Toon posts:

Apache en ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goeie Frontpage Extension.. Ik heb er 1 gevonden op verschillende plekken.. Maar elke keer kreeg ik er problemen mee.. Enigste dat moet werken is eigenlijk heel simpel.. M'n .asp pagina's en m'n access wegschrijf bestanden .mdb. .cgi / .php etc werken wel.. maar alleen dan die .asp wil hij niet pakken..
Ook moeten mijn formuliers werkend worden.. Maar klik ik dan op volgende krijg ik van dat command unknown gedoe.

Kan iemand mij hier verder mee helpen

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
neem gewoon IIS5 met de php add-on

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:43 schreef Artje het volgende:
neem gewoon IIS5 met de php add-on
Ja IIS is voor Windows niet voor het OS van Tux. :)

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Op vrijdag 21 juni 2002 14:40 schreef Flyer17 het volgende:
Ik ben opzoek naar een goeie Frontpage Extension.. Ik heb er 1 gevonden op verschillende plekken.. Maar elke keer kreeg ik er problemen mee.. Enigste dat moet werken is eigenlijk heel simpel.. M'n .asp pagina's en m'n access wegschrijf bestanden .mdb. .cgi / .php etc werken wel.. maar alleen dan die .asp wil hij niet pakken..
Ook moeten mijn formuliers werkend worden.. Maar klik ik dan op volgende krijg ik van dat command unknown gedoe.

Kan iemand mij hier verder mee helpen
dit draatje ff lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz. Ik draai nu IIS.. Hardstikkeuh leuk. Maar ik moet dan weer een FTP zoeken met filerechten.. Bovendien werkt mijn linux bak voorderest netjes. (naast dat .asp)

Verwijderd

Topicstarter
te beginnen.. M'n Frontpage Extensions draaien ondertussen.. Gaan ik m'n gastenboek op.. Gastenboek wordt zeg maar wel gezien. is .asp. Maar zonder berichten erin.. Maar gaan ik dan sign_guestbook doen.> dan krijg ik zeg maar zo'n txt te lezen.. Inplaats van uitgevoerde pagina zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz Dat apache::asp heb ik geprobeert. Maar krijg error tijdens installatie

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemwand hoe ik dit kan doen.. Bij ASP::Apache gaat het bij mij mis als ik hem gaan installeren.. Ik ben heel internet aan uitzoeken. (waarschijnlijk verkeerde plekken) om te kijken waar ik iets goeds kan vinden.. Maar ook hier loop ik weer tegen een muur op.. |:( Apache werkt.. Frontpage Extensions werkt.. Alleen m'n asp nog dan is alles klaar met wat ik nodig had.. En geloof me. Ik ben hier al vrijlang mee bezig..

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

misschien een domme opmerking: waarom ga je asp gebruiken op "Het OS van Tux" als je daar 80 duizend andere wel standaard gesupporte tools scripttalen etc voor hebt?

ik ga ook nog wel ff voor je zoeken... want na dat je kritiek levert moet je wel met iets positiefs komen.

op dit moment ben ik ff asp installeren...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op vrijdag 21 juni 2002 19:11 schreef Skinkie het volgende:
misschien een domme opmerking: waarom ga je asp gebruiken op "Het OS van Tux" als je daar 80 duizend andere wel standaard gesupporte tools scripttalen etc voor hebt?

ik ga ook nog wel ff voor je zoeken... want na dat je kritiek levert moet je wel met iets positiefs komen.

op dit moment ben ik ff asp installeren...
waarschijnlijk heeft ie dus alles al klaar in .asp en is het nu wel zo gemakkelijk om dat dus alleen maar ff in de lucht te krijgen instead of alles opnieuw maken :) denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 19:11 schreef Skinkie het volgende:
waarom, Simpel te zeggen.. ik heb meerdere website's die erop gaan. Zo van windows naar Linux.. En aangezien ik wel weet hoe ik veel idngen kan maken met asp/html doen ik het dus op die manier.. Linux onderstuent het niet standaart maar ik gebruik het. En werk lekker met asp. Dat PHP/CGI etc. ken ik allemaal nog amper.. niet goed genoeg om m'n website ook meteen om te gooien erna.. Bovendien. Wat werkt moet je laten staan toch.

