ik heb de demo maar eens gedownload en me zeer objectief opgesteld en niet naar de naam M. Schumacher gekeken.
Mijn mening.....
De menu's zien er leuk, flitsend uit, wat wel opvalt is dat er in de intro's en tussendoor menu's overdreven veel de naam M. Schumacher te zien is, redelijk storend though. De opties vind ik ietwat onoverzichtelijk, je moet namelijk alles aanvinken in zijn meest onduidelijke vorm, ik zat op den duur in analoog modus te racen met mijn stuur
Laten we maar eens rijden, het laden gaat op een aangename snelheid, mijn reso was 1024x768x32 en alle grafishe opties 'aangevinkt'.. Het oogde heel goed, de baan zag er goed uit. Maar heel veel meer dan de baan zie je zo 1 2 3 niet echt, maar da geeft nix. Rijden met die hap, 'damn wat rijd dat kut..' was mijn eerste gedacht. Maar plots herinnerde ik mij die ene optie bij controls, hmm change camera-button 3 weer. Hey zou die button op mijn stuur zitten?

Jawel dus, en hop, ik keek door helm. Op de een of andere manier rijd dat vele malen beter en slip je veel minder, tis wat je gewend bent.
Het realisme, ik had er al niet veel van verwacht......
Ik gas geven, kijk eens achterom, mijn voeten bewoogen niet...hmm, schoonheidsfoutje? Verder rijden en plots een paar hele vreemde textures tegenkomen in bochten. Ongeveeer op 3/4 van het demo circuit ga je een bocht links/omhoog nemen, daar is de weg heeeel vreemd...
Het rijgedrag is ook niet bepaalt realistisch te noemen, naar mijn mening accelereren de karts ook net iets te langzaam en zijn ietwat nerveus.
Ook de FF laat te wensen over. In een echte kart, de wagen trilt, alles trilt, je voelt elke beweging, het stuurt zwaar. Bij een echte kart denk je altijd dat je maximaal stuurt, maar als je dan iets meer kracht zet, kan je nog net dat ietsje verder sturen, en dan pas gaat hij een beetje slippen. Tenminste, zo is dat geweest in elke kart waarin ik gezeten heb, dat zijnj er heel wat.
Maar wat nu, het lijkt bijna alsof mijn FF uitstaat, kan makkelijk vol sturen en slippen ongelooflijk je staat gelijk omgekeerd en je hoeft niet eens hard te rijden. En dan te bedenken dat Immersion notabene aan het FF gedeelte heeft meegewerkt, die hebben volgens mij zelfs aan mijn stuurje gekloot. Hij remt ook belachelijk hard op zijn motor, je hoeft maar een paar graden minder gas te geven en je komt moeiteloos redelijk scherpe bochten door.
De AI is gewoonweg
bout. Het lijken net een stel patsertjes die de serieuze rijders weleens van de weg af willen beuken. En dat zouden dan goede rijders (ingame) moeten zijn, dacht het niet. Ik maakte me zo breed als de kaaklijn van D. Coulthard (

), maar tegen een forse beuk begin ik niks natuurlijk.
Het geluid gaat nog, het klinkt wel vreemd en blikachtig, maar ik heb weleens slechter gehoord.
Helaas meneer Schumacher, speel het spel voortaan voordat je je naam eronder kalkt

Dit spel is de naam Michael Schumacher Racing World Kart 2002 onwaardig.