Toon posts:

Rechten sharing / NTFS vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe het nou precies zit met file / folder rechten i.c.m. share en NTFS met misschien wat voorbeelden.

share + share
share + NTFS
NTFS + NTFS

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Hmm. vraag vind ik niet echt duidelijk.. wat wil je nu precies weten??

Je krijgt iig altijd de laagste rechten..

Dus als je op NTFS full control hebt en op de share alleen read; dan krijg je uiteindelijk alleen read..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 15:02 schreef Krypt het volgende:
Hmm. vraag vind ik niet echt duidelijk.. wat wil je nu precies weten??

Je krijgt iig altijd de laagste rechten..

Dus als je op NTFS full control hebt en op de share alleen read; dan krijg je uiteindelijk alleen read..
Wat ik eigenlijk bedoel is voorbeelden van de verschilldende combinaties. Dus diverse directory structuren met dan de verschillende soorten rechten zowel share als NTFS en wat je dan als user rechten overhoud.
Maar ik zoek dan ook de combinatie directory onder directory maar dan ook met de verschillende rechten.

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Als je als gebruiker in meerdere groepen zit en je hebt bij de ene groep full control en bij de andere groep geen rechten (deny)

Dan gaat de deny boven alles

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
http://infocenter.cramsession.com/TechLibrary/GetHtml.asp?ID=1407&GetDes=&CatID=382 Misschien dit handige info...

Zoek anders ff op de cramsession site; staat veel info..

Pvouput live

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
idd, kun je veel op terug vinden. Wat je in de praktijk normaal gesproken doet is je share volledig open zetten, en verder alles op NTFS-niveau regelen. Bij NTFS geldt vrijwel altijd dat most restrictive geldt.....dus vandaar...

iRacing Profiel

Pagina: 1