Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
En SCSI kaartje: Ik heb niet veel vertrouwen in Target
If nothing is written below, I was the last to reply...
Is het niet overdreven om en DVD en CD is je systeem te zetten?
En SCSI kaartje: Ik heb niet veel vertrouwen in Target
ohw en die SCSI controller, dat is het enige wat ze hebben
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik zou er een grotere HD inzetten, 10gb is zo op.[/quote]Daar hebben we toch een writer voor
Russian Blue Neji
Kate Bush
De SB live is ook een beetje jammer...[/quote]EEEEHH
Russian Blue Neji
Kate Bush
Daar hebben we toch een writer voor :)[/quote]Ja, dat denk je nu... maar dat valt straks zwaar tegen hoor... ik had eerst 17Gb + brander, was niet meer genoeg, werd 37... en nou heb ik (voor de gein
Ja, dat denk je nu... maar dat valt straks zwaar tegen hoor... ik had eerst 17Gb + brander, was niet meer genoeg, werd 37... en nou heb ik (voor de gein
Wat zet je er dan allemaal op? Ik ben namelijk niet zo'm gamer.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik ook niet, er staan (meestal) maar 3 spellen op (HL:CS, Diablo 2 en UT) en een berg MP3's.. maar ik heb nooit zin om die MP3's op CD te zetten :)[/quote]Dat bedoel ik dus, dat ben ik wel van plan
Russian Blue Neji
Kate Bush
Uhm nu ben ik ff kwijt wie zei "sblive=jammer" maar daar wil ik wel wat uitleg van hebben.
Enige waar je nog over zou kunnen nadenken is een grotere monitor hoewel die iiyama wel ZWAAR relaxt is (staat hier ook op mijn burootje
Greetz,
makkie
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Verwijderd
http://hardware.redhat.com/redhatready/cgi-bin/us/db-hcl.cgi
bijvoorbeeld.
10GB is wel wat klein ja.. zelf heb ik 100GB
Zou ook geen CDRom speler neme, ik gebruik zelf ook me Pioneer DVD als CD Speler, werkt perfect
Verder een goed systeem.
dit zou ik dus doen...
Ik zou een IDE fikker neme ipv, SCSI scheeld weer geld op fikker/kaart en qua CPU load is dat met een 800Mhz ook niet echt boeie.
10GB is wel wat klein ja.. zelf heb ik 100GB
Zou ook geen CDRom speler neme, ik gebruik zelf ook me Pioneer DVD als CD Speler, werkt perfect
Verder een goed systeem.[/quote]Ik heb van vrienden begrepen, dat je toch beter een cd-rom kan kopen, en niet gebruik moet maken van de DVD, want het is toch anders
Oh, en SCSI zoals je al zegt, dan kan ik ook andere dingen doen, en onderschat het niet, ik heb nogal veel vensters open staan
Russian Blue Neji
Kate Bush
Da_man, hij zegt toch dat ie geen gamer is? Dan heb je echt meer dan genoeg aan een matrox g400.
Uhm nu ben ik ff kwijt wie zei "sblive=jammer" maar daar wil ik wel wat uitleg van hebben.
Enige waar je nog over zou kunnen nadenken is een grotere monitor hoewel die iiyama wel ZWAAR relaxt is (staat hier ook op mijn burootje
Russian Blue Neji
Kate Bush
Russian Blue Neji
Kate Bush
En ik zou je vrienden niet echt geloven met dat DVD/CD gebeuren, want de nieuwere DVD's lezen CD's net zo snel als die CD-ROM's dat doen (en zeker die Plextor). Dus gebruik die 100 gulden die je bespaart op een grotere HD, en kijk in een winkel even hoe een 17" ten opzichte van een 19" werkt op een hoge resolutie. (Ik draai(de) op beide (CTX) monitoren 1600x1200, en dan is 19" toch veel beter. Draai je 1280 dan zou 17" goed genoeg moeten zijn, en als je dan een G400 DH koopt, kan je er later nog een 19" of 22"
Verwijderd
Oh ja joh!!!
