[delphi n00b] highscores saven?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Kprobeer een Yahtzee! spelletje te maken (voor school ja) en nu wil ik highscores saven... Daar heb ik een paar vraagjes over...
Ik wil de highscores namelijk in een venstertje laten zien, maar niet in tekstboxjes, maar gwoon netjes afgedrukt in labeltjes... maar:
- Hoe kan ik de scores het beste wegschrijven?
- Is er een manier om het zo te maken dat ze niet aan te passen zijn? Soort encryption ofzo, of is er al iets voor in Delphi?
- Hoe lees ik ze weer uit en zet ik ze netjes in labeltjes?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Probeer iets te leren over filestreams. Erg makkelijk. Je kunt alleen geen strings weg schrijven dus verzin iets als:
lengte|stringlengte|string

Er is trouwens een class die de filestreams class extend en dan kun je er wel strings mee weg schrijven, ben alleen de naam kwijt sorry..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer het in eerste instantie maar gewoon zonder encryptie klaar te spelen. Als je (zoals je zelf zegt) al wat moeite hebt met het dynamisch vullen van een label, kun je de encryptie beter maar helemaal links laten liggen..

Ok voor dit probleem geldt weer het opsplitsen in sub problemen. Probeer eerst gewoon eens wat om te spelen met het inlezen en wegschrijven van bestanden. Ga ook eens spelen met wat labels. Als je beide onder de knie hebt is het waarschijnlijk een eitje om je probleem op te lossen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Passenger
tnx for advice! het vullen van een labeltje lukt nog wel hoor :) maar het ging me vooral om het read/write gedeelte... wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ale je het echt heel sompel wilt doen

in sommige componenten (zoals Tmemo) zit de functie loadromfile en save to file..

• Passenger
Op vrijdag 21 juni 2002 17:13 schreef THIJZEL het volgende:
ale je het echt heel sompel wilt doen

in sommige componenten (zoals Tmemo) zit de functie loadromfile en save to file..
en dat is dus precies wat ik niet wil :) kwil t netjes hebben :) (wat ben ik toch eigenwijs :P)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk gewoon eens bij wat voorbeelden of in de manual (volgens mij is het in delphi iets van open ofzo)

Trouwens... google is in dit soort situaties je vriend :)...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• THIJZEL
  • Niet online
nou dan moet je een stream naar een fil eaanmaken he

typ in de help eens 'fstream' in

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Op vrijdag 21 juni 2002 17:17 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

en dat is dus precies wat ik niet wil :) kwil t netjes hebben :) (wat ben ik toch eigenwijs :P)
TStringList heeft ook een LoadFromFile en een SaveToFile functie. Dan heb je die TMemo niet nodig.

https://fgheysels.github.io/

• THIJZEL
  • Niet online
procedure AssignFile(var F; FileName: string);

zoek op assignfile
Pagina: 1