Toon posts:

LCD´tje uit laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb een lcdŽtje uit een laserprinter 14polige aansluiting maar de hele printplaat is leeg van beneden als ik onder de lcd zelf door kijk lijkt het net of zit daar een controller >(heel plat)< vandaar af lopen allemaal pooltjes naar de lcd

de printer werkt nog wel dus ik zou graaag weten of hij is aan te sluiten... (anders zonde om printer te slopen :+ ) Dit staat er op

PC-PJ41D
MMK-8994V-0

in google vind ik niets

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
check eerst wat voor controller onboard zit..
Zonder deze info kan je niets

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:03 schreef equinoxe het volgende:
check eerst wat voor controller onboard zit..
Zonder deze info kan je niets
de controller zit onder de LCD dus ik kan niet gaan kijken :z

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:05 schreef T-Mug het volgende:

[..]

de controller zit onder de LCD dus ik kan niet gaan kijken :z
dan kun je het bijna zo goed als cker wel schudden ;)

• equinoxe
toch wel, dat schermpie zit vast met een metalen frame, of niet?
Het enige wat je hoet te doen is die voetjes van dat frame weer recht te buigen en het scherm eraf tillen.
Dan kan je zien wat voor controller het is.
Check op google of de controller compatible is met de HD44780, vind een datasheet van desbetreffende controller, volg de printbanen van controller naar de pinnen en je weet welke pin wat voor functie heeft.

Zonder type controller kan je dat ding ook niet aansturen, weet je niet welke pin wat voor functie heeft en kan je dus blijven :Z

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hier staat het 1 en ander uitgewerkt.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:14 schreef equinoxe het volgende:
toch wel, dat schermpie zit vast met een metalen frame, of niet?
Het enige wat je hoet te doen is die voetjes van dat frame weer recht te buigen en het scherm eraf tillen.
Dan kan je zien wat voor controller het is.
Check op google of de controller compatible is met de HD44780, vind een datasheet van desbetreffende controller, volg de printbanen van controller naar de pinnen en je weet welke pin wat voor functie heeft.

Zonder type controller kan je dat ding ook niet aansturen, weet je niet welke pin wat voor functie heeft en kan je dus blijven :Z
al gedaan maar dat zit met een dunnen spul vast (de scherm zelf) en als ik het lcd-tje er af zou trekken zal die het niet doen

• equinoxe
dat dunne spul zijn 2 rubbere verbindings strippen, die zitten nooit gelijmd ofzo, wilt wel eens lijken alsof ze dat zijn, maar je kunt het zo lostrekken.

* equinoxe The EquinoXe heeft wel vaker een LCD uit elkaar genomen zonder deze te beschadigen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:25 schreef equinoxe het volgende:
dat dunne spul zijn 2 rubbere verbindings strippen, die zitten nooit gelijmd ofzo, wilt wel eens lijken alsof ze dat zijn, maar je kunt het zo lostrekken.

/me The EquinoXe heeft wel vaker een LCD uit elkaar genomen zonder deze te beschadigen
deze is dus stuk :'(

• equinoxe
What happend?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:35 schreef equinoxe het volgende:
What happend?
stripjes willen niet meer op de goede plaats

Verwijderd

Zie de LCD FAQ over 'vreemde' LCD's.

Verwijderd

Bij wijze van hoge uitzondering mik ik 'm weer even open in overleg met de topicstarter.

Verwijderd

Topicstarter
Okej er zit dus WEL een controller op het lijkt op een core van een AMD en er staat niks op en zit onder de LCD

En na wat contactspray kon deed ie het weer....

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.c.kingma/photo.jpg

ik heb ff een phototje gemaakt het witteflakje is dus de soort core

en nog bedankt dabit! :*

• equinoxe
Op vrijdag 21 juni 2002 20:21 schreef T-Mug het volgende:
Okej er zit dus WEL een controller op het lijkt op een core van een AMD en er staat niks op en zit onder de LCD

En na wat contactspray kon deed ie het weer....

[afbeelding]

ik heb ff een phototje gemaakt het witteflakje is dus de soort core

en nog bedankt dabit! :*
maak eens een duidelijke foto waarop de controller goed te zien is (zonder dat stukje wit waar het typenummer scheef is eruit-geknipt)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 00:34 schreef equinoxe het volgende:

[..]

maak eens een duidelijke foto waarop de controller goed te zien is (zonder dat stukje wit waar het typenummer scheef is eruit-geknipt)
umh kijk dat is dus de controller er staat niks op en het lijkt op een core van een amd cpu (alleen beetje kleiner)

er staat dus ook HELEMAAL niks op

Verwijderd

Nou dit is dus typisch zo'n situatie zoals in de faq staat beschreven over vreemde lcd's. Waarom zou je ook een werkende printer openslopen? Voor een paar euro heb je een goeie lcd. Je zou misschien kunnen kijken of er nergens op internet een sheet staat van je printer waarop het controller nummer toevallig is vermeld. Maar dit lijkt me een slotje ook al is het topic al een keer dicht geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 19:53 schreef Thorry het volgende:
Nou dit is dus typisch zo'n situatie zoals in de faq staat beschreven over vreemde lcd's. Waarom zou je ook een werkende printer openslopen? Voor een paar euro heb je een goeie lcd. Je zou misschien kunnen kijken of er nergens op internet een sheet staat van je printer waarop het controller nummer toevallig is vermeld. Maar dit lijkt me een slotje ook al is het topic al een keer dicht geweest.
moet een nieuwe demagnetiseerder in van 200 dollar... en als ik de lcd kan gebruiken ga ik hem niet verkopen of nieuwe demagnetiseerder kopen...

• equinoxe
Op zaterdag 22 juni 2002 19:44 schreef T-Mug het volgende:

[..]

umh kijk dat is dus de controller er staat niks op en het lijkt op een core van een amd cpu (alleen beetje kleiner)

er staat dus ook HELEMAAL niks op
Die "core" zit wel effe vet scheef op de chip, en ziet eruit alsof ie haarscherp geknipt is terwijl de omgeving van dat witte vlak onscherp is. Daarnaast is de witte kleur te "zuiver" om gefotografeerd te zijn. |:(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Bij deze alsnog op slot..
zie de FAQ over "vreemde" LCD's
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.