• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Sinds ongeveer december hebben wij hier adsl via Planet. Tevens hebben wij na de splitter twee telefoons.
Een gewone analoge en en DECT (digitale) draagbare telefoon. Nu stoort die laatste. Dit is heel verschillend, soms een beetje, en soms zijn we niet te verstaan.

Voor dit probleem zijn we bij primafoon geweest en hebben we gebeld met kpn. Ze zeiden eerst dat het aan de telefoon lag. Die heeft mijn pa nog mee gehad naar primafoon, om daar te testen (ze hebben daar adsl), geen problemen.
De frequentie van de telefoon is ook goed, want deze kiest automatisch z'n frequentie.

Nu zijn wij vandaag teruggebeld door de technische dienst van KPN, zij zeggen dat het aan de splitter ligt en dat we het verder moeten doen met onze provider. Ik denk eerder dat zij er dan van af zijn........ , maar ondertussen hebben wij er nog last van. Wie weet er hier meer van?? :? :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Splitter goed aangesloten? Binnenkomende draad in het midden, ADSL modem links en telefoon(s) rechts?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
op welke plaats zit die splitter?
Bij het installeren van de telefoonsplitter is de plaats waar u deze splitter installeert erg belangrijk. De splitter moet altijd geplaatst worden voor alle telefoontoestellen die u gebruikt

• JustSomeone
jaja, die splitter hangt goed en de draaien zitten er goed in. De telefoons hangen allebei na de splitter
We hebben zelfs nog bezoek gehad van een monteur, maar die snapt er helemaaaal niets van.......

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:19 schreef JustSomeone het volgende:
jaja, die splitter hangt goed en de draaien zitten er goed in. De telefoons hangen allebei na de splitter
We hebben zelfs nog bezoek gehad van een monteur, maar die snapt er helemaaaal niets van.......
Gewoon bellen met je Provider. Wanner je alles uitgelegd hebt dan zullen zij een ticket voor je aan moeten maken. Deze gaat vervolgens naar de KPN en je krijgt binnen enkele dagen een nieuwe splitter. suc6 :)

• JustSomeone
ok dank je

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met een Siemens DECT Telefoon. Soms komt er een flink brom/ruis door het gesprek heen. Dit is pas begonnen na de installatie van de adsl-verbinding die ik overigens zelf heb aangesloten.

Ligt dit werkelijk aan de splitter?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Dat het aan de splitter ligt zou best wel kunnen ja....maar wordt de splitter niet toevallig door KPN MxStream geleverd??? Dan moeten zij dat toch aanpassen?? volgens mij heeft je provider daar verder niet zo heel veel mee te maken, maar ok....als het op die manier wel te regelen is.......

iRacing Profiel

• JustSomeone
Ik dacht ook dat het via kpn te regelen, maar ja, zij sturen ons door naar de provider....

Verwijderd

Probleem is voor de volle 100 % te wijten aan hetzij een brakke splitter hetzij niet op de hoofdaansluiting gemonteerd zijn van de splitter.. (leuk.. je zet je compu aan en de huisgenoten hebben ruissss op de lijn), maar in jouw geval lijkt het eerste me het geval.
Overigens een beetje irritant dat Mxstream je naar je provider toestuurt.. Immers de provider moet weer een ticket aan gaan maken voor KPN.. (reden is men wil alles testen voor ze een nieuw dingetje naar je sturen)..
In dit geval eigenlijk raar, je hebt een jaar garantie op je splitter, bridge, rogje, router (of de leuke kpnnaam multi pc modem) of wireless lan... en als het kapot is moet je provider (die eigenlijk alleen de content en de radius beheert zodat je ook kan surfen met je verbinding)het oplossen.. Waarom betalen we KPN dan eigenlijk..?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:21 schreef JustSomeone het volgende:
Ik dacht ook dat het via kpn te regelen, maar ja, zij sturen ons door naar de provider....
Het installatiepakket word door de provider geregeld. Dus garantie problemen, defecten gaat allemaal via je internet provider. Deze hebben een superhandig helpdesknr, waar je dit kan bespreken.
En waarschijnlijk is idd die splitterkapot.

Ik snap niet waarom iedereen het zo irritant vind dat het via kpn gaat. Bij je provider vragen ze wat, komen tot de conclusie dat ie kapot is en er word een nieuwe toegezonden.
De tijd voor het intikken van je reacties hier kost nog meer tijd.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Op vrijdag 21 juni 2002 16:34 schreef Pjotr_B het volgende:
Probleem is voor de volle 100 % te wijten aan hetzij een brakke splitter hetzij niet op de hoofdaansluiting gemonteerd zijn van de splitter.. (leuk.. je zet je compu aan en de huisgenoten hebben ruissss op de lijn), maar in jouw geval lijkt het eerste me het geval.
Overigens een beetje irritant dat Mxstream je naar je provider toestuurt.. Immers de provider moet weer een ticket aan gaan maken voor KPN.. (reden is men wil alles testen voor ze een nieuw dingetje naar je sturen)..
In dit geval eigenlijk raar, je hebt een jaar garantie op je splitter, bridge, rogje, router (of de leuke kpnnaam multi pc modem) of wireless lan... en als het kapot is moet je provider (die eigenlijk alleen de content en de radius beheert zodat je ook kan surfen met je verbinding)het oplossen.. Waarom betalen we KPN dan eigenlijk..?
blaag...typisch kpn dus weer....het welbekende kastje-muur-werk.... |:( waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan??? naja, als dat de te bewandelen weg is, let's go for it then zou ik zo willen zeggen.....

