit switch hebt (switch is iets anders dan een switching hub!).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• skiwi
Op vrijdag 21 juni 2002 16:44 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Gebruik je wel goede kabels? (UTP Cat 5) Check verder dat je echt een 100mbit switch hebt (switch is iets anders dan een switching hub!).
Ben ik inderdaad vergeten te zeggen maar het klopt beide: UTP kabel is CAT 5 en de Switch is 10/100Mbps

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 juni 2002 16:31 schreef skiwi het volgende:
Of moet ik handmatig alles op 100MB-full duplex zetten?? Waar kan dit anders aan liggen??
Goed plan :o
Skiwi
[topic=309815/1/50]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op vrijdag 21 juni 2002 17:24 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[topic=309815/1/50]
onder een topic start is het niet echt een probleem (zelfs beleefd imho)
onder elke reply wel

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op vrijdag 21 juni 2002 16:31 schreef skiwi het volgende:
[...]

Eerst even een kort vraagje: op de doos van de netwerkkaartjes staat dat deze WOL ondersteunen. Mwha, lijkt me sterk voor 18 euro. Iemand enig idee? Het gekke is wel dat als alle pc's uit staan, er nog steeds een verbinding heeft met de switch (er blijft een LED op de switch branden van die pc). Heeft dit iets met WOL te maken?

[...]
Klopt, dat die lampjes branden komt door WOL.

• skiwi
Op vrijdag 21 juni 2002 18:35 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

Klopt, dat die lampjes branden komt door WOL.
Zeker weten? Bij de netwerkkaartjes zitten geen kabels om ze aan m'n moederboard aan te sluiten. Sterker nog, volgens mij zit er niet eens aansluiting op de netwerkkaart. Het is alleen een beetje vreemd dat het bij 1 van de 4 netwerkkaartjes het geval is. Zal denk ik wel te maken hebben met het type voeding in die pc ofzo.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Je mobo moet PCI 2.2 ondersteunen om WOL vie de PCI bus te kunnen doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1