[RH7.1] open office ?

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Na de installatie van open office 1.0 is mijn /usr dir voor 98,5 % vol geraakt ! Dit was niet helemaal de bedoeling ! :P

In welke dir kan ik het beter wel installen ? of moet ik de /usr partitie groter maken ? ( dit laatste is volgensmij best lastig op een draaiend systeem, nietwaar ?)

Ik wil dus ook dat andere gebruikers het kunnen opstarten.
En moet ik het installen als ROOT ?

Verwijderd

In welke dir je kunt installeren hangt af van je partitie indelingen. Deze kun je opvragen door bijvoorbeeld het commando 'df -h' in te geven. Dan heb je ook gelijk een overzicht van de beschikbare ruimte.

Je kunt OpenOffice.org system-wide (voor alle gebruikers) installeren (als root) of in je eigen homedir (/home/<username> ) voor alleen die gebruiker.

Dus post de output van df -h eens.

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Output van "df -h" vanuit de / dir

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1 3.7G 1.5G 2.1G 40% /
/dev/hdc2 4.6G 33M 4.3G 1% /data1
/dev/hdc3 4.6G 33M 4.3G 1% /data2
/dev/hdc1 27G 257M 25G 1% /home
none 125M 0 124M 0% /dev/shm
/dev/hda2 1.9G 1.7G 221M 89% /usr

Maar wat is nu het verstandigste als ik ik het voor meerdere gebruikers ('system-wide') wil installen ?
gewoon onder / ? -> /OpenOffice (vind ik n.l. lelijk ! :P)

P.s. kan ik onder / een dir /usr/local/OpenOffice aanmaken en pleurt ie die dan z.g.n. bij in de bij /usr partitie ? Want dat zou geloof ik ook een mooie oplossing zijn, toch ?

Verwijderd

Als je een dir /opt hebt kun je mm daar installeren, /opt/OpenOffice.org/ of iets dergelijks. Als je die niet hebt maak je deze aan met mkdir /opt . Zo te zien gaat dat dan van je / ruimte af, en aangezien je daar nog 2.1 GB hebt moet dat wel lukken lijkt me :)