Toon posts:

Raid overzetten naar nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen. er zijn al veel raid topics maar ik kon er geen een vinden die mij bij dit probleem kunnen helpen.

Ik wil mijn raid setup overzetten naar mijn niewe mobo.
in mijn ouder moederbord zat een highpoint en mijn nieuwe ook dus dat scheelt alleen wat meot ik nu doen.
als ik in de raid bios zit kan ik een raid array maken en verwijderen. als ik er een ga maken worde er uitdrukkelijk verteld dat ik al mijn data zal verliezen. tsjaa wat kan ik nog meer doen.
het is bij elkaar wel 60 gb aan data en ik kan niet zomaar ergens een schijfje lenen.
wie o wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik geloof dat het het ook mogelijk broken arrays te herstellen vanuit dat menu. Ik heb een HTP372, en in het boekje staat dat dat mogelijk is. dus kijk maar ff in je handleiding over hoe het precies moet. suc6

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kan dat niet en zal je eerst moeten backuppen en die terugzetten op je nieuwe systeem. :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
Je kunt dacht ik alleen van highpoint 372 naar de highpoint 372 misschien 374 maar dat lijkt me niet zeker...

Verwijderd

Topicstarter
mmmzzz ik had een 368 nu een 372
moet ik dus m'n oude pc weer opbouwen :(
zeker weten idereen?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Het kan NIET.
De raid gegevens zitten in de bios chip vanm de highpoint raidcontroller.

Dus tenzij je een bios opslaat en dat op een andere highpoint contr. weer terugzet, kan je het rqaidset niet verhuizen. Enneuh ik betwijffel ten zeerste of je een bios overdracht kunt doen .

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Beetje onnodig lijkt mij.

Je kunt :

1.Extra hdisk erbij zetten en je data daarheen kopieren
2.Via het netwerk je bestanden kopieren
3.cd's branden als het niet al te veel is

Verwijderd

Topicstarter
jawel ik meot wel m'n oude pc opbnouwen omdat ik daar alleen m'n schijven in kan lezen. maar goed
ik heb dus wat zitten kloten en nu zijn de schijven "leeg" ik heb denk ik alleen een partitie verwijderd. normaal gesproken zou je dat met undelte van partmagic kunnen repareren maar in dit geval is dat dus niet zo :( ieman ieman die nog een tip heeft?

ik weet het het was niet zoo slim

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Enige mogelijkheid die je hebt is om toch ergens een schijfje vandaan zien te halen om de data te ghosten terwijl je oude raid nog draait.
Dan nieuwe maken met je nieuwe moederbord en die ghost terugzetten.
Vraag desnoods om een HD voor 1 dag te huren oid in een winkel..

Systeem Specs

Pagina: 1