Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik wil een nieuwe geluidskaart, ik zit te twijfelen tussen Audigy Playr of de Extigy. Ik speel regelmatig games en draai veel muziek af via mijn pc. Ik wil er een DTT 3500 Dolby 5.1 aan gaan hangen. Welke geeft de beste resultaten? Ik vind die Extigy echt supercool maar hij moet niet minder zijn dan de Audigy

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je met een externe geuidskaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Audigy's geven dacht ik geen geluidsverschil in kwaliteit..

alleen de functies, zoals bay e.d. dat is het..

en de Extigy is extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Extigy gaat via USB. DIt betekent dat ze hiervoor bandbreedte nodig hebben. Creative heeft hier wel over nagedacht, ze gebruiken geloof ik iets van maximaal 20% van de normale bandbreedte van USB. DIt betekent echter dat de geluidsstroom GECOMPRIMEERD verzonden moet worden naar de extigy, voordat deze weergegeven kan worden. Extigy gebruikt dus een vorm van streaming audio. In principe zou het verschil onhoorbaar moeten zijn, maar toch. VGL. bijvoorbeeld MP3; ik weet niet of jij het hoort maar het verschil tussen een rate van 128k en 256k hoor ik wel degelijk! 1e nadeel van de Extigy is dus dat deze nooit in staat zal zijn de geluidskwaliteit van de AUdigy te evenaren.
Daarbij komt het probleem van USB; door gebruik van de extigy wordt een stuk van de USB-bandbreedte afgesnoept --> kan problemen opleveren met andere USB-apparatuur, vooral als dit er veel zijn!
Een extigy heeft denk ik alleen de voorkeur wanneer je bijv. op een laptop 5.1 audio wilt hebben, voor presentaties e.d. Daarnaast kan een extigy handig zijn als je de kast niet open wilt (of ivm garantie kunt) halen.
Vindt jet het niet erg om ff een kaartje in te bouwen, dan zou ik zeker voor de audigy kiezen. Is volgens mij nog goedkoper ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 21 juni 2002 15:57 schreef The_Eagle het volgende:
Extigy gaat via USB. DIt betekent dat ze hiervoor bandbreedte nodig hebben. Creative heeft hier wel over nagedacht, ze gebruiken geloof ik iets van maximaal 20% van de normale bandbreedte van USB. DIt betekent echter dat de geluidsstroom GECOMPRIMEERD verzonden moet worden naar de extigy, voordat deze weergegeven kan worden. Extigy gebruikt dus een vorm van streaming audio. In principe zou het verschil onhoorbaar moeten zijn, maar toch. VGL. bijvoorbeeld MP3; ik weet niet of jij het hoort maar het verschil tussen een rate van 128k en 256k hoor ik wel degelijk! 1e nadeel van de Extigy is dus dat deze nooit in staat zal zijn de geluidskwaliteit van de AUdigy te evenaren.
Daarbij komt het probleem van USB; door gebruik van de extigy wordt een stuk van de USB-bandbreedte afgesnoept --> kan problemen opleveren met andere USB-apparatuur, vooral als dit er veel zijn!
Een extigy heeft denk ik alleen de voorkeur wanneer je bijv. op een laptop 5.1 audio wilt hebben, voor presentaties e.d. Daarnaast kan een extigy handig zijn als je de kast niet open wilt (of ivm garantie kunt) halen.
Vindt jet het niet erg om ff een kaartje in te bouwen, dan zou ik zeker voor de audigy kiezen. Is volgens mij nog goedkoper ook.
Nice thnx voor de informatie. Ja kijk hij ziet er echt bruut uit (extigy) maar de geluids kwaliteit moet echt niet echteruit gaan :r

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Op vrijdag 21 juni 2002 15:57 schreef The_Eagle het volgende:
Mooi verhaal..
totaal mee eens, ik heb hier zelf een audigy met een 5300 Inspire setje en een hoontech uitbreidings dingd, de SB DBII (http://www.hoontech.nl/)

ik vind het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03
wat d8 je van cpu load :r , en je moet usb 2.0 hebben
de goedkoopste audigy dus :) alleen jammer dat ze duurder zijn geworden, ik had hem voor 69 euro :)

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Audigy gaan... Extigy pakt enorm veel CPU-power als je een spelletje als UT doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Chiron

Moderator Discord
mja zou persoonlijk sb links laten liggen en voor een terratec dmx 6xfire gaan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 22 juni 2002 00:32 schreef Ener-G het volgende:
mja zou persoonlijk sb links laten liggen en voor een terratec dmx 6xfire gaan
of een egosys :)

neuh..maar audigy is ook best een 'leuke' kaart hoor..zeker voor zijn geld..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Audigy rulez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zon extigy gebruikt 20% cpu power op een pentium 4 2000a, dus nie interessant bij gecompiceerde games of trage cpu kijk voor de test op www.tomshardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Audigy Platinum ownzz :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 22 juni 2002 09:41 schreef MST_Morpheus het volgende:
Audigy Platinum ownzz :)
Waarom zou je een platinum nemen als de Player (oem) veel goedkoper is? Voor het spelen van games en muziek heb je echt geen Audigy drive nodig.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
Op zaterdag 22 juni 2002 12:10 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Waarom zou je een platinum nemen als de Player (oem) veel goedkoper is? Voor het spelen van games en muziek heb je echt geen Audigy drive nodig.
voor de afstandsbediening die er bijzit :D

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 22 juni 2002 13:16 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

voor de afstandsbediening die er bijzit :D
mwhaa..kan je ook kopen :P
mar wel tof..dan kan je misshcien beter een dvd speler kopen :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 22 juni 2002 12:10 schreef Tyrian het volgende:

[..]

1. ik vind het errug handig als ik iets via de lijn-in wil opnemen, hoef ik niet onder mijn bureau en achter mijn PC te duiken, plug het zo voorin.
2. staat wel mooi, zo'n box in je tower >:)
3. afstandsbediening roeleert ook wel :7

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1