ik hoorde van een man van een computerzaak dat het illegaal was om quicknet internet via kabel te delen. Ik heb zelf gewoon ics. Ik begrijp dat je niet samen met je buren een abbo mag nemen, maar voor thuisgebruik?
Staat altijd wel in de voorwaarden enzo, maar meeste kabelproviders zoals @home/sjello/maybe quicknet die hebbe liever niet dat je inet deelt. Zou eigenlijk niet weten waarom, want de klanten doen het toch wel
duh
Nederlander in België
Als prutsers een niet werkende netwerk-opstelling bouwen en hun isp bellen dat internet niet werkt kan de isp hun erop wijzen en hebben ze geen poot om op te staan.
That's the point.
That's the point.
bij kabel mag het over het algemeen niet, maar wordt het oogluikend toegestaan
bij adsl mag het over het algemeen wel
stukje uit de internet delen FAQ:
bij adsl mag het over het algemeen wel
stukje uit de internet delen FAQ:
officieel verbiedt een aantal ISP's (bijvoorbeeld Chello en @home) het om je internetverbinding te delen. Alle bovenstaande mogelijkheden vormen bij die providers formeel dus contractbreuk.
UPC, Chello(-helpdesk/support), @home, e.a. en uiteraard Gathering of Tweakers kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele gevolgen voor de contractant na het gebruiken van een router en het delen van de internet verbinding.
De ISP's gaan momenteel zeer mild om met gebruikers die toch internet delen, maar er is geen garantie dat men dat blijft doen.
Bij MxStream en de meeste andere ADSL providers is het wél toegestaan je internetverbinding te delen. Lees zelf de voorwaarden van je provider na voor zekerheid.
idd, je mag kabelinternet bij vrijwel geen enkele kabelboer delen.....ook mag je geen serversoftware draaien als Unix, NT4 Server of Win2k(Advanced)Server. Ze kunnen dan je internet afsluiten......dit mag dus wel allemaal bij ADSL!!
och @home gozer zei tegen mij dat je het gewoon mag delen maar als je dan geen recht op support hebt als het je niet lukt of als je de boel stuk maakt. Ze zouden er iig nooit op controlleren.
Ja, het mag niet weliswaar niet, maar vrijwel geen enkele provider kijkt er verder naar...het wordt ook volop gedaan.....maar het is dus wel Illegaal...en dat was de vraag
Verwijderd
hmm ik heb i.net ook gedeeld en ik draai Win2k server edition, maar ik heb dus geen server draaien, hoewel er op de andere pc Kazaa wel vaak aanstaat.Op vrijdag 21 juni 2002 13:18 schreef kroegtijger het volgende:
idd, je mag kabelinternet bij vrijwel geen enkele kabelboer delen.....ook mag je geen serversoftware draaien als Unix, NT4 Server of Win2k(Advanced)Server. Ze kunnen dan je internet afsluiten......dit mag dus wel allemaal bij ADSL!!
Op het moment dat je server edition draait mogen ze je er al vanaf knikkeren.....als je echter een goede firewall draait kunnen ze niet zien welk os je draait (finger werkt dan namelijk niet)Op vrijdag 21 juni 2002 14:08 schreef Boba_Fett het volgende:
[..]
hmm ik heb i.net ook gedeeld en ik draai Win2k server edition, maar ik heb dus geen server draaien, hoewel er op de andere pc Kazaa wel vaak aanstaat.
Server software mag niet als het ook daadwerkelijk iets als server doet. w2k met IIS die aanstaat en bereikbaar is mag dus niet, maar niemand kan jou verbieden om w2k server te installeren als workstation. Unix mag je ook prima installeren en als OS gebruiken, alleen mag je 'm geen server-taken laten uitvoeren die van buiten af te benaderen zijn (http, ftp, mail, etc).Op vrijdag 21 juni 2002 13:18 schreef kroegtijger het volgende:
Exact expert nodig?
Daar is niet echt een duidelijkheid over....Providers controleren dit namelijk via finger en via poortscan. Op het moment dat ze via poortscan een open poort zien, wordt er met finger het os na gekeken.......als dat dan een server-os is, mogen ze je afsluiten......dit geldt dus niet voor ALLE providers overigens hoorOp vrijdag 21 juni 2002 14:42 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Server software mag niet als het ook daadwerkelijk iets als server doet. w2k met IIS die aanstaat en bereikbaar is mag dus niet, maar niemand kan jou verbieden om w2k server te installeren als workstation. Unix mag je ook prima installeren en als OS gebruiken, alleen mag je 'm geen server-taken laten uitvoeren die van buiten af te benaderen zijn (http, ftp, mail, etc).
