Toon posts:

help met variabele: %username%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2000 server waar we met windows 98 clients op in loggen. Windows 98 houdt geen variable bij in de SET tabel met de naam van de ingelogde gebruiker.

Dit heeft te maken met het maken van een logonscript (batch file)

maar we willen dus een universeel loginscript gebruiken voor iedere gebruiker.

maar de vraag is dus eigenlijk hoe ik in een batchfile een variabele aanmaak voor de SET tabel met de naam van de ingelogde user. Is dit op de een of andere manier van de server te halen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:09
Gebruik je Active Directory? Dan kan je login script met GPO's regelen, anders per user aangeven welk login script ze vanaf de domaincontroller\NETLOGON moeten opstarten.

• Archie_T
Oeps sorry, zit helemaal niet te lezen |:( Maar eh. Je kan bijvoorbeeld met KIX32 eruit halen welk OS er in logt en daarmee de variabelen setten.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is download KIX en kijk wat je daar mee kan.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kiXtart is your friend

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 15:01 schreef Archie_T het volgende:
Oeps sorry, zit helemaal niet te lezen |:( Maar eh. Je kan bijvoorbeeld met KIX32 eruit halen welk OS er in logt en daarmee de variabelen setten.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is download KIX en kijk wat je daar mee kan.
Ok thanx... kix hebben we ook al. Zeg je eerlijk dat ik nog niet veel van kix weet, maar ik ben handig genoeg om dat uit te vissen. Het ging namelijk alleen om het maken van een mapping naar een share voor een homedirectory. Leek me makkelijk om dat "effe" met een normaal batch-filetje te doen. Maar dan kwam ik dus op het probleem dat ik niet een variabele had met de username en dan dus voor iedere gebruiker een apart batch-filetje aan moest maken. maar ik ga wel effe met kix stoeien.

bedankt in ieder geval voor de moeite! :)

• Archie_T
=== Kix Scriptje===
If @INWIN = 2
USE <DRIVELETTER> "\\SERVER\@WUSERID"
endif

Lijkt mij een redelijke oplossing, kan het hier niet testen heb alleen NT4/ W2k

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator