Toon posts:

[XP] Opstarten duurt lang

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe computer heb start XP heel traag op. Bij het XP logo tijdens het opstarten hapert ie even, het welcome scherm blijft een tijdje hangen, en eenmaal in windows gekomen duurt het nog een tijdje voor hij reageert op muisklikken enzo.

Ik heb al meerdere clean installs geprobeerd.

Mijn systeem:

Abit IT7 (Intel 845 E)
Intel PIV 2,26 Ghz
512 Mb Kingston PC2700 geheugen
2x Maxtor D740x (Raid0 --> Highpoint 374 Raid controller)
Geforce 3 Ti500

Iemand een idee?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Daar heeft Microsoft BootVis.exe voor gemaakt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 13:41
Mischien een netwerkkaartje erin??? Zo ja dat moet je er ff een Ip aangooien.

Verwijderd

Topicstarter
Wel een netwerkkaartje, hangt aan een DHCP router.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 13:41
Is dat ding dat niet traag met een ip geven dan? Haal dat kaartje er anders eens uit en start eens opnieuw op.

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
misschien zone alarm geinstalleerd? duurt het ook wel een paar minuutjes.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Bootvis.exe stopt de activiteit heel even tussen 'disk' en 'drivers' bij het opstarten, en doet ie eenmaal in windows EXTREEM lang over 'logon & services'.

Verwijderd

Topicstarter
Het is btw een clean install, geen programma's.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik Win 2000 geinstalleerd en heb hier hetzelfde probleem. Ik heb uitgevonden dat door het installeren van andere Detonator drivers het opstartprobleem al een stuk verholpen is, maar vraag mij nu toch af of het probleem niet in de Raid0 opstelling zit (2x Maxtor D740x, Highpoint 374 onboard raid).

Suggesties?

Verwijderd

Meldingen in de Event viewer?

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Je hebt het tooltje bootvis van billy...

hiermee kun je precies zien wat hij aan het doen is enzo... Dus van drivers initialisatie e.d.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
je hebt Bootvis wel gebruikt maar je hebt geen optimalisatie gedaan dus dan helpt het nog niks.
Onder een van de meest rechtse minuutjes (actions missschien? kan het nu even niet zien) staat onderaan Optimize System of iets dergelijks. Dit aanklikken en de rest spreekt als vanzelf.

Human Bobby

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
He, ik merkte dat ik precies het zelfde probleem heb.
Bootvis werkt niet bij mij
Heb jij al een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet. Ik heb nu Win 2000 geinstalleerd maar die doet ook raar.

Ik ga denk ik morgen mn RAID array verwijderen en opnieuw installeren zonder RAID.

Heb jij soms ook een RAID configuratie?

Verwijderd

Ik heb windows XP op een RAID0 array draaien en start lekker vlot op.
Controller is een losse PCI kaart: HighPoint RocketRAID 404 met HPT374 chipset.

Geen problemen dus, qwa raid.

P3 - 733
384 mb
2x maxtor 40 gb
NVIDIA GeForce 256 ( lekker oud :) )

Verwijderd

Hier ook probs, het opstarten duurt extreem lang tijdens het opstartscherm van 2000 en XP :r.

Athlon 1700+ XP
Asus A7V266
256MB DDR
ATI Radeon 8500 64MB

Updates en alles uitgeprobeerd, geen suc6

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-03 12:51
Bootvis gaf bij mij een sneller opstartend systeem, helaas was het 2sec sneller :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

hmmmm 70sec - 2 sec = nog altijd 68 sec :'(

heeft niemand een soortgelijk prob met de asus a7v266? heb al wat gesearched maar geen concrete oplossingen gevonden die de comp sneller lieten starten |:(

Verwijderd

Topicstarter
In windows 2000 heb ik ook nog het bijkomende probleem dat de computer zomaar opnieuw opstart zodra er iets grafisch moet gebeuren (3dmark, spel, winamp vis).

WinXP leek afgezien van het vage opstarten goed te draaien, behalve dat ik het gevoel kreeg of hij iets te verbergen had :).

• J_Zelhorst
Ik heb geen raid configuratie, denk dus niet dat het daar aan licht.

• J_Zelhorst
Zo te zien heb ik geen onderdelen die het zelfde zijn als die van jouw.