@home verbiedt dus niet het delen van internet bij zijn of haar kabelabonnementen. Hoe zou ik anders aan drie ip-adressen van @home komen. Vroeger was het verboden idd maar tegenwoordig geven ze tot maximaal 3 ip-adressen per kabelmodem. Met meer man delen is wel verboden maar daar controleren ze echt neit op.
ALs jij er gewoon een router/server tussen hangt kunnen ze er niet achter komen..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Sorry om je even te onderbreken.... maarree...Op vrijdag 21 juni 2002 15:02 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Daar is niet echt een duidelijkheid over....Providers controleren dit namelijk via finger en via poortscan. Op het moment dat ze via poortscan een open poort zien, wordt er met finger het os na gekeken.......als dat dan een server-os is, mogen ze je afsluiten......dit geldt dus niet voor ALLE providers overigens hoor
dit slaat totaal nergens op.
Laat maar eens een stuk van de Algemene Voorwaarden zien dan.
Heel simpel, als je je voorwaarden hebt doorgelezen dan heb je gezien dat je één!!!! pc achter je kabelmodem hangen en niet meerdere pc's geschakeld (zoiets staat het erin)!
Ze kunnen het niet controleren als je alles goed hebt ingesteld maar het MAG niet... of en hoe je het doet is niet van toepassing.
Ze kunnen het niet controleren als je alles goed hebt ingesteld maar het MAG niet... of en hoe je het doet is niet van toepassing.
Ik ben laatst gebeld door de halpdesk van Quicknet met de vraag of ik mijn internet deelde.
Ik heb maar meteen ja gezegd omdat ze het toch al gezien hadden.
Ik heb toen uitgelegd dat ik meerdere pc's in een netwerk heb hangen en inet daarop deel omdat ik vanuit Linux niet kan inetten.
Ik verklaarde daarop dat er niet meer aan de hand was in mijn netwerk.
Na het telefoongesprek heb ik mijn firewall zo geconfigureerd dat alleen de poorten die ik gebruik open staan, laat ze nu nog maar eens een scan uitvoeren.
Verder is het wel terecht, ik heb nu het internet over 2 pc's verdeeld, maar dat had ook de hele buurt kunnen wezen bij wijze van spreken.
De helpdesk-dame raadde mij trouwens aan om een professional-abbo te nemen zodat ik dan wel alles mocht (ook servers draaien enzo).
Maarja, 99 Euro voor 512/128 met maar 4GB dataverkeer is wel wat duur.
Maarja, de voordelen zijn wel lekker, je krijgt er ook een .nl-domein bij.
Ik heb maar meteen ja gezegd omdat ze het toch al gezien hadden.
Ik heb toen uitgelegd dat ik meerdere pc's in een netwerk heb hangen en inet daarop deel omdat ik vanuit Linux niet kan inetten.
Ik verklaarde daarop dat er niet meer aan de hand was in mijn netwerk.
Na het telefoongesprek heb ik mijn firewall zo geconfigureerd dat alleen de poorten die ik gebruik open staan, laat ze nu nog maar eens een scan uitvoeren.
Verder is het wel terecht, ik heb nu het internet over 2 pc's verdeeld, maar dat had ook de hele buurt kunnen wezen bij wijze van spreken.
De helpdesk-dame raadde mij trouwens aan om een professional-abbo te nemen zodat ik dan wel alles mocht (ook servers draaien enzo).
Maarja, 99 Euro voor 512/128 met maar 4GB dataverkeer is wel wat duur.
Maarja, de voordelen zijn wel lekker, je krijgt er ook een .nl-domein bij.
Dat er niet op gecontroleerd wordt is wat anders dan dat het wel mag natuurlijk.....ik rijd in mijn auto ook wel eens te hard, en wordt ook niet altijd gecontroleerd...daarom mag het nog niet...meerdere ip-adressen kun je gewoon bij je provider aanvragen, en daar betaal je dan een kleine meerprijs voor.....Op vrijdag 21 juni 2002 15:04 schreef nadd het volgende:
@home verbiedt dus niet het delen van internet bij zijn of haar kabelabonnementen. Hoe zou ik anders aan drie ip-adressen van @home komen. Vroeger was het verboden idd maar tegenwoordig geven ze tot maximaal 3 ip-adressen per kabelmodem. Met meer man delen is wel verboden maar daar controleren ze echt neit op.
