duron 650@900, 2 MIN om in win me te komen.

Pagina: 1
Acties:

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Mijn computertje doet er wel erg lang over om in windows me te komen. eerst dacht ik dat het aan mijn netwerk kaartjes lag want die hadden nog geen vaste ip. Maar nu ik dit veranderd heb doet hij het nog. Hij start verder wel gewoon op en draait dan ook stabiel alleen het duurt zo lang.

weet iemand misschien raad?

(duron 650@900 2 quantum 15 gb ata 66 (7200 rpm)schijven, brander, dvd, gforce 1, soundblaster 128 en 2 netwerkkaartjes.)

Verwijderd

Het ligt er inderdaad aan...
(heftig) overklokken kan dat gedrag veroorzaken, maar ook mogenlijk is een voedingsprobleem of die netwerkkaartjes.
Alle 3 de versies heb ik al eens meegemaakt.

Als een voeding het nog maar net trekt zorgt dat ook wel eens voor zeer traag opstarten.
Maar ook netwerkkaarten geven dit probleem geregeld.
1. Probeer eerst eens je netwerkkaartjes te de-installeren en de computer opnieuw op starten.
Als hij dan snel opstart heb je het probleem meteen gevonden, en de 2 netwerkkaartjes worden daarna door WinMe weer opnieuw geinstalleerd (waarna het weer een probleem is :( ).

2. Kijk ff wat voor voeding je hebt.. 300Watt is normaal (nodig) voor Duron/Athlon zeker overklokt.

3. Waar staat het voltage op bij je Duron? 1.8 - 1.85Volt is an te raden bij Duron650@900.

4. Totaal schone herinstallatie van WinMe (alleen als uiterste noodmaatregel natuurlijk ;) )

Verwijderd

ik heb mijn duron 600 nu op 800 lopen, maar hij wil nog wel een vastlopen, op wat voor spanning kan ik hem dan het beste laten draaien???

alvast bedankt

Verwijderd

Ik zou 1.75 Volt aanraden.
Maar expirimenteer een beetje zou ik zeggen, zorg alleen dat je absoluut niet boven de 1.9V komt ik zou 1.85 als max doen (better safe then sorry... ;) ), en zorg voor een goede koeling.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar als er een promise ata100 controller opzit (zoals op de asus A7V) dan duurt de boot vrij lang door de drivers van die controllers. Nu zijn er wel nieuwe drivers uitgekomen, onlangs, maar ik weet effe niet waar ze staan (versie 1.60 build 25).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 23:19 schreef chaos666 het volgende:
en zorg voor een goede koeling.[/quote]Is een golden ORB goed, ik denk het wel :)
Maar dan gaan we dat nu ff proberen, want mijn VIA hardware monitor geeft aan dat ie op 1.64 V zit is dus gewoon te weinig????

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Had ik ook. Het ligt aan je netwerkkaart.
Je moet de PCI latency lager zetten.
Zet hem op 28.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
het licht in iedergaval niet aan mijn voeding (300 W) maar ik denk dat het dus wel aan mijn netwerk kaarten licht. Als ik die er namelijk uit haal start hij weer normaal op. (ik heb trouwens een asus a7v en mijn duron draait op een core van 1.85 met 51 C stressed.

In ieder gaval bedankt. Ik denk dat ik die netwerk kaartjes maar eens onder de loep ga nemen.

Verwijderd

Na paar keer kloten (meer kun je het niet noemen) met m'n netwerkkkaartjes start hij nu bij beide systemen wel goed op, dus er is nog niets verloren ;)
Pagina: 1