Toon posts:

Intel D845WN mb & Pioneer DVD-105S conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Intel D845WN moederbord gekocht om een pc te upgraden naar een PIV 2Ghz. Het ding wil echter mijn Pioneer DVD-105S DVD speler niet vinden, noch in BIOS, noch in winxp.
'k Heb mijn moederbord al geüpgraded naar de laatste nieuwe BIOS versie, zonder succes. De DVD speler deed het prima op mijn oude Abit KT7-RAID mb, doet 't eveneens vlotjes op 'n ander intel moederbord en draait ook netjes in mijn Dell Dimension 8100 pc, enkel op dat type moederbord (ik heb 't ook getest op een ander moederbord van hetzelfde type) wil ie niet. :(
Iemand een idee? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe is de IDE bekabeling? ATA33? ATA100? Primair? Secundair? Master? Slave? Andere devices op zelfde kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't allemaal geprobeerd: een ATA-33 kabel, een ATA-100 kabel, alleen op de kabel als master, alleen op de kabel in cable select, als slave, ... nix werkt ... :(

Verwijderd

mischien slecht kontakt met de ide kabel, ff kontaktspay er op spuiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet : andere devices hebben geen probleem op die kabel/connector. Ik heb er hdd's & andere dvd spelers op aangesloten, zonder probleem ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je er ook zeker van dat de eerste pin van de kabel aan de beide kanten op de juiste plaats zit verbonden?

Verwijderd

Topicstarter
jawel
Pagina: 1