Staat bij bijna elke provider gewoon in de algemene voorwaarden hoor....kijk zelf maar na, http://www.google.comOp vrijdag 21 juni 2002 16:28 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
Sorry om je even te onderbreken.... maarree...
dit slaat totaal nergens op.
Laat maar eens een stuk van de Algemene Voorwaarden zien dan.
Zoals al eerder gepost....zorgen dat ze er niet achter komen en wel of niet mogen is iets anders......dat was niet de vraagstelling. De vraagstelling was of het mocht....dat antwoord is heel simpel...NEE, HET MAG NIET.....en ja, het KAN wel zonder dat ze het door hebben.....Op vrijdag 21 juni 2002 16:22 schreef AMDFreak het volgende:
ALs jij er gewoon een router/server tussen hangt kunnen ze er niet achter komen..
Da's dus van Chello.Verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en
dhcp-servers en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.
Het zou ook een beetje te triest voor woorden zijn als ik geen NT Server mag draaien op mijn workstation. Ze kunnen me wel aanspreken als ik een mailserver oid heb draaien, maar daar komt weer de leuke verwarring... server-software als in "mailserver, webserver", niet server als in "mijn file server".
Ik zou graag de voorwaarden van een ISP zien die het mij verbiedt server software an sich te draaien, ik mag ze alleen niet aanbieden. Maar zij kunnen het mij (logisch....) ook niet verbieden als ik zelf een ftp server op zet die niet van buiten af te benaderen is, zodat ik stoer screenies kan posten in de HK dat ik met 3MB/sec kan downloaden... zolang dat niet van buiten af te benaderen is, mag ik draaien wat ik wil. (mjah ik heb nu toch Cistron maar t gaat om het principe
Exact expert nodig?
Dat zijn gewoon extra adressen.Op vrijdag 21 juni 2002 15:04 schreef nadd het volgende:
Delen is dat je een server gebruikt, dus zo:
code:
1
2
3
4
5
| kabelmodem --> server ---> hub ----> pc1
-------> pc2
--------> pc3
---------> pc4
enz.. |
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Officieel mag men nog geeneens meerdere tv's op de enige "groene/zwarte" coax-kabel aansluiten die het huis binnenkomt(een of ander idioot regeltje uit 60's, toen de kabel in opkomst was, die nog steeds van toepassing is).
de meeste monteurs zullen er niet moeilijk over doen,
mits zij een lekker bakkie pleur krijgen
(een netwerkje aansluiten bedoel ik dan he
)
de meeste monteurs zullen er niet moeilijk over doen,
mits zij een lekker bakkie pleur krijgen
Een serverOS mag niet? Ookal draai ik geen webserver, ftpserver niets?
Wat een aarskrimpende mega-bullshit
Wat een aarskrimpende mega-bullshit
Verwijderd
ja ach, wie houd zich hier aan. Bij ons zitten er 4 pc's op de kabelmodem... Kunnen ze toch niet controleren
ik draai m'n http + ftp server niet op de standaard poorten dus komen ze er niet zo snel achter.
Windows NT server deelt m'n internet e.d (chello) maar nog nooit wat gehoord.
Windows NT server deelt m'n internet e.d (chello) maar nog nooit wat gehoord.
Verwijderd
de monteur wilde bij ons wel effe een lijntje naar de buren leggen...... Ah, hoeft niet.... vertelden wij....
En wat maakt het uit: iemand haalt met 1 PC direct aan het net 5 Gieg per maand (maar vaak meer.....) of wij achter een server met meer PC's 5 gieg (huidige verbruik)....
En wat maakt het uit: iemand haalt met 1 PC direct aan het net 5 Gieg per maand (maar vaak meer.....) of wij achter een server met meer PC's 5 gieg (huidige verbruik)....
ja, klopt...is onzin, en geen mens houdt zich er ook aan...maja...het mag dus eigenlijk niet nee....
Kun je trouwens ook
Kabelmodem <---> Hub <- 3 pc's
Want van modem naar server is toch crosslink?
