Toon posts:

[ASP]Velden uit database "verdelen" over meerde...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er dus aan om zelf een sim-pel gastenboekje in asp te schrijven, ik weet nu (denk ik) al hoe ik html kan voorkomen (mda GoT) en dmv de *WOEI* search denk ik dat smilies ook wel gaat lukken...
Nu wil ik dat er maar bijv. 10 replys op een pagina komen te staan, en dan boven\onderaan een index met pag. 1, 2, 3 etc.

Ik heb dus geen idee hoe ik dit moet gaan doen icm ASP & Database...

En ja ik heb nog wat andere searches gebruikt, maar daar kon ik niet precies vinden wat ik nodig had...
Wat bijv. wel kan is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<% 
aantal=0 
Do Until aatal=5 
    response.write(Rsblaat("Blaat").value) 
    aantal=aantal+1 

Loop 
%>

Maar dan zit ik dus met het probleem hoe ik die volgende 5 genereer in een volgende pagina...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op www.asp101.com staat wel een voorbeeldje vermoed ik, truc is dat als je bijvoorbeeld 10 berichten per pagina wilt tonen je er 11 opvraagt, van dat 11e bericht pak je het id, deze verwerk je in de link, als die dan geklikt wordt weet je vanaf welk record je moet beginnen.

Als je geen sortering hebt is het vrij makkelijk, het wordt pas echt leuk als je meerdere sorteermogelijkheden hebt etc. :)

Hier dus:

http://www.asp101.com/samples/db_paging.asp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 13:08 schreef raptorix het volgende:
Op www.asp101.com staat wel een voorbeeldje vermoed ik, truc is dat als je bijvoorbeeld 10 berichten per pagina wilt tonen je er 11 opvraagt, van dat 11e bericht pak je het id, deze verwerk je in de link, als die dan geklikt wordt weet je vanaf welk record je moet beginnen.

Als je geen sortering hebt is het vrij makkelijk, het wordt pas echt leuk als je meerdere sorteermogelijkheden hebt etc. :)

Hier dus:

http://www.asp101.com/samples/db_paging.asp
Ja, zeer veel dank, die edit stond er nog niet bij maar ik had em zelf al bij sampels gezien! Thxs, nu ff uitproberen :)

Verwijderd

Die index doe je met het fenomeen 'PAGING' ff zoeken en dan vind je wel wat. Het is niet moeilijk en er staan genoeg voorbeelden.

Met die smiley's is gewoon een kwestie van replacen!!

Succes