Mijn systeem

Abit KG7-Lite
Amd 1700 xp
Club 3d Nvidia Geforce 2 GTS
Creative SB 1024
Maxtor hardeschijf
Unex Netwerk kaartje aangesloten op een switch
En 256 mb ddr

• J_Zelhorst
Win xp kan wel snel opstarten, voor dat het streepje over de helft is gaat hij al verder. Alleen is dit niet altijd het geval. Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd zonder netwerk- en geluidskaart.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Op vrijdag 21 juni 2002 16:43 schreef BeatWise het volgende:
Volgens Bootvis.exe stopt de activiteit heel even tussen 'disk' en 'drivers' bij het opstarten, en doet ie eenmaal in windows EXTREEM lang over 'logon & services'.
Je services nalopen en grote kans dat je 1/3 niet nodig hebt, wellicht scheelt onnodige services uitschakelen ook nog wat.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.. Bootvis helpt ook geen donder.

Het heeft bij mij met een netwerkkaart te maken die er niet meer in zit.
Sinds die tijd is het zo iig.
Maarja hij staat niet bij hidden devices, dus ik kan hem ook niet verwijderen.. Ik heb alle waarden in het register ook al verwijderd die erna verwijzen.
Helaas zonder succes.

• J_Zelhorst
Kan het ook zo zijn dat ik mijn bios up moet daten.
Zo iets staat ook bij windows website.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 11:56
ik zit met een vergelijkbare config, XP, maar dan op een epox mobo, precies hetzelfde, doet er 2 keer zolang over om op te starten als mn p3

TheS4ndm4n#1919

• J_Zelhorst
als de computer bij het windows logo is, zie je eerst 30 keer dat balkje voor bij komen en dan begint hij iets te doen.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Opstarten : 1.11 min, en ik zie 13x dat blauwe balkje langs komen in het Windows scherm.

D700, 384 mb, XP pro nl

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• J_Zelhorst
Dat is eventjes heel wat minder dan mijn systeem

Amd 1700xp 256 ddr winxp pro

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Net ff gemeten:

Vanaf het aanzetten systeem tot login scherm = 25sec!
Inloggen, totdat alles is uitgerateld = 25sec (wel met roaming profile + inlog script)

Dus mijn systeem is klaar binnen 1 minuut.

P4 2Ghz/512MB RDRAM/Maxtor 740X

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 16:30
Bij mijn systeem komt dat balkie maar 5 keer voorbij terwijl ik helemaal niet zo'n snelle comp heb.

abit kt7a-raid
AMD athlon 1200
384 mb ram
geforce 2 mx

Last.fm
Films!

Verwijderd

Nog even voor de zoekers... Ik heb dit probleem een tijd geleden opgelost door het simpelweg vervangen van mijn COMPAQ DVD-speler naar een Aopen 52x CD-ROM.. 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 18:10:
Nog even voor de zoekers... Ik heb dit probleem een tijd geleden opgelost door het simpelweg vervangen van mijn COMPAQ DVD-speler naar een Aopen 52x CD-ROM.. 8)7
Bij iedereen zal de oplossing ergens anders liggen. Bij jou lag het probleem dus blijkbaar bij je DVD-speler. Ik had gister en vandaag hetzelfde probleem en ik heb het opgelost door de VIA drivers van m'n systeem af te halen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

bij windows 9x en ME was het zo zodra je je paswoord had ingevoerd dan zag je direct de window manager, bij windows xp als je dan je paswoord hebt ingevoerd, dan krijg je een blauw scherm te zien, en hoor je de harde schijf ratelen, en na een tijdje als alle startup programma's klaar zijn krijg je pas de windowmanager te zien, ik wil graag dat windows xp direct de window manager laat zien...

maar als ik direct na het paswoord invoeren op CTRL-ALT-DEL druk, dan doet ie wel wat ik wil...

zie dit bij heel veel mensen, dat dat blauwe scherm te lang blijft staan, en bootvis helpt wel om sneller op te starten maar niet om sneller dat blauwe scherm bij login weg te krijgen...

ik wil dat blauwe scherm eigenlijk helemaal niet zien, net zoals ik nu op CTRL-ALT_DEL druk direct naar aanmelden, dan kan ik tenminste zien wat ie doet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 23:17 ]

Pagina: 1