Nederlander in België
Dat schijnt wel te werken, maar dan staat je provider zeker binnen 10 minuten op je stoep aangezien je dan 3 ip-adressen aanvraagt.Op maandag 24 juni 2002 12:42 schreef Elektronicanet het volgende:
Kun je trouwens ook
Je kunt daarom beter
kabelmodem <--> (hard/software)router<-->hub<-->3pc's
Dan komen ze dr niet (lees niet zo makkelijk) achter
Zo heb ik het nu ookOp maandag 24 juni 2002 13:30 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat schijnt wel te werken, maar dan staat je provider zeker binnen 10 minuten op je stoep aangezien je dan 3 ip-adressen aanvraagt.
Je kunt daarom beter
kabelmodem <--> (hard/software)router<-->hub<-->3pc's
Dan komen ze dr niet (lees niet zo makkelijk) achter
Nederlander in België
kijk dan maar effies in de faq, maar hier is het topic niet over gestart hoe dit op te lossen
Verwijderd
wat een vreselijk onzin. dat van dat servergedoe dan. je mag toch wel een servertje bouwen?Op vrijdag 21 juni 2002 13:18 schreef kroegtijger het volgende:
hoe denken ze dan dat er servers komen? dat die gewoon worden gemaakt ebn een eigen intewrnetlijn ehbbenb ofoz|:(
Ik ken niet veel kabelboeren die het toestaan dat jij een HTTP/FTP/DHCP(Op maandag 24 juni 2002 19:46 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
wat een vreselijk onzin. dat van dat servergedoe dan. je mag toch wel een servertje bouwen?
hoe denken ze dan dat er servers komen? dat die gewoon worden gemaakt ebn een eigen intewrnetlijn ehbbenb ofoz|:(
Er zijn in tegenstelling tot kabel wel ADSL providers die het toestaan.
O.a. Xonnet en Xs4all geven in hun specificaties aan dat een server is toegstaan, ook een router(handleiding) kan geleverd worden indien nodig.
DHCP lijkt me logisch dat ze dat verbieden.. De rest maken ze zich niet zo druk over. Als je het maar redelijk doet.Op maandag 24 juni 2002 20:13 schreef jadjong het volgende:
[..]
Ik ken niet veel kabelboeren die het toestaan dat jij een HTTP/FTP/DHCP()/MMS server draait.
Een ftp met 20Gb dataverkeer is natuurlijk heel wat anders als een mailservertje of een website met 10 bezoekers per dag
Delen is simpelweg de uitgaande kabel van je kabelmodem in je HUB stoppen en vervolgens kan alles op die HUB internetten? (Jaja, via proxy enzo is veiliger maar dat doet er ff niet toe).Op vrijdag 21 juni 2002 17:32 schreef Destruction het volgende:
Delen is dat je een server gebruikt, dus zo:
code:
1 2 3 4 5kabelmodem --> server ---> hub ----> pc1 -------> pc2 --------> pc3 ---------> pc4 enz..
Nog een paar maanden en ik heb @home!
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maar dan vraag jij wel voor iedere pc een eigen IP aan en dat mag meestal niet...Op maandag 24 juni 2002 22:30 schreef pven het volgende:
[..]
Delen is simpelweg de uitgaande kabel van je kabelmodem in je HUB stoppen en vervolgens kan alles op die HUB internetten? (Jaja, via proxy enzo is veiliger maar dat doet er ff niet toe).
Nog een paar maanden en ik heb @home!(Alles is beter dan budget-abbo van Kabelfoon)
Nederlander in België
Klopt...je mag wel meerdere ip's aanvragen, maar dan moet je een zakelijk account hebben. Verder mag je bij de meeste kabelboeren dus geen server draaien (ftp/http etc.) en bij sommige kabelboeren zelfs geen eens een server-os (dus unix, winnt oid.) als je het goed doet kunnen ze het toch niet controleren, maar dat wil dus heel duidelijk niet zeggen dat het daarom wel mag......het mag simpelweg niet (maar het kan wel)Op woensdag 03 juli 2002 10:39 schreef Elektronicanet het volgende:
[..]
Maar dan vraag jij wel voor iedere pc een eigen IP aan en dat mag meestal niet...
Beetje vaag allemaal. Met 1 pc en kazaa of directconnect erop kun je de lijn ook maximaal bezetten, maargoed ze moeten toch iets doen om de grootgebruikers in toom te houden.
Ik heb ook NAT draaien en alles wat maar in huis staat online.
Ik heb ook NAT draaien en alles wat maar in huis staat online.
Pagina: 1