iRacing Profiel

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:54 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

blaag...typisch kpn dus weer....het welbekende kastje-muur-werk.... |:( waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan??? naja, als dat de te bewandelen weg is, let's go for it then zou ik zo willen zeggen.....
Niet kastje-muurwerk, dat is als het onjuist handelen is. Nu verzorgt de provider gewoon de support. Altijd zo geweest ook.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 17:00 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

Niet kastje-muurwerk, dat is als het onjuist handelen is. Nu verzorgt de provider gewoon de support. Altijd zo geweest ook.
Wanneer je nog nooit een verbinding hebt gehad met MXSTREAM dan moet je met de KPN bellen. Wanneer het al wel een keer heeft gewerkt dan is het een probleem voor de provider. Zij zullen al je settings doorlopen en wat hardware testjes doen. Wanneer blijkt dat het in de hardware zit dan moet je dus een ticket aanlaten maken.

Het is pas kastje-muurwerk als je een multi-pc modem of een wireless modem hebt. Dan kan je helemaal je borst nat maken. Want deze worden wel geleverd maar ondersteuning ho maar. EN laat even weten hoe je het hebt opgelost.

}:O die KPN helpdesk medewerkers

• JustSomeone
Ik ga maandag of dinsdag met mijn provider bellen, dus je hoort het nog wel ;)

Verwijderd

In dit geval is het misschien geen kastje-naar-de-muur, maar een kennis van me heeft bij een helpdesk gewerkt en die zegt dat het actief gebeurt om vervelende klanten te weren. Zelf heb ik ook wat afgebeld tussen KPN en XS4ALL toen mn telefoon wegviel doordat ze een verkeerde zipstift op de mxstream centrale hadden geinstalleerd. Dus het klopt ook niet dat zodra je 1 x contact hebt gemaakt je naar je provider moet, want ik had nog niet eens mn DHZ-pakket toen dat gebeurde.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Had ik ook. Wat ik had gedaan is:

1) Laat KPN-monteur komen om te constateren dat modem kapot is (ga naar Primafoon om dit te regelen)
2) Wacht tevergeefs 1 lange week zonder internet op nieuwe splitter
3) Ga na anderhalve week weer naar Primafoon, omdat de splitter maar niet komt
4) Installeer na nog eens 3 dagen de nieuwe splitter

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Filtertje kopen a EUR 10 ofzo... tussen de analoge lijn en je toestel plaatsen. Filtert alle frequenties *behalve* die voor je gespek...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JustSomeone
Had gister een mailtje naar Planet gestuurd
Vandaag antwoord terug: Waarschijnlijk is de splitter niet in orde en kunt u beter een nieuwe aanvragen. Echter dient u hiervoor toch bij KPN te zijn want Planet levert alleen de software. KPN levert het hele adsl pakket....

Toch kastje-naar-de-muur....... :(

Morgen maar eens met de splitter en deze email langs primafoon, misschien dat ze daar nog splitters over hebben ;)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:52 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

Het installatiepakket word door de provider geregeld. Dus garantie problemen, defecten gaat allemaal via je internet provider. Deze hebben een superhandig helpdesknr, waar je dit kan bespreken.
En waarschijnlijk is idd die splitterkapot.
Echt niet..., De apparatuur wordt geleverd via kpn, de aansluitkosten (ook kpn) zijn ook voor je apparatuur. De aankoopnota van je rog, bridge of whatever is tegelijk je garantiebewijs. De provider schiet alleen maar een order in bij de KPN.
Het is toch superonhandig dat je bij je ISP moet klagen omdat er wat van KPN kapot is..
Ik snap niet waarom iedereen het zo irritant vind dat het via kpn gaat. Bij je provider vragen ze wat, komen tot de conclusie dat ie kapot is en er word een nieuwe toegezonden.
De tijd voor het intikken van je reacties hier kost nog meer tijd.
Was het maar zo makkelijk.

• JustSomeone
Vandaag gebeld met de MxStream helpdesk van Planet om een nieuwe splitter aan te vragen.
Verhaal een beetje uitgelegd. Zegt die vent, probleem ken ik, heb ik ook gehad. De splitter is goed, maar de kabel is in de meterkast waarschijnlijk gesplit naar een kabel beneden en naar boven. Hij zei dat er dus 1 kabel niet gesplit naar boven moet lopen.

Ik wist niet hoe dat bij ons zat, dus ik ging daar mee akkoord.

Nu heb ik aan mijn vader gevraagd hoe het zit, en de kabel is dus niet gesplit, maar loopt via een aansluiting in de kamer (die niet gebruikt wordt) naar boven. Dit is dus ook niet het probleem.
Nu ben ik na veel gebel/gemeel/en naar de primafoon toe gaan nog niets verder......
Pagina: 1