[ASP] Een URL via IIS naar browser schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:53
Ik zoek dus een methode dat ik op de IIS zelf een URL binnen leest, en die wil ik via een ASP pagina muteren, na de mutatie moet deze naar de client worden geschreven. Nu lukt het mij wel om de pagina's te muteren, maar ik weet niet welke functie ik moet gebruiken zodat de asp pagina op de SERVER de pagina binnen leest. Het is me wel gelukt om een html file op de server zelf binnen te lezen en te muteren om naar de browser te sturen, maar als ik daar een URL ingeeft dan geeft hij een fout dat het bestand ongeldig is.

Wie kan mij een tip geven hoe ik dit moet aanpakken, of een benaming van deze functie zodat ik kan zoeken hoe ik dit moet gaan doen!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar je wil in IIS afvangen welke domeinnaam in gerammeld is door de client?
-Dat kan met Host Headers

De rest van het verhaaltje snap ik niet echt :(

• Polderdijk
Op vrijdag 21 juni 2002 14:00 schreef vanDee het volgende:
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar je wil in IIS afvangen welke domeinnaam in gerammeld is door de client?
-Dat kan met Host Headers

De rest van het verhaaltje snap ik niet echt :(
Dus:

-Client post URL naar ASP op IIS;
-IIS opent de URL, ASP verwerkt de opgevraagde pagina;
-De gemuteerde pagina wordt naar de client gestuurd;

Zo hoop ik dat het wat duidelijker is, dus met Host Header kan ik dit doen, ik zal ff gaan google'n

• Polderdijk
:? Host Headers gebruik je toch als je meer (sub)domeinen op 1 server draait om te kijken welk domein er wordt opgevraagt :? Maar ik hoop dat er mensen mijn vraag wel snappen, zoniet zal ik het nog duidelijker uit proberen te leggen!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
Als ik het goed begrijp is wat je wilt:

1) De url inlezen mbv request.form / request.querystring.
2) De pagina inlezen waarnaar de url verwijst, dmv een socket componentje en het http protocol.
3) Deze pagina bewerken, bijvoorbeeld dmv reguliere expressies.
4) De bewerkte pagina dmv response.write naar de client sturen.

• Polderdijk
Op vrijdag 21 juni 2002 14:16 schreef TlighT het volgende:
Als ik het goed begrijp is wat je wilt:

1) De url inlezen mbv request.form / request.querystring.
2) De pagina inlezen waarnaar de url verwijst, dmv een socket componentje en het http protocol.
3) Deze pagina bewerken, bijvoorbeeld dmv reguliere expressies.
4) De bewerkte pagina dmv response.write naar de client sturen.
Dit bedoel ik ja, sorry dat ik het altijd zo krom omschrijf, ik zal ff je links gaan volgen, kijken of ik er uit komt :)

Verwijderd

Een winsock component is meestal geen freeware, en als het dat wel is echt BAGGER. Wat je beter kunt gebruiken is XMLHTTP (van Microsoft).

Ik heb een stukje code, zoek ik ff voor je op, monument..

• Polderdijk
Op vrijdag 21 juni 2002 14:26 schreef Jeroenvw het volgende:
Een winsock component is meestal geen freeware, en als het dat wel is echt BAGGER. Wat je beter kunt gebruiken is XMLHTTP (van Microsoft).

een monument zoek ik niet hor :D

Maar ik kan inderdaad geen freeware vinden op het i-net, dus hopen dat we een freeware scriptje kunne vinden wat de taak van een component over neemt!

Kunne we zelfs niet een component schrijven, ik heb op m'n pc-tje VB6 geinstalleerd, misschien wel geinig om zelf iets in elkaar te knutsele :P

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:26 schreef Jeroenvw het volgende:

Dat werkt idd prima.. is al vaker hier langsgeweest, als je op XMLHTTP zoekt vind je vast wel wat.

Verwijderd

Kan de code die ik zelf gebruik ff niet vinden, check anders deze link ff dan kom je er ook wel uit :

XMLHTTP Code

• Polderdijk
Ik ga het ff proberen :7

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Function GetExternalPagina(method,url)
Response.Buffer = True
Dim objXMLHTTP, xml
Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
xml.Open method, url, False
xml.send
return xml.responseText

End Function
Method kan uiteraard post/get zijn

• Polderdijk
Op vrijdag 21 juni 2002 14:41 schreef Jeroenvw het volgende:
Kan de code die ik zelf gebruik ff niet vinden, check anders deze link ff dan kom je er ook wel uit :

XMLHTTP Code
Ik heb een script op deze pagina gehaalt en hij werkt perfect! Nu moet ik nog ff wat verzinnen hoe ik de urls gaat aanpassen zodat als de pagina via mijn pagina wordt geladen dat ook alle links op de pagina via mijn programma weer worden geladen, dit moet ik ook nog aanpassen voor de plaatjes, dat deze ook via mijn pagina lopen! En daarna nog een database er achter hangen en dan gaan met die banaan!

• raptorix
Op vrijdag 21 juni 2002 15:29 schreef Polderdijk het volgende:

[..]

Ik heb een script op deze pagina gehaalt en hij werkt perfect! Nu moet ik nog ff wat verzinnen hoe ik de urls gaat aanpassen zodat als de pagina via mijn pagina wordt geladen dat ook alle links op de pagina via mijn programma weer worden geladen, dit moet ik ook nog aanpassen voor de plaatjes, dat deze ook via mijn pagina lopen! En daarna nog een database er achter hangen en dan gaan met die banaan!
Das nog niet zo heel makkelijk, overigens weet ik niet of je perl tot je beschikking hebt want die heeft daar vrij goede libraries voor.

• Polderdijk
Op vrijdag 21 juni 2002 16:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Das nog niet zo heel makkelijk, overigens weet ik niet of je perl tot je beschikking hebt want die heeft daar vrij goede libraries voor.
Daar was ik nu dus ook achter gekome :o ik dacht, dat doe ik ff maar dat valt vies tegen, maar ik heb geloof ik nog ergens de nieuwste perl staan, zal ik eens installen. Kijken of daar wat leuks/handigs tussen zit, maar het is natuurlijk leuker als ik het zelf kan progge, maar ik denk dat dit de nodige uurtjes in beslag zal nemen! Of zijn er kant en klare scripts voor :? Ik zal vanavond eens gaan googlen!
edit:

Je kan het ff testen op http://browser.polderdijk.com

• raptorix
Uhm vast wel als je wat gaat zoeken op internet, maar ik weet in ieder geval dat het niet heel moeilijk is om een site op te vragen en de urls te laten vervangen, is geloof ik oorspronkelijk gemaakt om makkelijk sites te kunnen mirroren.

Hou wel rekening mee dat het niet altijd even goed gaat, bijvoorbeeld als urls in javascript worden opgebouwt.
Pagina: 1