Toon posts:

Policy mensen met internet adres als nick: spam?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam zojuist een topic tegen waarin iemand een nick had www.zijnbedrijfsnaam.nl elke keer als iemand een reply op hem plaatste of zijn "naam" noemde werd zijn nick automatisch omgezet in een adres waar je op kunt klikken...

is dit gewoon toegestaan ofzo? Ik vind het nogal een lame manier om makkelijk aan hits op je site te komen. De betreffende user (die ik nu ff niet zal noemen) loopt hier al een jaar rond met circa 800 posts, dus het lijkt me gewoon toegestaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien leuk om te zeggen waar je het precies over hebt? :)
Dus welke user etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
Voorbeeld zou handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn toegestaan mits niet een warez site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee vooruit:
[topic=152611/1/25]

lees topic maar is door, hetgeen ik bedoel komt diverse keren voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog een voorbeeld: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57372]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57372[/url]
Heb het er met Jaymz (onze FAQ man ;)) ook over gehad, en die zei dat 't verder wel toegestaan was.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 13:14

Masselink

Voor de dorst

lawtje.com
AndyZanting.nl

Geen bedrijven, maar wel irri.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 13:26 schreef Masselink het volgende:
lawtje.com
AndyZanting.nl

ik vind zonder www. ervoor nog iets minder irri, maar met www. ervoor doet dit forum het automatisch een link maken waardoor elke reply op die persoon autopmatisch reclame is met spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 13:26 schreef Masselink het volgende:
lawtje.com
AndyZanting.nl

Die worden niet automatisch gelinkt door Topix als ze worden genoemd in een topic.

Als er www. voorstaat dan wel..
Misschien alleen nicknames met extensie maar zonder www. toestaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:28 schreef ItSnows het volgende:
Deze: http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/58107
is bijvoorbeeld gebanned :)
Om hele andere redenen ;)
Maar ik vind dat al dit soort namen niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 21 juni 2002 13:26 schreef blackd het volgende:
Nog een voorbeeld: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57372]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57372[/url]
Heb het er met Jaymz (onze FAQ man ;)) ook over gehad, en die zei dat 't verder wel toegestaan was.
Laat ik het zo zeggen: Als het een normale user is, die zich verder op een normale manier gedraagt heb ik er geen moeite mee.

Krijg ik echter (vrij duidelijk) het idee dattie zich alleen maar in 'bepaalde topics' laat zien en hij voornamelijk is geregistreed om zijn site te promoten heb ik er wel moeite mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:34 schreef Courage het volgende:

[..]

Ja maar als die andere reden er niet was was ie ook wel verdwenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het is toch imho niet correct als je zegt dat mensen niet hun urls in topics mogen laten zien zomaar (en groot gelijk) maar men wel een nick mag dragen www.mijndomeinnaampje.nl en als mensen je dan quoten je nicknaam automatisch een link word en vervolgens dus gratis veel reclame krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op vrijdag 21 juni 2002 13:34 schreef Courage het volgende:

[..]

Krijgen we dan dezelfde policy asl bij MSN. Dat sommige namen niet wordeen toegelaten. zoals op http://nu.nl/document?n=58347 beschreven staat.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 21 juni 2002 15:16 schreef bolke het volgende:

[..]

Krijgen we dan dezelfde policy asl bij MSN. Dat sommige namen niet wordeen toegelaten. zoals op http://nu.nl/document?n=58347 beschreven staat.
Die is er feitelijk al :)

Een naam als Adolf (Hitler) zal toch echt niet geacepteerd worden. Alleen vindt die kontrole niet tijdens het registreren plaats.

Ik ben however geen voorstander van een 'standaard lijst' met namen die we weigeren aangezien deze nooit volledig is. In de policy komt iig duidelijk te staan dat nicknames ook onder de policy vallen, volgens mij is dat afdoende om 'bij constateren' te handelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Zoals die man "Woodcock" die dus bij Microsoft gevraagd heeft of hij alsnog kon registreren op MSN (het netwerk), maar kreeg te horen dat zijn voorvader(s) maar een misselijke naam gekozen hadden(Op nu.nl)

maar dingen zoals "mailto:" in je username, kan dat dan wel? (en heeftiemand dat ooit wel eens gedaan?) vroeg ik me eigenlijk af, nu ik deze topic las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 21 juni 2002 13:29 schreef Webgoodie het volgende:
Misschien alleen nicknames met extensie maar zonder www. toestaan? :)
Of topix (of de nieuwe forumsoftware) schoppen dat hij niet meer automatisch een link maakt van zulk soort dingen?
Daar ben ik sowieso een voorstander van... Zet er maar [ url ] [ /url ] tags omheen als je een link wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:22 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Of topix (of de nieuwe forumsoftware) schoppen dat hij niet meer automatisch een link maakt van zulk soort dingen?
Daar ben ik sowieso een voorstander van... Zet er maar [ url ] [ /url ] tags omheen als je een link wilt.
Nou nee, dat gaat imo weer te ver, en bovendien is het geen link als de username www. bevat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 15:39 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Zoals die man "Woodcock" die dus bij Microsoft gevraagd heeft of hij alsnog kon registreren op MSN (het netwerk), maar kreeg te horen dat zijn voorvader(s) maar een misselijke naam gekozen hadden(Op nu.nl)

maar dingen zoals "mailto:" in je username, kan dat dan wel? (en heeftiemand dat ooit wel eens gedaan?) vroeg ik me eigenlijk af, nu ik deze topic las...
Dat gaat ook alleen maar werken als je een @ in je naam hebt. Maar als je dat doet krijg je een error tijdens het reggen.
Een nicknamechange kan wel (zie M@FI@), maar daar moet eerst iemand van de crew de naam van controleren.

Dus dat is geen probleem. :)

Verder vind ik een URL in je username wel kunnen. Soms staat het wel lelijk, maar om het te verbieden vind ik te ver gaan. En soms kan het best wel mooi staan als je .nl achter je naam hebt staan vind ik, dat hangt van de naam af. :P
www. ervoor vind ik trouwens wel lelijk, en aangezien het een link tijdens het quoten wordt lijkt mij het niet zo'n slecht id om die personen een gratis nickchange aan te bieden. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:24 schreef Courage het volgende:

[..]

Nou nee, dat gaat imo weer te ver, en bovendien is het geen link als de username www. bevat. :)
maar als je die persoon quote wel :)
Pagina: 1