[PHP] Lastige query, graag hulp

Pagina: 1
Acties:

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik heb een query om de stand in een competitie uit te printen.

De query met wat code eromheen:
PHP:
1
<?    $i = 1;    $mysql = mysql_query("    select players.id    ,players.nick    ,league.lid    ,league.games_played    ,league.games_won        ,league.games_lost    ,league.goals_for    ,league.goals_against    ,league.punten    from players    ,league    where  players.id = league.lid    and league.games_played > 0    order by league.punten DESC")    or die(mysql_error());     while ($regel = mysql_fetch_array($mysql))        {        $id = $regel["id"];        $nick = $regel["nick"];        $punten = $regel["punten"];        $T = $regel["games_played"];        $W = $regel["games_won"];        $V = $regel["games_lost"];        $plus = $regel["goals_for"];        $min = $regel["goals_against"];        echo "<tr>";        echo "<td><div class=normal><b>$i</b></div></td>";        echo "<td><div class=normal>$nick</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$T</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$W</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$V</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$plus</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$min</div></td>";        echo "<td><div class=normal>$punten</div></td>";        echo "</tr>";        $i++;        }?>

De $i is om de plaats aan te geven elke keer. Het probleem is nu dat hij ze niet wil weergeven in de juiste volgorde. Als ik met deze code de stand opvraag krijg ik op de eerste plaats iemand met 3 punten, dan met 15 punten en dan met 12 punten :?

Oftewel helemaal geen logica.. ;(

Wat gaat er fout? Gaat het fout bij de query of bij het while loopje of ergens anders?

Als het niet helemaal duidelijk is hoor ik het wel :P

Alvast bedankt :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
league.punten geen integer veld ?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op vrijdag 21 juni 2002 12:36 schreef Grum het volgende:
league.punten geen integer veld ?
IDD :*

Dat het zoiets simpels zou zijn had ik nooit verwacht, bedankt! :)