screenshots uitdraaien voor presentatie

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Hoe zouden jullie een iste presenteren op print.
Ik denk zelf dat een goede screenshot de enige optie is, maar is er niet iets beters om de pixels weg te werken.
Wellicht een goede instelling in PS, alles beetje rechttrekken.

Of is, me er niet aan storen dat het korrelig is, de beste optie.
Het moet uiteindelijk bijna beeldvullend op A4 worden gepresenteerd, ik laat het digitaal drukken.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

korrelig?

Flickr

Verwijderd

Wat wil je presenteren?
En op welke resolutie moet het worden afgedrukt?

Als je je topic een klein beetje vollediger en duidelijker had gestart, dan had dit allemaal niet gevraagd hoeven worden.

Verwijderd

gewoon je monitor op 1600 x 1200 zetten , screenshot maken. In photoshop openen 150 dpi invullen en uitdraaien ---> klaar

dan heb je een beeld van 27.09 bij 20.32 cm.

Lijkt me meer dan voldoende.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je iets moet uitleggen, is een klein plaatje van een scherm @ 1024x768 meestal ruim voldoende. Dan is er op je pagina ook nog zat plek om uitleg te geven wat je nou eigenlijk doet. Haal eens een computerboek in een boekhandel, en dan zie je hoe dat gedaan is :)

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 15:04 schreef Shadow3333 het volgende:
gewoon je monitor op 1600 x 1200 zetten , screenshot maken. In photoshop openen 150 dpi invullen en uitdraaien ---> klaar

dan heb je een beeld van 27.09 bij 20.32 cm.

Lijkt me meer dan voldoende.
HOEVEEL? als je een screenshot maakt doe je dat om te laten zien hoe iets moet. Niet om te laten zien hoeveel witruimte je op je desktop hebt.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:10 schreef |HunterPro| het volgende:

HOEVEEL? als je een screenshot maakt doe je dat om te laten zien hoe iets moet. Niet om te laten zien hoeveel witruimte je op je desktop hebt.
waar heb je het over?? zet je browser fullscreen, maak een screenshot en d.m.v. het aantal DPI te verhogen word het beeld weer kleiner, werkt perfect hier, zo doen we het al jaren met screenshots.

Hij zegt toch duidelijk dat hij een A4'tje wil vullen en pixels wil voorkomen? dan is dit dus de enige manier zover ik weet.

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

sketcher

gaaaap

Tip: maak de presentatie niet vol A4
maar laat er gewoon wat wit omheen, dan krijg je een paspartoe effect doen wij hier ook altijd.
Staat veel netter.
En digitaal drukken is ook niet nodig een goede a4 printer met fotopapieer doet t net zo netjes en goedkoper.

veel succes met je presentatie

nostyle

Verwijderd

tip om veel screenshots te maken: SnaggIt

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 21 juni 2002 15:26 schreef Shadow3333 het volgende:
Hij zegt toch duidelijk dat hij een A4'tje wil vullen en pixels wil voorkomen? dan is dit dus de enige manier zover ik weet.
In tegenstelling tot HunterPro maak jij waarschijnlijk geen sites met een fixed width

Flickr

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Wat ik regelmatig tegenkom, zijn bewerkte screenshots. Je neemt een screenshot, blaast die 4-5 keer op, en typt dan de tekst met alle mooie anti-aliasing van dien. Het doet altijd wel erg onecht aan, moet ik zeggen.
Ik vind zelf overigens het pixel-effect niet storend. Je ziet het sowieso alleen als je er met je neus bovenop zit, en je voorkomt er bovendien mee dat de klant achteraf zegt "maar op wat jullie lieten zien, zag het er veel mooier uit!"

/Edit: de tip van Geeltje onderschrijf ik volledig. SnagIt is een top-programma, en een van de weinige die complete screenshots kan maken van pagina's die scrollen. Scheelt een hoop knip-en-plakwerk in Photoshop.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Precies.. Die pixels zijn juist zoals het hoort. De tekst is niet anti-aliased etc.

[offtopic]
Ik lach me altijd kapot om van die bewerkte screenshots van Mac-interfaces in Windows computers etc...

oftewel: Hou het zoals het hoort en gebruik als interface ook niet je eigen Netscape 4.x met groen met roze interface, maar neem een internet explorer met standaard, of in ieder geval niet al te custom, kleuren.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
hier heb ik genoeg aan denk ik, de optie de pixels gewoon te laten zitten vindt ik erg waardevol.
Het is dan immers ook duidelijk dat het om een echt screenshot gaat.
In de ontwerpfase is dat minder belangrijk, maar in dit geval gaat het idd om een presentatie van een bestaande site.

De optie je beeldscherm hoog in te stellen is geen goede optie ben ik naar mening, de resolutie wordt wellicht geweldig, maar je laat ook de verkrachte website zien met teveel wit enzoo.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:49 schreef Geeltje het volgende:
tip om veel screenshots te maken: SnaggIt
Yep, dat wou ik net zeggen. Het is een uitstekende screenshot prog. Je kan zelfs instellen op hoeveel resolutie je het wilt snaggen.
Pagina: 1