[Zylex router] 1 router met 2 inbelnummers?*

Pagina: 1
Acties:

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Oke, ik kreeg dus de volgende vraag:

Er was eens een netwerkje met 1 W2K server, 3 W2K pro workstations, 1 Zyxel prestige 100 router die met z'n allen lekker inbellen via die router naar een ISP.

Nu moet één van de gebruikers mail ophalen van een private network. Hier moet dus ook op worden ingebeld, het liefst via de router. Een oplossing zou kunnen zijn om elke keer als ie z'n private mail wil ophalen, dat de configuratie van de router elke keer wordt veranderd. Dit is natuurlijk niet echt een mooie oplossing......

Nu ben ik niet zo bekend met RIP, OSPF enz. maar de router zou in staat moeten zijn om meerdere ISP's te ondersteunen, en is compatible met RIPv1 en RIPv2 broadcast&multicast.

Heeft iemand ervaring, of ideeën om dit te configgen?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]
RIP is voor een ander doel :)

Kan je dat ding niet laten inbellen naar een ander nummer aan de hand van het dest ip ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Dat was ook mijn idee :) ik dacht alleen dat dat dus via RIP moest, wat ik had begrepen van de gebruiksaanwijzing van Zyxel.. Ik zal nog es kijken..

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 21 juni 2002 14:01 schreef EelCapone het volgende:
Dat was ook mijn idee :) ik dacht alleen dat dat dus via RIP moest, wat ik had begrepen van de gebruiksaanwijzing van Zyxel.. Ik zal nog es kijken..
RIP is een dynamisch interior routing protocol om routers routing informatie te laten uitwisselen :)

Jij hebt maar 1 router dus veel uitwisselen moet er niet zijn ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 14:03 schreef Predator het volgende:

[..]

RIP is een dynamisch interior routing protocol om routers routing informatie te laten uitwisselen :)

Jij hebt maar 1 router dus veel uitwisselen moet er niet zijn ;)
Nou, ik dacht dus zoiets van: je stelt de routing tabel in op de server en die wordt dan via RIP naar de router gestuurd... Dus eigenlijk dat de server ook een router wordt.. Die stuurt pakketjes van de werkstations door naar de 'echte' router.. Ofzo :? :)