Bij de dual head kan je de 2e monitor uitgang ook als tv out gebruiken, wel leuk als je ook DVD'tjes gaat kijken met die DVD speler :)[/quote]Vaag, want daar heb je toch weer een andere kaart voor, de Millenium G400 max, die heeft toch TV out:?, word een beetje gek:?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Of die Single Head G400 TV-out heeft weet ik niet (de 16Mb in ieder geval niet), maar bij de Dual head krijg je geloof ik zo'n omvormertje waarmee je de VGA aansluiting kan omvormen naar een TV-Out... is wel heel handig natuurlijk (en fijn met die toekomstige 22"
Ben nog aan het denken of een 17 inch of een 19 inch
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik weet dat je nu geen 22" koopt, maar als je m'n vorige post had gelezen snapte je dit ook wel :)[/quote]Heb ik wel gelezen, maar dat wordt wel een heel verre toekomst, want na deze investering ben ik blut
Russian Blue Neji
Kate Bush
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
bij die scsi brander zit toch wel een scsi cdrom/ dvd anders zie ik het but van die scsi niet echt.[/quote]Ut heeft toch wel degleijk nut, die brander belast je CPU dan minder, moet je voor de doel drive(DVD of cdrom drive), dan ook SCSI hebben, dat wordt een dure grap
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Geen scsi-brander (en dus ook geen scsi-kaart) en geen aparte cd-rom.
Neem een 12x-IDE brander en besteed de rest aan een 19" en/of een grotere harddisk.
Met 12 speed zijn cd's in 5-10 minuten klaar, het scheelt een hoop geld (geen scsi en dus ook geen controller)
Aparte CD-ROM is niet nodig, mijn pioneer DVD leest cd ook goed en dat scheelt weer 100 piek.
Met die paar honderd piek die je overhoudt heb je al bijna die 19".
Pas op met de gedachte dat je toch alles kunt branden, zeker bij mp3's is het lastig als je elke keer moet gaan zoeken waar je nummers staan. 10GB lijkt me erg weinig (2GB voor progs, 2GB voor paar spellen, heb je nog maar 6 GB over), bovendien zijn 20GB schijven niet zo duur in verglijking met 10GB.
ik heb zelfde als jij alleen dan 19 inch scherm (LG995 bij hard-ware.nl), 30 gig 7200rpm HHD IBM, ABIT KT7 mobo, logitech muis optical, en geforce2 gts kaart (en nog wat standaard grut)
alleen duron 700 en mijn plextor is de 12x ide (maar die heetf wel weer burnproof en dat heeft die scsi niet, en ze zijn bijna even snel), en ik heb maar 128mb sdram en geen dvd, maar dan nog....
mijn kosten: 4200 piek
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
tering da's duur...
ik heb zelfde als jij alleen dan 19 inch scherm (LG995 bij hard-ware.nl), 30 gig 7200rpm HHD IBM, ABIT KT7 mobo, logitech muis optical, en geforce2 gts kaart (en nog wat standaard grut)
alleen duron 700 en mijn plextor is de 12x ide (maar die heetf wel weer burnproof en dat heeft die scsi niet, en ze zijn bijna even snel), en ik heb maar 128mb sdram en geen dvd, maar dan nog....
mijn kosten: 4200 piek[/quote]EEEH, jij hebt wel eel LG scherm, da' s geen Iiyama. Je zegt het al geen DVD. Dan heb je ook nog een duron 700, tegen een thundertbird 800, da' s toch een wereld van verschil, en in prijs. En ga zo maar door.....................
Dus iedereen die hier komt en zegt dat zijn systeem goedkoper is, ja DUH, er zitten goedkopere spulletje/onderdelen in, da' s toch logisch:?
Russian Blue Neji
Kate Bush