Verwijderd

1) asp2php
2) apache_frontpage module
3) apache_asp module

Zoeken kun je zelf neem ik aan. Freshmeat bijv.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 19:55 schreef dystopia het volgende:
1) asp2php
2) apache_frontpage module
3) apache_asp module
ik heb asp2php wel geinstalleert staan maar ken de balluh verstand er niet van.
Apache Frontpage gedoe niet meer nodig
apache_asp 1tje die ik makelijk wist te vinden maar nooit aan de praat kreeg. Ook weer vage error's enzo. Vinden is het probleem nooit.. De werking gaat het meestal om. Kom ik ook vaak uit overigens. Maar hier loop ik gewoon goed op vast.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 21 juni 2002 20:00 schreef Flyer17 het volgende:

[..]

apache_asp 1tje die ik makelijk wist te vinden maar nooit aan de praat kreeg. Ook weer vage error's enzo. Vinden is het probleem nooit.. De werking gaat het meestal om. Kom ik ook vaak uit overigens. Maar hier loop ik gewoon goed op vast.
weinig verstand use the HOWTO: http://asp2php.naken.cc/howto.php

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 20:00 schreef Flyer17 het volgende:

[..]

Hmm. Tja, da's vervelend. Wat voor foutmeldingen dan?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

lukt het je wel om mod_perl te draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Pf.. ik heb wel nieuwe PERL geinstalleert. Maar niet zelf een Mod toegevoegd. Elke keer als ik ut doe gaat het mis. Waar weet ik dus ook gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 20:02 schreef Skinkie het volgende:

[..]

weinig verstand use the HOWTO: http://asp2php.naken.cc/howto.php
Kreeg hem meteen aan de praat. Maar helaas zonder enige nut.. Asp files naar php gedaan. Maar goed moet ut wel werken uiteraard. Maar nee. Het werkte zelfs totaal niet. Kreeg zelfde tezien als bij ASP dus.
Bij Guestbook bijvoorbeeld krijg ik dus de berichten niet te zien en met Sign Guestbook Krijg ik een txt te zien. Of het nu PHP is of ASP.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 21 juni 2002 20:25 schreef Flyer17 het volgende:
Pf.. ik heb wel nieuwe PERL geinstalleert. Maar niet zelf een Mod toegevoegd. Elke keer als ik ut doe gaat het mis. Waar weet ik dus ook gewoon niet.
op die apache-asp.org staan dus guides om die perl aan de praat te krijgen das de basis voor apache-asp dus als je het wilt gebruiken heb je dus minimaal die mod_perl nodig

• Apache
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

Je moet je webserver natuurlijk al wel configureren zodat hij php files parsed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• _JGC_
  • Laatst online: 00:58
mod_perl moet je statisch meecompileren in de webserver, anders is ie heerlijk instabiel als DSO versie :(

kijk eens wat op www.linuxdoc.org bij de HOWTOs, staat een Apache compile howto waarin ook mod_perl beschreven wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 20:41 schreef Apache het volgende:
Je moet je webserver natuurlijk al wel configureren zodat hij php files parsed.
Euh jij doelt hier op??? PHP website's draaien gewoon die heb ik er allemaal in zitten..
Mod_perl zal ik zoeken en dan alsnog zelf erin gaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus Mod_perl gedownload, En geinstalleert althans.. Hij vroeg om Perl 5.6.1 <-- 2 keer geinstalleertm aar volgens systeem eb ik nog steeds 5.6.0

Maar goed ik draai nu die mod_perl en vraag nu op m'n apache src. <-- al sla je me wezeloos.. Ik zou niet weten waar die is.
Conf/modules/logs staan bij mij in /etc/httpd/
en dan de apache staat: /usr/local/frontpage/version4.0/apache-fp/ <-- doet FP op deze manier.

Maar goed geef ik 1 van deze beude op krijg ik te zien:
sh: ./Configure: No such file or directory
can't open /Makefile No such file or directory at Makefile.PL line 668, <STDIN> line 4.
:?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

je apache src dir is waar apache is geinstalleerd (hoop ik voor je, welke distro heb je) ik heb LFS :) en ik heb um onder /usr/local/apache gegooid... waar hij bij jou zit zul je zelf ff uit moeten zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken doen ik maar vinden nee.. Nogmaals conf files staan bij mij dus onder dat /etc/httpd/
httpd start file staat weer bij /etc/rc.d/init.d/httpd
en dan apache-fp /usr/local/frontpage/version4.0/apache-fp

Geen van alle wordt zeg maar geaccepteerd :(
Pagina: 1