• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik ben heel erg aan het twijfelen welke van deze 2 digitale camera's ik aan zal gaan schaffen.
Het zijn beide 2 megapixel camera's met 3x optische zoom. Ik ga de cam voornamelijk gebruiken voor huis,tuin en keukenplaatjes, vakantiekiekjes en zo nu en dan eens een plaatje vanuit een voetbalstadion of dance feest.
Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 camera's of merken?
Het voordeel van de Olympus t.o.v. de Nikon is dat de olympus maar 2 batterijen nodig heeft en een beter lenskapje heeft volgens mij.
Daarentegen heeft de Nikon net weer iets meer instelmogelijkheden.
Voor het prijsverschil hoef ik het niet te doen, de Nikon is maar 30 euro duurder dan de Oluympus.

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Ik zat zelf meer naar de Olympus te kijken. Wat mij erg vervelend aan de Nikon lijkt is het feit dat hij geen viewfinder heeft, waardoor je dus alle foto's met het LCD scherm moet maken. Dit is lastig bij fel zonlicht, want dan kan het schermpje wel eens onduidelijk worden.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37
Ja, idd. Dat had ik nog niet eens gezien, maar zit net ff naar een pic van dat ding te kijken en je hebt helemaal gelijk.

Mijn eerste keus was eigenlijk al die olympus, maar toen zag ik die Nikon en vond die ook wel erg mooi + hij heeft wat meer instelmogelijkheden.
Maar ja, dit bevestigt toch maar weer eens mijn eerste keus! :)

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

ik heb vanmiddag die olympus vast gehad, en die voelde erg plastic; ik was er niet zo kapot van eerlijk gezegd.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, je kan natuurlijk ook even doorsparen.
De Nikon Coolpix 775 is ook wel een grappig camera'tje.
Heb deze zelf gehad, was er wel te spreken over. Miste alleen de 'geavanceerde' instellingen zoals Sluitertijd etc.

Nikon gebruikt Compact Flash kaarten, Olympus Smartmedia.... Compact Flash heeft volgens mij meer capaciteit t.o.v Smartmedia.

* Harmen is nu trotse eigenaar van een Coolpix 885. *D

Whatever.